تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۶۸
یادداشت ارسالی؛

یاسوج خسته و درمانده از بگو و مگوهای بی‌حاصل / چشم دوختن به اعتبارات قطره‌چکانی تا به کی؟

 بهنام عباس‌نژاد
۲
۲
یاسوج خسته و درمانده از بگو و مگوهای بی‌حاصل
کبنا ؛ بهنام عباس‌نژاد از فعالان حوزه اجتماعی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی با اشاره به نزدیک بودن فصل انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا و لزوم حضور و مشارکت گسترده مردم برای تعیین سرنوشت کشور و شهر و دیار خود این چنین آورده است: رأی مردم و مردم سالاری دینی در ۴۰ سال اخیر ضامن بقای کشور در برابر توطئه‌های دشمنان بوده انتخابات شورای شهر و روستا با حضور هوشمندانه مردم و انتخاب افراد متعهد و متخصص موجب رفع بسیاری از محرومیت‌ها و کمک به توسعه یافتگی شهرها و روستاها دارد.
  شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل موقعیت استراتژیک و گردشگر پذیر بودن و به لطف آب و هوای مطبوع و مطلوب و مردمانی مهمان نواز مقصد گردشگری و سفرهای تفریحی- سیاحتی بسیاری از مردم علی‌الخصوص استانهای جنوبی کشور است.
 شهری که علاوه بر این پیشانی استان و به نوعی متعلق به همه 8 شهرستان دیگر کهگیلویه و بویراحمد بوده و دروازه‌های آن بر روی بیش از ۷۰۰ هزار شهروند کهگیلویه و بویراحمدی همیشه باز است.
 مرکزیت اداری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان موجب شده که روزانه شاهد حضور خیل عظیمی از مردم استان به این شهر باشیم و همین وظیفه خادمان مردم در پارلمان شهری را صد چندان می‌کند.
 شهری که اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را در حالت عادی در خود جای داده و خدمات می‌دهد و کمترین زیرساخت و بسترهای لازم برای خدمت به مردم نجیب و همچنین مسافران و گردشگران را دارد.
 شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران نامی سنگین و رسالتی بزرگ بر دوش این دیار گذاشته که نیاز به تعامل هر چه بیشتر میان مردم و نمایندگان آنها در پارلمان شهری دارد.
 شهر یاسوج خسته از هر گونه سیاسی‌کاری و جناحی اندیشیدن و دعواهای بی‌حاصل میان مسئولان است شهری که از هر سو بنگریم این نعمات الهی از جنگل گرفته تا آبشار و رودخانه را در خود جای داده و خداوند آنچه را یکجا به این شهر ارزانی داشته به دیگر مناطق و مراکز استان‌ها عطا نفرموده است.
 شهر یاسوج در زمینه مبلمان شهری اکنون در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌آورد شهری که بدون نعمتهای الهی معلوم نبود چه سرنوشتی خواهد داشت آن گونه که باید و شاید از بشار زیبا از آبشار دلنشین و جنگل سترگ شهر خودمان برای رفاه حال مردم و مسافران و گردشگران استفاده نکرده‌ایم.
 اگر دعواهای بی حاصل و جنگ و جدل‌های بی مورد را در امور شهری دخیل نمی‌دادیم اکنون پایتخت طبیعت به معنای واقعی کلمه داشتیم.
 بپذیریم و درک کنیم که مردم از هر گونه جنگ و جدل خسته شده و دنبال شهری آباد و در حد نام یک شهر گردشگرپذیر و یک مرکز استان نمونه هستند.
 برای ساختن مرکز استانی در حد نام کهگیلویه و بویراحمد ضروری است قبل از هر چیز به فکر درآمدزایی پایدار برای ساختن شهرمان باشیم اصلی مهمی که تاکنون مغفول مانده و در ذهن و اندیشه خودمان هرگز به آن نپرداخته‌ایم.
 دل خوش کردن به اعتبارات قطره چکانی و مقطعی هیچگاه رنگ و روی شهر و دیارمان را تغییر نخواهد داد بسیاری از المان‌های به کار رفته در میدان‌ها و معابر و میادین شهر و دیارمان مناسب با فرهنگ اصیل این دیار نیست که باید تدبیری اندیشید و با ادغام سنت و مدرنیته، گذشته‌های پر افتخار را برای نسل جوان زنده و طراحی کرد و هم آینده را برای شهروندان به خوبی و زیبایی ساخت.
 یاسوج چندین سال است که با حوزه فرهنگ و هنر و ورزش بیگانه شده زیرساخت‌های فرهنگی که همچنان خاک می‌خورند و ناقص و راکد مانده‌اند و ورزشگاه‌هایی که بلااستفاده و تنها حسرت به دل جوانان کرده است.
 باید برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین نسل جوان و نوجوان با برنامه‌ریزی همراه با خرد جمعی و پرهیز از دو دستگی و چند صدایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم چرخ راکد حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی یاسوج را به حرکت در آوریم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
شورا هم خته کم داره بیو بینم ایخی چ منش دراری
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
ایخوا بفروشه
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
فایل های مرتبط
1