تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۳۳۷۷۶
برای اولین بار در کشور صورت گرفت

ملاقات الکترونیکی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره در کهگیلویه و بویراحمد

۰
ملاقات الکترونیکی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛برای اولین بار، طرح موسوم به دیدار الکترونیکی آنلاین قضات دادسراها و دادگاهها در دادسرای عمومی و انقلاب و زندان مرکزی یاسوج اجرا شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل، روز دوشنبه (13 اردیبهشت 1400) جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای احکام از طرح آنلاین ملاقات الکترونیکی خارج از جلسه دادرسی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره برای بررسی مشکلات و استماع مطالبات قضایی آنان خبر داد.
حسین جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این زمینه اظهار کرد: علاوه بر راه اندازی دادرسی الکترونیکی که در دوره تحول دستگاه قضا چند ماهی است در استان راه اندازی شده، به منظور بررسی مشکلات قضایی زندانیان و برای ارج نهادن به حقوق شهروندی و تکریم زندانیان برای اولین بار، طرح موسوم به دیدار الکترونیکی (آنلاین) قضات دادسراها و دادگاهها در دادسرای عمومی و انقلاب و زندان مرکزی یاسوج راه اندازی و به بهره برداری رسید.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه افزود: این طرح که در راستای استماع درخواستها، مطالبات و مشکلات مطروحه از سوی زندانیان است، و در این شرایط کرونایی، موانعی بر سر راه وجود دارد اما در این طرح، قاضی با فراغ بال سخنان زندانی را می شنود و برای بررسی پرونده قضایی وی اقدام خواهد کرد.
وی گفت: هر چند قضات ما به طور مستمر در زندان ها حضور یافته و مشکلات زندانیان را بررسی می نمایند، ولی در این طرح تصویری، زندانی در کابین بدون مزاحمت و با فراغ بال، مشکلات قضایی خود را با قاضی در میان می گذارد.
جعفری مهر تصریح کرد: این طرح الکترونیکی می تواند گام مؤثر و خوبی با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم تداوم روند خدمت رسانی با رعایت موازین بهداشتی، برای زندانی باشد.
جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان اظهار داشت: مجموعه دادگستری استان و دادسراها از همه ظرفیت‌های قانونی تلاش خواهند نمود تا ضمن خدمت رسانی مطلوب به زندانیان و خانواده های آنان حرمت و شأن آنان در جامعه خدشه دار نشود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1