تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۳۹۰۱
یادداشت ارسالی؛

مصوبه‌ای که سعید محمد را به ریاست جمهوری نزدیکتر کرد

۱
۳
مصوبه‌ای که سعید محمد را به ریاست جمهوری نزدیکتر کرد
کبنا ؛«وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند کاندیدا شوند» این یکی از بندهای اصلاحیه جدید قانون ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان است که داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید جهت ثبت نام این شرط را دارا باشند.
در این اصلاحیه آمده است: فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری نیز می‌توانند در این انتخابات ثبت نام کنند. راز این بند، کلمه جایگاه سرلشکری است که نشان می‌دهد منظور شورای نگهبان درجه سرلشکری نیست بلکه جایگاه سرلشکری است. جایگاه سرلشکری معنای متفاوتی دارد و کسانی را شامل می‌شود که درجه سرلشکری ندارند اما در جایگاه سرلشگری خدمت می‌کنند.
نکته‌ای که در مصوبه اخیر صراحتاً ذکر شده و جزو شرایط احراز محسوب می‌شود جایگاه سرلشگری است نه درجه. افرادی ک در حال حاضر درجه سرلشکری دارند 12 نفر بیشتر نیستند که عموماً بالای 70 سال سن دارند.
سعید محمد با درجه سرتیپ دومی و با جایگاه سرلشکری بیش از 8 سال، از زمان مدیرعاملی سپاسد تا فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا، طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری رجل سیاسی است زیرا جایگاه هر دو پست وی سرلشکری است.
در نیروهای مسلح تفاوت درجه با جایگاه، امری متعارف است برخی از فرماندهان دارای جایگاه سرلشگری به جهت رعایت سلسله مراتب با درجه پایین‌تر مشغول به کار بوده و البته فرماندهان ارشد نظامی نیز با درجه سرلشکری در جایگاه سپهبد و ارتشبدی فعالیت دارند.
پیش از این برخی افراد می‌گفتند سعید محمد رجل سیاسی محسوب نمی‌شود اما با مصوبه جدید به صراحت می‌توان گفت سعید محمد براساس قانون، رجل سیاسی است.
-----------------------------------
وحید موسوی
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
راه ملت و دولت از هم خیلی وقته جدا شده....ملت رای نمیده دولت هم اهمیت به ملت نمیده بورس گرونی بیکاری بدبختی....دیگه مهم نیست کی کاندید هست کی چی میشه
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1