کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

ضرورت تغییر در ساختار غلط و ناعادلانه جریان ندای وحدت

17 ارديبهشت 1400 ساعت 17:10

مهدی روشنفکر باید بداند که همانطور که مردم به او اعتماد کردند،‌ او نیز باید به مردم اعتماد نماید نه اینکه صرفاً به چند فرد خاص که رابطه فامیلی نزدیک یا دور با او دارند اعتماد نماید.


 بخش اول: عده‌ای از مردم در بویراحمد، دنا و مارگون در رویدادهای سیاسی مختلف و در گذر زمان مورد کم‌لطفی و نگاه ناعادلانه برخی سیاسیون و بویژه نمایندگان ادوار قرار گرفتند و به حق خود نرسیدند. به مرور زمان مردم فراموش شده بیدار شدند و در این زمان مهدی روشنفکر نیز بعد از سال‌ها حمایت از زارعی و هدایت‌خواه، فرصت را غنیمت شمرد و برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرد که همان مردم فراموش‌شده با این تصور که ایشان فردی صادق و از خانواده معظم شهدا می‌باشد، می‌تواند گزینه‌ای مورد اعتماد و یا فرصتی برای تغییر ساختارهای غلط، ناعادلانه و انحصاری در ساحت سیاسی بویراحمد، دنا و مارگون باشد. طرفداران مهدی روشنفکر با تمام وجود، فداکارانه، شجاعانه و بدون پشتوانه مادی و سیاسی از ایشان حمایت کردند و تحت تأثیر تخریب‌ها، هشدارها و مسائلی از جمله استعفاهای مهدی روشنفکر قرار نگرفتند و در نهایت مهدی روشنفکر با وجود برخی ضعف‌های فردی و صرفاً با اندوخته حضور در فاتحه‌خوانی‌ها و جلسات خانگی متعدد، بدون مطالعه، پشتوانه علمی چشمگیر و نیز بدون هزینه مادی به یک پیروزی تاریخی دست یافت و رقبایش علیرغم همه‌ی ادعاها و پشتوانه‌ها، زانو زدند.
 بعد از پیروزی تاریخی مهدی روشنفکر، برخلاف انتظارات، افراد ضعیف که در گذشته در اردوگاه رقبای مهدی روشنفکر بودند و مهدی روشنفکر را باور نداشتند در جریان ندای وحدت صاحب جایگاه شدند و افراد شایسته و وفادار به مهدی روشنفکر به حاشیه و خارج از دایره سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری، هدایت شدند!
هنوز هم باورش سخت است که در جریان ندای وحدت:
یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد
یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند
 باید اشاره نماییم که بی‌عدالتی‌ها، بی‌نظمی‌ها، عدم صداقت با هواداران، تبعیض و بویژه رونمایی از نسخه جدید و خطرناک‌تر از نسخه‌های قبلی انحصارطلبی و فامیل‌گرایی، فقدان برنامه، نبود پشتوانه مطالعاتی در جریان ندای وحدت، فقدان اندیشه و گفتمان، سکوت و انزوای جوانان کوشا و فداکار، انفعال متنفذین و بزرگان فهیم جریان ندای وحدت بسیار تلخ و نگران‌کننده است و نشانه‌های آشکار شکست مهدی روشنفکر در انتخابات آتی خواهد بود؛ اگرچه عده‌ای می‌دانند که حتی شکست روشنفکر به وجهه سیاسی مملو از ضعف‌ها و چرخش‌های ایشان آسیب زیادی وارد نمی‌کند زیرا ایشان هزینه‌ای متحمل نشد و هزینه اصلی را حدود ۷۰ هزار هوادار دادند و در صورت شکست وی، چیزی شبیه یک استعفا بر استعفاهای قبلی ایشان افزوده خواهد شد. شاید اکنون زمان آن فرا رسیده که همه‌ی خیرخواهان جریان ندای وحدت به رویه‌ی غلط و ناعادلانه فعلی جریان ندای وحدت اعتراض نمایند، برای نقد عادلانه جریان ندای وحدت دست به قلم شوند و هشدار دهند که جریان ندای وحدت یک جریان کاملاً مردمی می‌باشد که نباید چند فرد خاص و دارای رابطه سببی و نسبی با مهدی روشنفکر، اتاق فکر جریان را تشکیل دهند. اتاق فکر و مدیریت جریان ندای وحدت باید در اختیار انسان‌های شایسته و متعهد، نخبگان و اقشار مختلف و بویژه جوانان و بانوان مظلوم، مستعد و شایسته باشد. عملکرد جریان ندای باید صادقانه، شفاف و در راستای شعارهای مهدی روشنفکر (بازگشت به مردم، عدالت اجتماعی، جوانگرایی و ...) باشد. اکنون نگرانی اصلی این است که جریان مردمی ندای وحدت به جریانی خانوادگی و شخصی تبدیل گردد و با فراموشی شعارهای خود، به جای تلاش برای پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم، هزینه چند فرد خاص گردد و در نهایت قربانی سلیقه‌ها و تفکرات غلط اشخاص همراه و اطراف مهدی روشنفکر گردد.
 مهدی روشنفکر تا به امروز سعی نموده مردم به ضعف‌های فردی ایشان پی نبرند و اعلام نماید که سیاه‌نمایی رقبای ایشان و ضعف‌های دفتر یاسوج عامل عدم موفقیت ایشان بوده است و گاهی برای دلخوشی مردم کدهایی از ۱۴۰۰ می‌دهد؛ اما درنهایت مردم به تحرکات، برنامه‌ها و رفتارهای ایشان و رئیس دفترش در تهران پی خواهند برد و آن روز شاید به چهره‌ای منفور در تاریخ بویراحمد تبدیل گردد! دیری نپایید که مردم مظلوم و صادق خواهند فهمید آیا جریان ندای وحدت صرفاً بر اساس سلایق چند فرد خاص که مورد اعتماد مهدی روشنفکر می‌باشند فعلاً در حال حرکت می‌باشد و تنها امیدش پیروزی نامزد اصولگرای نزدیک به مهدی روشنفکر در انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد تا به قول خودش کارش از سال ۱۴۰۰ شروع شود؟؟؟
مهدی روشنفکر باید بداند که همانطور که مردم به او اعتماد کردند،‌ او نیز باید به مردم اعتماد نماید نه اینکه صرفاً به چند فرد خاص که رابطه فامیلی نزدیک یا دور با او دارند اعتماد نماید.
مهدی روشنفکر باید بداند که حذف یا کمرنگ کردن نقش جوانان و فاصله گرفتن او از جوانان سبب شکست تاریخی ایشان در دور بعد خواهد شد.
 ----------------------------
ادامه دارد...
 


کد مطلب: 433882

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433882/ضرورت-تغییر-ساختار-غلط-ناعادلانه-جریان-ندای-وحدت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1