کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

خوف و رجا کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

23 ارديبهشت 1400 ساعت 0:03

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برگزاری نماز عید سعید فطر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برگزاری نماز عید سعید فطر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا «با تبریک عید سعید فطر» گفت: استان در مرحله خوف و رجا کرونا است و به روند کاهشی که خیلی چشمگیر نیست نباید دل بست.
 وی اظهار داشت: با تدبیری که ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا داشته‌اند تاکید بر این بوده تا گروه‌های شغلی ۲ فعال شوند تا گشایشی صورت گیرد.
 کلانتری تاکید کرد: در این شرایط نباید غافل شد و با ساده انگاری و عادی انگاری دوباره این وضعیت خطری و شکننده به حالت قبلی برگردد.
استاندار گفت: تلاش کنیم تا شهرهای با وضعیت قرمز – نارنجی و زرد به سمت شرایط بهتری برگردند تا محدودیت‌ها کاهش یابد و شرایط برای فعالیت دیگر گروه‌ها مهیا شود.
وی تاکید کرد: چنانچه واحدی به شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی عمل نکند قطعاً برای مدت سه هفته تعطیل خواهد شد.
کلانتری یادآور شد: روند نزولی شیب کرونا کند و بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان یعنی شرایط شکننده است.
استاندار با بیان اینکه، خواسته و مطلوب ما رسیدن به شرایط میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد است گفت: هم اکنون میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۴ درصد است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منع ترددها بین استانی و شهرستانی با میزان جرائم مختلف با توجه به رنگ بندی‌ها اشاره کرد و گفت: باید دقت شود تا به شرایط نامناسب وضعیت نامطلوب برنگردیم.

 وی افزود: از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درخواست کرده‌ایم تا در استان تا بعد از انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال هرگونه ورود به استان ممنوع اعلام شود.
وی تصریح کرد: به خاطر تعطیلات عید سعید فطر از امروز ترددهای بین استانی و شهرستانی ممنوع اعلام شده است و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در این استان همزمان با سراسر کشور نیز اعمال می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: محدودیت ترددها شامل همه رنگ بندی‌ها می‌شود.
وی به رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرها تاکید کرد.
 کلانتری با تاکید بر اینکه، خط قرمز ما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، گفت: اگر قرار است فعالیتی قانونی و طبق مجوز ستاد ملی کرونا ادامه یابد، باید پایبند به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به کنترل و نظارت بیشتر بر هرگونه مراسمات در استان تاکید کرد.
کلانتری گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به جد پایبند به اجرای کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشند و در این خصوص پیش قدم باشند.
وی از تلاشهای شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.


کد مطلب: 434112

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434112/خوف-رجا-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1