کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‎دهد

فرهنگی‌ترین اقدام ضد کرونایی در کهگیلویه؛ تشییع جنازه با 7 نفر جمعیت

11 ارديبهشت 1400 ساعت 5:15

خانواده متوفی در یک اقدام فرهنگی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،مراسم تشییع را در سحرگاه و با جمعیت انگشت شمار 7 نفر برگزار کردند که شایسته تقدیر است.


تشییع و خاکسپاری پدر رئیس دادگستری چاروسا و فرمانده سابق نیروی انتظامی استان سحرگاه روز جمعه (10 اردیبهشت 1400) با جمعیت انگشت شمار 7 نفر برگزار شد، باید گفت این حرکت یکی از بهترین اقدامات فرهنگی در مبارزه با کرونا قلمداد می‌شود که جای تقدیر و الگو پذیری دارد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهرستان که نماز میت  را بر پیکر آن مرحوم خواندند طی یادداشتی آورده است:
«مثل همیشه روحانی انقلابی، فاضل و قاضی جوان بخش چاروسا تماس گرفتند
تصورم بر این بود همچون بقیه موارد برای مباحث کاری یا طلبگی نکته‌ای دارند اما این بار با حزن در کلام بیان کردند که پدرم دار فانی را وداع گفتند و درخواست اقامه نماز میت را داشتند.
 دقایقی بعد سردار بزرگوار جناب آقای انصاری تماس گرفتند و باز ابراز محبت درخواست اقامه نماز میت را داشتند.
 بیماری کرونا و نگرانی از گسترش بیماری در تجمع مراسم در کلام هر دو بزرگوار مشهود بود بعد ازصحبت و مباحثه و مشورت و توقعی که از این عزیزان داشتم بنا بر اقامه نماز در روستای دره شیخان شد.
 سحری ماه رمضان با گوش به نوای دعای سحر راهی منطقه دشمن زیاری شدیم در سکوت سحر با بانگ الله اکبر اذان صبح به قبرستان رسیدیم جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر نماز جماعت صبح را اقامه کردیم و آماده اقامه نماز میت شدیم ارام آرام در سکوت و تاریکی سحر بر پیکر انسانی زحمت کش و دلداده اهل بیت علیهم السلام تکبیرهای نماز میت بلند شد.


 روایت امام جمعه از یک رفتار فرهنگی ضد کرونا در کهگیلویه
زمزمه‌های «اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا» در سکوت سحر به گوش می‌رسید و قطره‌های اشک آرام از گونه‌های فرزندانش جاری گشت.
 در هر تکبیری که سعی داشتم بلندتر بگویم صدای حزین و کم رمق فرزندانی که یک عمر خاطرات با پدر را به دل و جان سپرده بودند را احساس می‌کردم و این چنین نمازی غریبانه در عمر طلبگی‌ام نخوانده بودم.
 بعد از اتمام نماز فرزندان در تاریکی سحر تابوت را بلند کرده و همین تعداد کم «لا الله الا الله» گویان به سمت قبر رفتیم تلقین را شروع کردیم بغض گلوها ترکید و صدای ناله در بدرقه پدری مهربان و دلسوز بلند شد.
 بعد از هق‌هق ناله گویا به خود نهیب می‌زدند که الان باید ذکر صلوات بر لب داشته باشند و با همان تعداد کم ذکرهای روحانی وعارفانه صلوات فضای قبرستان را عطر آگین کرد و من هنوز به این فکر می‌کردم که حاج آقا و سردار انصاری پاسخ خواهرانی که در تشیع پدر نبودند و دلتنگی‌های آخرین ملاقات و پاسخ طایفه و اقارب را چه خواهند داد
 بدرقه پدر به خانه ابدی در سکوت سحر و در غریبانه‌ترین لحظات بدون اینکه دستی تسلای کمر شکسته‌شان باشد کار را سخت کرده بود اما این عزیزان به احترام جان انسانها برای عدم گسترش ویروس منحوس همه سختی‌ها را تحمل کردند ولی احترام به انسانها و تلاش برای قطع این ویروس را مهم‌تر از حضور و تشیع چند هزار نفری دانستند.
 آری اینجا بود به یاد این حکمت نورانی از نهج البلاغه افتادم امام علی علیه السلام در این کلام نورانی به طریقه آزمایش شخصیت انسان‌ها اشاره می‌کند و می‌فرماید: «در دگرگونی حالات گوهر مردان شناخته می‌شود» (فِی تَقَلُّبِ الاَْحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ).
 یاد زمانی افتادم که قاضی انصاری حکم برای خاطیان و کسانی که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کردند صادر می‌کرد و خود امروز نشان داد عالمی است عامل و زمانی که سردار انصاری در موارد مختلف برای حفظ امنیت وجان و سلامت انسانها جان خود را به خطر انداخته‌اند.
 اینجاست که باید همه تقدیر تجلیل و تشکر کنیم از خانواده مرحوم انصاری که اینچنن برای سلامتی مردم عزیزمان جامعه اسلامی‌مان سختی‌ها را تحمل کردند ولی صحت و سلامت جامعه برای انها در اولویت بود.
 رضوان واسعه خداوند بر آن مرحوم سفر کرده و دعای سکنای در جنت نعیم را خواهیم داشت.
-----------------------------------------------
همچنین دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه با صدور پیامی به خانواده انصاری پور ضمن تسلیت این اقدام را الگوساز خواند و از این خانواده تقدیر کرد.


رد صلاحیت ۹ نفر از داوطلبین شوراهای شهر کهگیلویه
 «إِنّا لِلَّهِ وَإِنّا إِلَیهِ راجِعونَ، جناب سردار انصاری و حجت الاسلام انصاری ریاست محترم دادگاه بخش چاروسا
والدین در هر سن و سالی هم که باشند پشتوانه زندگی فرزندان‌اند و بی‌گمان غم از دست دادن هر کدام از آنها بسی حزن انگیز است. اینجانب ضمن تسلیت ارتحال پدر بزرگوارتان، رحمت واسعه و علو درجات را از درگاه خداوند منان در این ماه پر فیض و برکت برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.
در این وضعیت بسیار نامناسب بیماری کرونا در سطح شهرستان، شایسته است از اقدام بسیار ارزشمند در برگزاری مراسم تشییع و تدفین پدر گرامی‌تان با حضور ۷ نفر در هنگامه اذان صبح تقدیر و تشکر شود.
باشـــــد که این عمل نیک موجب الگوسازی در راستای فرهنگ حفظ حقوق شهروندی، سلامت و بهداشت جامعه و در کاهش تجمعات عزاداری
مؤثر افتد.
همانا در پیشگاه خداوند، هیچ عمل صالحی محو نمی‌شود و پاداش‌ها تضمین شده است. «وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً»
-------------------------------
کریمی نژاد-فرماندار کهگیلویه

 


کد مطلب: 433633

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433633/فرهنگی-ترین-اقدام-ضد-کرونایی-کهگیلویه-تشییع-جنازه-7-نفر-جمعیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1