کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت و گو با کبنا مطرح شد

روایت «طیب زادگان» از گیر افتادن کهگیلویه در پیک چهارم کرونا

25 ارديبهشت 1400 ساعت 16:10

محمد طاهر طیب زادگان، رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: اما وقتی در پیک جدید گیر افتادیم،دیدیم شرایط خارج از پیش بینی ها بود،تعداد بستری های روزانه کرونا تا 190 نفر یعنی 60 نفر روزانه بالاتر از امکانات و تجهیزاتی که موجود بود.


رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفت و گو با کبنا با اشاره به شرایط غیرقابل پیش بینی در پیک چهارم کرونا گفت: شرایط جدید بود، پیش بینی کرده بودیم نهایتاً برای پیک جدید نسبت به قبل، 130 تخت را بیماران مبتلا به کرونا اشغال کنند، ظرفیت «آی سی یو» را از 5 تخت برای احتیاط به 7 تخت رسانده بودیم، دانشگاه هم تعدادی ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) در اختیار بیمارستان قرار داده بود.
محمد طاهر طیب زادگان بیان کرد: اما وقتی در پیک جدید گیر افتادیم، دیدیم شرایط خارج از پیش بینی‌ها بود، تعداد بستری‌های روزانه کرونا تا 190 نفر یعنی  60 نفر روزانه بالاتر از امکانات و تجهیزاتی که موجود بود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پای کار بود، روزانه وضعیت بیمارستان را رصد می‌کرد و کمک‌های خوبی به ما شد، تصریح کرد: از طرف دیگر طی مکاتبات و درخواستی که با بنیاد علوی کشور از طریق هماهنگی با دبیران بنیاد در دیشموک و لنده داشتیم، لیستی از ضروری‌ترین تجهیزات برای بیماران کرونایی از جمله افزایش تخت و دستگاه ونتیلاتور را  از بنیاد علوی کشور درخواست کردیم.

اسفندیار مختاری دبیر بنیاد علوی در دیشموک

طیب زادگان با اشاره به دغدغه مندی دیبران بنیاد علوی در دیشموک و لنده گفت: لیست برآوردی ما را از مرکز با هم بررسی کردیم و مصوب شد یک میلیارد اختصاص بدهند تا بخشی از تجهیزاتی که ضروری‌تر بود خریداری شود که خریداری شدند، تعدادی ارسال شد، تعدادی هم در آستانه ارسال هستند.

مرادی دبیر بنیاد علوی در لنده

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: در آن شرایط واقعاً کمک بزرگی بود، از آقای «منصوری» مدیر عامل محترم بنیاد علوی کشور، و همکاران ایشان، آقای «مختاری» در دیشموک و «مرادی» در لنده که با جدیت و حساسیت موضوع را دنبال کردند قدردانی می‌کنیم.


کد مطلب: 434200

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434200/روایت-طیب-زادگان-گیر-افتادن-کهگیلویه-پیک-چهارم-کرونا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1