کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آماده باش جنگل‌بانان کهکیلویه و بویراحمد برای مقابله با آتش‌سوزی

10 ارديبهشت 1400 ساعت 13:02

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانورآزمایشی اطفاء حریق توسط یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت اجرا شد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانور آزمایشی اطفاء حریق توسط یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت اجرا شد.
 به گزارش کبنا، مانور اطفاء حریق به منظور آمادگی کامل پرسنل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع برگزار شد.

 غلامحسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این مانور را ارزیابی توانایی‌های پرسنل و نیروهای یگان حفاظت در اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق دانست و گفت: فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور است.

 وی با ابراز رضایت از هماهنگی و عملکرد نیروها در اطفای حریق مراتع، تصریح کرد: متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در مراتع سطح شهرستان هستیم، برگزاری چنین مانورهایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت این اداره در مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی کمک می‌کند و همچنین جهت هماهنگی و رفع نواقصات در حوادث واقعی بسیار مفید است.
این مسئول در پایان با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شوراها روستاها درخواست داریم نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتماً مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع رسانی کنند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعاً به موضوع رسیدگی کنند.

 وی به سطح پوشش گیاهی در استان، جنگل‌ها و مراتع در معرض خطر آتش سوزی اشاره کرد و افزود: ایجاد آتش بر، با همکاری آتش نشانی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای حفاظت و پیشگیری از حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی است.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع از اهداف ایجاد آتش‌بر بوده است.
 
 


کد مطلب: 433610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433610/آماده-باش-جنگل-بانان-کهکیلویه-بویراحمد-مقابله-آتش-سوزی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1