تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۴۳۴۰۵۸
مدیرکل تامین اجتماعی استان:

افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد

۰
افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با احکام جدید آغاز شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: احکام جدید بازنشستگان و مستمری بگیران در اجرای مرحله دوم طرح متناسب سازی صادر و از امروز (بیستم اردیبهشت ماه) پرداخت آنها هم زمان با حقوق اردیبهشت آغاز شده است.
عباس نورمحمدی اظهار داشت: مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران با احکام جدید و اصلاحات انجام شده بر اساس حروف الفبا از بیستم تا پایان ماه جاری به حساب آنان واریز می شود.
به گفته وی احکام افزایش مستمری و متناسب سازی بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق سامانه es.tamin.ir  در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است و فیش های حقوقی آنان نیز هم زمان با پرداخت مستمری قابل مشاهده است.
وی افزود: فرمول اجرای متناسب سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ،معاونان مدیرعامل رئیس و نمایندگان کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و پس از تایید و تصویب هیات مدیره  و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: با توجه به انتظارات و مطالبه مستمری‌بگیران از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان، با اعمال ماده 96 و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1400 و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیج مستمری نسبت به اسفندماه 1399 کمتر از 50 درصد نخواهد بود.
به گفته وی، با اعمال تغییرات انجام شده، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر  با 20 سال سابقه به نسبت سال 1398 به میزان 135درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال 1400 با داشتن همسر و دو فرزند به 39 میلیون ریال رسیده است.
هم چنین حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با 30 سال سابقه به نسبت سال 1398 به میزان 158درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ یاد شده در سال 1400 با داشتن همسر و دو فرزند به 43 میلیون ریال رسیده است.
وی در باره کمک هزینه عایله مندی و و حق اولادنیز گفت: در سال جاری یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است و از این پس کلیه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی از این کمک بهره‌مند خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1