کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت بزرگداشت مقام معلم

12 ارديبهشت 1400 ساعت 12:17

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی آغاز هفته تکریم و بزرگداشت مقام معلم کهگیلویه وبویراحمد را به جامعه فرهیخته فرهنگیان استان تبریک گفت.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی آغاز هفته تکریم و بزرگداشت مقام معلم کهگیلویه وبویراحمد را به جامعه فرهیخته فرهنگیان استان تبریک گفت.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، متن پیام هادی زارع پور به شرح زیر است:
به نام خداوندی که اولین معلم است
فرهنگیان فرهیخته و سرافراز استان
با عرض سلام و تبریک ایام ؛
در روزگاری نه چندان دور، خداوند یگانه برای بندگانش به قلم و آنچه می نویسد سوگند خورد " ن والقلم و مایسطرون ". آخرین فرستاده الهی نیز چنین فرمود که معلم مبعوث شده (انی بعثت معلما). اولین پیشوای شیعیان با بیان (من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا) به کسوت معلمی ادای احترام کرد. ششمین پیشوا نیز درجاهلی ترین جامعه بشری دانشگاهی عظیم بنا کرد ، چهارهزار دانشجو از اقصی نقاط عالم پذیرش نمود و خود به تعلیم و تربیت آنها اهتمام ورزید. سایر پیامبران الهی وامامان معصوم (ع) هم به همین منوال مقام معلم را ستودند و تکریم نمودند ، و این آشکارترین موضع خداوندی در باره معلم است.
به مدد معلم ، تمدن های بشری یکی پس از دیگری پدید آمدند ، روابط اجتماعی پی ریزی شد و فرهنگ های گوناگون از دل جوامع سر برآوردند . معلم با رهبری ساختاری و هدایت نهادی ، طبیعت را هر روز بیش از روز قبل مسخّرانسان می نماید . به سرپنجه تلاش معلم ، دانش ها و علوم نشر یافته  و توسعه می یابد ، و بدینسان کشاورزی ، صنعت و خدمات به پیش رفته و به آینده قدم می نهد.
 معلم همواره در کانون تحولات مادی و معنوی جهان  قرار دارد. بنیاد هرساختن ، آغاز هر پیمایش، تولد هر اندیشه، خیزش هرموج، الفبای هرنوشته، داروی هر درد، پیدایی هرصنعت، عفت هر زبان، شیرینی هربیان و... همه محصول تلاش معلم است .  معلم گل چهارفصل هستی است که هیچگاه رنگ نمی بازد و عطرش نمی کاهد . با معلم همه چیز آموختنی است . نخستین گام در وادی عشق و ایثار ، تعهد و تخصص ، خلاقیت و نوآوری، شجاعت و دلاوری ، استقامت و تاب آوری ، تحقیق و پرسشگری ، علوم و فناوری ، ظرافت و هنروری، ، تا تجارت و سود آوری و یا هر وادی دیگر توسط معلمان برداشته شده است . اینجانب ضمن تسلیت شهادت آینه تمام نمای انقلاب ، استاد فرزانه ، علامه مرتضی مطهری ، روز و هفته بزرگداشت مقام معلم را به یکایک معلمان و فرهنگیان فرهیخته ، ساعی و صبور استان که به ویژه طی دوسال تحصیلی اخیر درجنگ تمام عیار با بیماری فراگیر کرونا ، حریم علم و علم آموزی را به شایستگی تمام پاس داشتند از صمیم جان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال ، سلامت و نیک روزی ، و موفقیت و بهروزی همه عزیزان را در خدمت به فرهنگ و ادب میهن اسلامی و فرزندان این مرز و بوم خواستارم.
هادی زارع پور
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 433684

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433684/پیام-تبریک-مدیرکل-آموزش-پرورش-استان-کهگیلویه-وبویراحمد-مناسبت-بزرگداشت-مقام-معلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1