تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۳۳۶۱۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای مانور آزمایشی اطفاء حریق در باشت / جنگل‌بانان آماده مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

۰
آماده باش جنگل‌بانان کهکیلویه و بویراحمد برای مقابله با آتش‌سوزی
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانور آزمایشی اطفاء حریق توسط یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت اجرا شد.
 به گزارش کبنا، مانور اطفاء حریق به منظور آمادگی کامل پرسنل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع برگزار شد.

 غلامحسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این مانور را ارزیابی توانایی‌های پرسنل و نیروهای یگان حفاظت در اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق دانست و گفت: فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور است.

 وی با ابراز رضایت از هماهنگی و عملکرد نیروها در اطفای حریق مراتع، تصریح کرد: متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در مراتع سطح شهرستان هستیم، برگزاری چنین مانورهایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت این اداره در مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی کمک می‌کند و همچنین جهت هماهنگی و رفع نواقصات در حوادث واقعی بسیار مفید است.
این مسئول در پایان با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شوراها روستاها درخواست داریم نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتماً مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع رسانی کنند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعاً به موضوع رسیدگی کنند.

 وی به سطح پوشش گیاهی در استان، جنگل‌ها و مراتع در معرض خطر آتش سوزی اشاره کرد و افزود: ایجاد آتش بر، با همکاری آتش نشانی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای حفاظت و پیشگیری از حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی است.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع از اهداف ایجاد آتش‌بر بوده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1