تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۳۳۷۸۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 608 نفر رسید

۰
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 608 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 608 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 بیمار جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان پناه با بیان اینکه 452 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد 173 نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و 25 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 40308 نفر بهبود یافته‌اند.
دکتر یزدان پناه گفت: طی 24 ساعت گذشته 332 نمونه رپید تست انجام شده که 20 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد و از 668 نمونه pcr انجام شده 36 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و باشت بود.

وی تصریح کرد: گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین‌تر را نیز درگیر می‌کند و میزان سرایت پذیری بالا و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است و مردم باید احساس خطر کنند. بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند، در تجمعات حضور نیابند و محدودیت‌ها را رعایت نمایند تا از این پیک خطرناک عبور نماییم.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طی هفته اخیر آمار مبتلایان و قربانیان به ثبات نسبی رسیده که جهت رسیدن به سیر نزولی بیماری همکاری و مشارکت آگاهانه مردم ضروری است. با توجه به اینکه واکسیناسیون افراد بالاتر از ۸۰ سال در استان شروع شده است لذا خواهشمند است بدون هماهنگی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه ننمایند تا بهورز و یا مراقب بهداشت با آنها تماس بگیرد و ساعت حضور و مکان تزریق واکسن را مشخص نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1