کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به تحرکات سیاسی گچساران و باشت در آستانه انتخابات 1400:

انتخابات 1400؛ فصل حمایت از نخبگان

27 ارديبهشت 1400 ساعت 9:32

متاسفانه تا کنون در این میاندوره بیشتر کاندیداهای مطرح برنامه قابل توجهی برای ادامه کار خود ارائه نداده‌اند و به نظر می‌آید، این صندلی فقط وسیله‌ای برای به قدرت و پیشبرد اهداف مدنظرشان است.


بعد از اعلام نتایج انتخابات سال 98 حوزه انتخابی گچساران و باشت وارد فاز تازه‌ای شد و بعضی با کمک همفکرانشان که موفق نشدند رأی حداکثری، برای نشستن بر صندلی سبز بهارستان بدست آورند با کمک دوستان تهران نشین خود تحرکات جدیدی را برای حذف منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی شروع کردند و نهایتاً با رد اعتبار نامه‌ی غلامرضا تاجگردون، مردم گچساران و باشت را از داشتن وکیل در این مجلس محروم کردند و پرونده این دور از انتخابات را باز نگه داشتند. البته قبل از انتخابات نیز برخی قول آن را داده بودند که نهایتاً به حذف ایشان منجر شد و باید گفت؛ بعضی آدم‌ها در نخبه کشی ید طولایی دارند و نمی‌توان از آنها خورده گرفت چرا که آنها راه سایرین را ادامه دادند و همیشه شاهد این تحرکات بودیم.
باید از همین سیاستمداران پرسید (که جوابش نیز نزد همین سیاستمداران هست) چرا تاکنون این حوزه در سطوح عالی و وزارتخانه‌ها، نیروهای قوی و بومی هیچ جایگاهی نداشته و یا اگر داشته مقطعی بوده و تدوام نداشته است این نخبه کشی بحدی بوده که صدای سید باقر موسوی نماینده اسبق و سیاستمدار بویراحمدی هم نسبت به آن واکنش نشان داده و در جلسه‌ای عنوان کردند: زمانی گچساران قطب سیاست استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور بود و همیشه برایم سؤال بوده که چرا به یک باره و با این شدت سیاست مداران نخبه گچساران حذف شده و دیگر اثری از آنان در سیاست‌های کلان نیست.
این نقیصه مقصرانی داشته که قطعاً تمامی نمایندگان گذشته گچساران در آن نقش قابل توجهی داشتند و نمی‌توان فقط یک نفر را در این خصوص که چرا نخبگان گچساران جایگاه والایی به دست نیاوردند، مقصر دانست.  برخی نمایندگان گذشته شاید در دیدگاه سیاسی با هم اختلاف داشته باشند اما بدون شک در این عمل یعنی عدم حمایت کافی و یا خدای نکرده حذف نیروهای نخبه گچساران و باشت نقش اثر گذاری داشته‌اند و ادامه دهنده راه همدیگر بودند و بشکلی فرهنگ ساز این عدم حمایت کافی از نخبگان هستند.
 حال می‌بینیم که متاسفانه سیاست گچساران دو قطبی شده و اجازه ورود شخص دیگری را به این دایره ندادند و نخواهند داد. کسانی که در گذشته در این حرکت نقش داشته‌اند مشخص هستند و عموم مردم نیز با نوع رفتار سیاسی آنها اشنایی کامل دارند.
 این رفتارهای نادرست [عدم حمایت کافی از نخبگان] در سیاست از زمان دور شروع شد و دیگران نیز ادامه دهنده این راه بودند، این وسط نقش برخی از همه پررنگتر بوده و حذف نیروهای بومی و نخبه را بصوردت علنی دنبال می‌کردند و همگان نیز نتیجه آن را دیدند.
 البته ناگفته نماند که متاسفانه  در سال‌های گذشته بعضی نیز نقش پر رنگی در این نقیصه داشته و بسیاری از نیروهای توانمند بومی منطقه را از صحنه سیاسی حذف نمودند.
 در این میان شخص دیگری در این حرکت [عدم حمایت کافی از نخبگان] نقش پرنگی داشته و هیچ وقت ماهیت واقعی خود را برای مردم در معرض دید نگذاشت و با سیاست انگلیسی گونه خود هیچگاه دیده نشد و در همین میاندوره نیز برای برخی رد صلاحیت‌ها تلاش‌های داشته و میدان را برای حضور راحت خود خالی از رقیب کرده و هم اکنون نیز بدنبال حذف دیگر رقبا می‌باشد و بخیال خود با این سیاست خواهد توانست بر صندلی سبز بهارستان جلوس کند.
جالب اینجاست که برخی تاکنون در بحث تبلیغات و رسانه هزینه‌ای نکرده‌اند، البته این به آن معنا نیست که آنها رسانه‌ای ندارند، بلکه با برنامه ریزی دقیق توسط تیم رسانه‌ای مخفی خود، با برخی تحرکات، اقدامات و روابط سایر کاندیدها را هدف قرار داده و تلاش دارد، آنها را ناکارآمد نشان دهد. در حالی که آنها را به درون رینگ برده و در حال مبارزه با یگدیگر هستند خود نیز در گوشه رینگ به تماشای آنها نشسته و از این فرصت بخوبی بهره‌برداری کرده و این اتفاقات را مدیریت می‌کند. نکته جالبتر این داستان آنجایی هست که اینها در پرونده سیاسی، عملکردی و مدیریتی خود، کار شاخص و قابل تاملی ندارند.
 متاسفانه تا کنون در این میاندوره بیشتر کاندیداهای مطرح برنامه قابل توجهی برای ادامه کار خود ارائه نداده‌اند و به نظر می‌آید، این صندلی فقط وسیله‌ای برای به قدرت و پیشبرد اهداف مدنظرشان است.
 در آینده حتماً اطلاعات قابل تاملی در رابطه با عملکرد نمایندگان سابق و کاندیداهای حاضر و برنامه‌هایشان البته اگر داشته باشند در اختیار افکار عمومی خواهیم گذاشت و به امید خدا مردمان این سرزمین ثروتمند اما فقیر خود بخوبی آینده خود را رقم بزنند و اجازه ندهند که دیگر با آنها در این رقابت بازی کرد و در آینده نیز اجازه حذف نیروهای نخبه را به دیگران ندهند.
 خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار


کد مطلب: 434250

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434250/انتخابات-1400-فصل-حمایت-نخبگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1