تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۳۴۰۲۴
در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد مطرح شد

تشریح محدودیت‌های کرونایی بویراحمد / تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل 3 و 4

۰
تشریح محدودیت‌های کرونایی بویراحمد / تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل 3 و 4
کبنا ؛صنوفی که در وضعیت رنگ نارنجی شهرستان بویراحمد باید باز باشند مشاغل یک و دو با نظارت همکاران بهداشت است و این فعالیت با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه پیدا می‌کند و  در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً پلمپ و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.
به گزارش کبنا؛ (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد برگزار شد که در این جلسه محمد یزدانپناه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد به تشریح روند واکسیناسیون و فعالیت صنوف در وضعیت کنونی شهرستان پرداخت و اظهار داشت: واکسیناسیون مدتی است که در شهرستان بویراحمد با همکاری دستگاه‌های مانند؛ تربیت بدنی،  آموزش و پرورش و همکاری مرکز بهداشت و مدیریت فرماندار شهرستان بویراحمد شروع شده است. در شهرستان بویراحمد چهار سالن برای واکسیناسیون مشخص و تجهیز کردیم.
یزدانپناه در خصوص مراحل و فازهای بعدی واکسیناسیون کووید 19، گفت: حوزه دانشگاه علوم پزشکی طبق الگوی ارسالی از وزارت بهداشت و تقسیم بندی‌های مشخص، هر گروه جمعیتی را در موعد مقرر واکسینه خواهد کرد. کادر بهداشت و درمان را در فاز اول واکسینه کردیم. تزریق واکسن به گروه‌های با ریسک بالا مانند: جانبازان، سالمندان، مراکز تحت پوشش بهزیستی یا خانه‌های سالمندان و توانبخشی را در دستور کار داریم.
در فاز دوم واکسیناسیون که مختص افراد بالای ۸۰ سال است تقریباً ۵۰ درصد (۳۲۰۰ نفر) از این وی افزود: جمعیت را واکسینه کردیم و این فاز در طی روزهای آینده به پایان خواهد رسید.
وی در این خصوص اضافه کرد: در فازهای بعد که مختص رنج سنی ۷۰ سال، ۷۵ سال و ۷۹  سال است، برنامه ریزی لازم جهت واکسیناسیون را انجام دادیم.
 یزدانپناه پیرامون فعالیت صنوف در وضعیت نارنجی گفت: صنوفی که وضعیت رنگ نارنجی شهرستان بویراحمد باید باز باشند صنوف تایپ یک و دو با نظارت همکاران بهداشت هستند و این فعالیت با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و  در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتماً پلمپ و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

 یزدانپناه اضافه کرد: گروه‌های شغلی سه و چهار به مدت دو هفته باید به طور کامل بسته باشند و اگر وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد تبدیل شود، باز می‌شوند و اگر وضعیت همچنان نارنجی باشد این بسته بودن و تعطیلی تمدید خواهد شد.
گروه‌های شغلی سه و چهار که شامل تالارهای پذیرایی، گیم نت‌ها، شهربازی‌ها، باغ‌های وحش، استخرهای سرپوشیده، مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز تجاری و بازرگانی و خدماتی، چایخانه‌ها وقهوه خانه‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با تعداد بیش از ده نفر به مدت دو هفته باید تعطیل باشند.
 یزدانپناه در خصوص حضور کارمندان گفت: یک سوم حضور کارکنان در دستگاه‌های خدمت رسان ضروری است. کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها الزامی و باید یک دوم کارکنان حضور داشته باشند. از مدیران می‌خواهیم که مأموریت اداری غیر ضروری را لغو کنند.
یزدانپناه به واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: ما تابع دستورالمعل وزارت خانه هستیم و واکسن در کل کشور یک بحث امنیتی است و نیروهای امنیتی در استان‌ها دست روی موضوع واکسیناسیون گذاشتند و مراقب هستند که مبادا در این زمینه تخلفی صورت بگیرد. البته بنده با معاونت بهداشت رایزنی خواهم کرد تا ایشان اجازه دهند که افرادی که در معرض خطر هستند حتماً واکسینه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1