کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظارت میدانی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

گزارش سرکشی موحد و روشنفکر به حوزه انتخابیه خود / مذاکره روشنفکر با ایمیدرو و ایدرو / تنظیم تفاهم‌نامه احداث بیمارستان یکصد تختخوابی دهدشت

26 ارديبهشت 1400 ساعت 12:36

اعضای مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.


اعضای مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.
کم کاری در پروژه انتقال آب کشاورزی به حومه غربی دهدشت
سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد درمجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از حوزه انتخابیه در دیدار با  وزیر ورزش و جوانان گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه هر چند از مناطق کمتر برخوردار است، ولی دارای استعدادهای بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی می باشند و همواره در حال افتخار آفرینی هستند همچنین در شهرستانهای چهارگانه ، هئیت های ورزشی بسیاری در حال فعالیت هستند که دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده  اما متاسفانه با مشکلات مالی و کمبود امکانات ورزشی رو به رو هستند که ضرورت دارد نگاه ویژه به این هیاتها داشته باشید.
همچنین این نماینده مجلس در دوره یازدهم در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر نیاز تزریق اعتبار به پروژه های این حوزه انتخابیه، افزود: این فرآیند باید به گونه‌ای باشد که تغییرات به خوبی احساس شود و پروژه ها جان دوباره بگیرند .
وی با اشاره به پروژه انتقال آب کشاورزی به حومه غربی دهدشت گفت: این پروژه سابقه ۱۳ ساله دارد و متاسفانه فقط ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد واقعاً این امر بسیار نگران کننده است.
تنظیم تفاهم‌نامه احداث بیمارستان یکصد تختخوابی دهدشت
همچنین موحد در دیدار با تقوی نژاد و جان بابایی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رییس دانشگاه علوم پزشکی ، فرماندار کهگیلویه و رئیس شبکه بهداشت این شهرستان ، موهبتی مشاور عالی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دیگر مسئولین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی گفت: مقرر شد ظرف هفته های آتی ، تفاهم نامه احداث بیمارستان یکصد تختخوابی دهدشت تنظیم و به امضا مسئولین دو وزارتخانه برسد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس نیز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با تشریح شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این استان ظرفیت عظیمی را برای انجام طرح ها و پروژه های بزرگ کشاورزی در دل خود دارد و  باید فرصت‌ها و چالش‌های بخش کشاورزی را رصد ، تجزیه و تحلیل کنیم تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مناسب برای این بخش طراحی و اجرا شود.
مذاکره با ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا و عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد درمجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.
این نماینده مجلس در دوره یازدهم در نشست با مسئولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بدون حضور سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو و هلدینگ‌های دولتی و نیمه دولتی امکان توسعه سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد، زیرا سرمایه گذار توانمند بومی نداریم از طرفی استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد آب‌های روان، 20 درصد نفت و گاز، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، دو هزار و 400 گونه گیاهی و دارویی، طبیعت زیبا و معادن مختلف شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارد که به دلیل نبود سرمایه گذار توانمند بومی و تمایل نداشتن سرمایه گذاران غیر بومی تاکنون به نحو مطلوبی مورد بهره برداری و در واقع نقش آفرینی در اقتصاد و اشتغال استان قرار نگرفته‌اند.
وی خواستار تسریع در روند اجرایی طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت با سرمایه گذاری ایدرو شد و تاکید کرد: نباید بیش از این مردم را منتظر بگذارید و به صورت مستمر به صورت شفاف مسائل را با مردم در میان بگذارید.
"محسن صالحی‌نیا" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو نیز در این نشست بیان کرد: بدون شک در هفته‌های آینده کارشناسان این سازمان به استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سفر می‌کنند و در این زمینه آمادگی سرمایه گذاری مشارکتی با بخش خصوصی را داریم.
وی خاطرنشان کرد: طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت تاکنون ۱۶ میلیارد تومان هزینه داشته و باید برای تکمیل آن یک هزار میلیارد تومان هزینه شود که به زودی با اخذ مبلغی از بودجه و اختصاص مبلغی از سوی سازمان ایدرو تسریع می‌یابد.
وی همچنین با همراهی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به دهستان سیلاب و کلوار از توابع شهرستان مارگون سفر و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفت که عمده مشکلات و مطالبات مردم  در بخش آب شرب، احداث و بهسازی جاده ارتباطی، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود شبکه‌های تلویزیونی، اجرای طرح هادی روستایی، گازرسانی و احداث مکان‌های ورزشی بوده است لذا وی خواستار اولویت بندی مشکلات بررسی شده در دهستان سیلاب و‌ کلوار شد و افزود: برای اشتغال آفرینی جوانان از هیچ کوششی دریغ نشود زیرا برای رسیدن به توسعه و رفع محرومیت‌ها راهی بهتر از رونق تولید و ایجاد اشتغال نیست‌.
روشنفکر همچنین در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حمایت فراگیر و تاثیرگذار از نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای نشر آثار فاخر خود با توجه به عدم استطاعت و توانایی آنها برای نشر آثار ضروری است ، اظهار کرد: حمایت بیشتر از نویسندگان استان برای تسهیل در خرید کتاب نیز از خواسته‌های هنرمندان استان از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد است.
 


کد مطلب: 434222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434222/گزارش-سرکشی-موحد-روشنفکر-حوزه-انتخابیه-خود-مذاکره-ایمیدرو-ایدرو-تنظیم-تفاهم-نامه-احداث-بیمارستان-یکصد-تختخوابی-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1