تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۵۱
کد مطلب : ۴۳۴۰۱۵
در پرسش و پاسخ مجازی از کاندیداهای شورای شهر دهدشت مطرح شد

روشنگری برای مردم دغدغه نخبگان شود / معیارهای «قبیله‌ای»علت عدم توسعه کهگیلویه وبویراحمد

۱
۶
معیارهای «قبیله ای»علت عدم توسعه کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛ضرورت استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به شیوع ویروس کرونا مورد تأیید همه می‌باشد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، برخی از جوانان مطالبه گر و مردم شهر دهدشت در فضای مجازی به صورت خودجوش اقدام به پرسش و پاسخ با کاندیداهای شورای دهدشت کرده‌اند.
سید علی موسوی نسب دارای مدرک کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد مکانیک خاک، هم یکی از این کاندیداها بود که در این برنامه شرکت کرد، در زیر بخشی از این پرسش و پاسخ مجازی آمده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
موسی نسب با اشاره به  عواقب ورود افراد غیر متخصص به شوراهای شهر گفت: «شورای شهر به 7 نفر متخصص وبا تجربه در حوزه‌های عمرانی، شهرسازی، معماری، حقوق، حسابداری، مدیریت، فرهنگ و محیط زیست نیازمند است.»
افرادی که راه یابی آنها به شورای شهر، مدیون تخصص و تجربه نیست و بلکه مدیون تعصبات قومی و قبیله‌ای است، قطعاً در انتخاب شهردار، مصلحت قوم و قبیله را بر تخصص و تجربه ترجیح خواهند داد بنابراین شهرداری که انتخاب خواهند کرد مدیری متخصص نخواهد بود.
همچنین باتوجه به اینکه از اختیار و وظایف شهردار هیچ آگاهی ندارند، قطعاً در اینکه چه کسی شهردار موفقی خواهد بود دچار اشتباه می‌شوند.
 از سوی دیگر از آنجایی که تصمیمات کلان مدیریتی در شهرداری، توسط اعضا شورای شهر و منتخبشان که همان شهردار است گرفته می‌شود، به ندرت از کارشناسان برجسته شهرداری استفاده می‌شود.
حتی اگر بهترین کارشناسان متخصص و با تجربه را شهرداری داشته باشد با وجود تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی قطعاً هیچ کارایی نخواهند داشت مثل این است  بنده با فوق لیسانس عمران، رییس شبکه بهداشت و درمان شوم مسلماً ضمن اینکه خودم در این زمینه هیچ توانایی ندارم، متخصصین حاضر در مجموعه را هم از کار می‌اندازم.
وی با بیان اینکه در صورتی که برآیند انتخابات شورای شهر، یک تیم 7 نفره از تمام تخصص‌های لازم و با تجربه باشد می‌توانند موفق باشند، تصریح کرد: به همین دلیل معتقد به دادن تک رأی نیستم و در برگه رأی علاوه بر خودم، قطعاً به 6 نفر دیگر، بدون تعصب قوم و قبیله و براساس شایسته سالاری، تخصص، تجربه و تعهد رأی خواهم داد، چون تک رأی دادن را سوختن فرصت می دانم.
از مردم انتظار دارم ملاک انتخابشان تخصص و تعهد باشد، تا کسانی به شورای شهر راه یابند که گرهی ازمشکلات شهر بازکنند، تصمیماتی که شورای شهر خواهد گرفت، تعیین می‌کند که در 4 سال آینده فرزندان شما به چه نرخی باید زمین خریداری کنند، ارزش افزوده سرمایه گذاری یا ملکی که در این شهر دارید دارای رشد مثبت باشد یا منفی.
موسوی نسب با اشاره به اهمیت روشنگری گفت: بسیاری از مردم جامعه ما از تاثیرگذاری تصمیمات شورای شهر بر زندگی اجتماعی خود آگاهی ندارد، اگر آگاه شوند قطعاً معیار انتخاب‌هایشان عوض می‌شود، لذا می‌طلبد افراد تحصیلکرده روشنگری و بصیرت افزایی کنند.
اگر امروز می‌بینیم، استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کل کشور، می‌تواند 7 درصد منابع آب و 20 درصد منابع نفت و گاز کشور را تأمین کند ولی در جدول توسعه از آخر، اول است، قطعاً نتیجه‌ی ملاک و معیارهای قبیله‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما

افشین ایوار
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس موسوی حرف نداره برای شواری هم شایسته و لیاقتشو داره حق تو هست ک قبول بشی
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1