کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

پلمپ ۲۶۶ واحد متخلف و ۱۹ پاساژ در کهگیلویه و بویراحمد / بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان

11 ارديبهشت 1400 ساعت 17:49

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابل با کرونا گفت: پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را دور بزنیم، امینت جانی و مالی عموم مردم را به خطر انداخته ایم و در این خصوص قطعا جوابگو خواهیم بود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابل با کرونا گفت: پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را دور بزنیم، امینت جانی و مالی عموم مردم را به خطر انداخته ایم و در این خصوص قطعا جوابگو خواهیم بود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز شنبه (11 اردیبهشت 1400) حسین کلانتری با بیان اینکه هم اکنون در اوج پیک کرونا در استان  قرار داریم تاکید کرد: در شرایط سختی هستیم که به مرگ و زندگی مردم بستگی دارد و چاره ای جز رعایت دستوالعمل های بهداشتی نداریم.
کلانتری تاکید کرد: هرگونه غفلت، ساده انگاری باعث خسارات مالی و جانی بالایی به عموم مردم خواهد شد و محدودیت ها، تعطیلی ها، برخوردها، سخت گیری ها و اقدامات از سر ناچاری است.
استاندار با تبریک شب های قدر گفت: برگزاری مراسم شب های قدر در شهرهای نارنجی و قرمز فقط در فضای باز و زمان محدود مجاز است.
کلانتری یادآور شد: در آستانه شب های قدر ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان علی(ع)، امشب که اولین شب قدر و شب دعا و مناجات است باید حتما همه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند. 
وی ناکید کرد: شرایط تشییع، تدفین و زمان آن و حضور تعداد افراد مشخص شده است آن هم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت خواهد گرفت.
کلانتری یادآور شد: براساس گزارش ها میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و گروه های مختلف در استان به ۷۷ درصد رسیده و این شرایط خطرناکی است و نشان دهنده نیاز به تلاش بیشتر برای عادی شدن وضعیت به بالای ۹۰ درصد می باشد.
استاندار با بیان اینکه، برای مهار و قطع  بیماری و زنجیره ابتلا، محدویت ها تا یک هفته دیگر تمدید شد گفت: نظارت ها و بازرسی ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی تشدید می شود که بتوانیم تا پایان هفته شاهد تبدیل وضعیت از قرمز به نارنجی و به زرد باشیم.
وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۲۶۶ واحد متخلف و ۱۹ پاساژ پلمب شد، افزود: سخت گیری ها به خاطر شرایط بسیار سخت کرونایی بوده و اینکه کادر درمان و مدافعین سلامت به عنوان گروه اول و خط مقدم، تاب آوری آنها حد و اندازه ای دارد.
استاندار با بیان اینکه، در شرایطی که مدارس، دانشگاه ها و گروه های مختلف شغلی تعطیل هستند، حفظ جان مردم و قطع زنجیره بیماری و بهبود شرایط برای زندگی، معیشت و تحصیل دانشگاهیان و دانش ‌آموزان در اولویت قرار دارد.
به گفته وی، استان در حال طی کردن پیک دوم و کشور پیک چهارم است و بیمارستان ها آخرین خاک ریز بوده و نیاز به فرصت برای استراحت و تنفس دارند و حتی با انجام واکسیناسیون تا پایان امسال همه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم.
وی تاکید کرد: هرکاری که به نفع اصناف و گروه های شغلی و بازار باشد و در حیطه اختیار استاندار باشد با تمام توان حمایت کرده و انجام می دهم.
 


کد مطلب: 433659

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433659/پلمپ-۲۶۶-واحد-متخلف-۱۹-پاساژ-کهگیلویه-بویراحمد-بی-توجهی-رعایت-شیوه-نامه-های-بهداشتی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1