کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف محرومیت زدایی

اجرای 3100 طرح اشتغال زایی ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد

22 ارديبهشت 1400 ساعت 12:48

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای شهرستان های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام بیش از سه هزارو ۱۰۰طرح اشتغالزایی اجرا می کند.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای شهرستان های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام بیش از سه هزارو ۱۰۰طرح اشتغالزایی اجرا می کند.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، روز چهارشنبه (22 اردیبهشت 1400) شایان نادری افزود: این طرح های اشتغالزایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.
وی ابراز کرد: برای اجرای هریک از طرح های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۵۰۰  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.
نادری تصریح کرد: با اجرای این طرح ها بیش از هشت هزار نفر در مناطق مختلف استان به اشتغال مشغول خواهد شد.
وی  ابراز کرد: هدف ستاد اجرایی امام از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاهاست.
نادری ادامه داد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آنها زیر هفت میلیون ریال است پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات سه تا پنج سال با سود چهار درصد است.
نادری بیان کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲ هزارو ۸۰۰ طرح اشتغال‌زا را در سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد.
نادری افزود: برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی ادامه داد:  این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.
نادری تصریح کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.


کد مطلب: 434088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434088/اجرای-3100-طرح-اشتغال-زایی-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1