کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد

جدال بلوط و بیل مکانیکی در پروژه پاتاوه به دهدشت / توقف بیل مکانیکی

10 ارديبهشت 1400 ساعت 12:29

طی بازدید دادستان طبیعت دوست شهرستان کهگیلویه از این مسیر، یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب حاشیه جاده که مملو از درختان بلوطی بود که در عمق سنگ‌های سخت قرار داشتند ممانعت به عمل آمد.


عملیات تسطیح و خاکبرداری بخشی از پروژه پاتاوه به دهدشت به علت تخریب منابع طبیعی متوقف شد.
 به گزارش کبنا،  پروژه پاتاوه - دهدشت از مهمترین پروژه‌های کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، سال‌ها از عمر این پروژه می‌گذرد که متأسفانه احداث و بهره‌برداری از آن خیلی به دراز کشید، این پروژه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را از بن بست خارج می‌کند.
روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه نوشت: این جاده را می‌توان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های راه در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.
 
 از مهمترین وجوه این شاهراه مواصلاتی وجود چشم اندازهایی بکر از ادامه درختان بلوط زاگرس است که جز انفال و از سرمایه‌های ملی تلقی می‌شوند و می‌بایست حفاظت شوند.

 در قسمتی از این محور در منطقه زیرنا درختان بلوطی را مشاهده می‌کنیم که در دل سنگ‌های سخت ماوا گزیده‌اند و نمایی زیبا به این مسیر می‌دهند، این درختان که اصالت زاگرس به آنها پیوند و گره زده شده است اما اسیر بیل مکانیکی پیمانکاران این راه شده و با آنها نامهربانی می‌شود.
 طی بازدید دادستان طبیعت دوست شهرستان کهگیلویه از این مسیر، یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب حاشیه جاده که مملو از درختان بلوطی بود که در عمق سنگ‌های سخت قرار داشتند ممانعت به عمل آمد.
  یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه کلات با اخذ تعهد و تشکیل پرونده تخلف از ادامه کار این بیل مکانیکی که بدون از هرگونه مجوز کتبی از دستگاه متولی مشغول بکار بود عملاً با حضور در صحنه جلوگیری کردند.
  اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه هماهنگی‌های لازمه در خصوص پیشبرد اهداف این پروژه را دارد.
 می‌طلبد پیمانکاران این پروژه قبل از تسطیح و خاکبرداری در این مسیر از قبل با کارشناسان مربوطه در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هماهنگی و بعد از انتخاب محل معدن و برداشت سنگ و اخذ مجوزات لازم قانونی بهره‌برداری خود را انجام دهند و در غیر اینصورت از ادامه کار پیمانکار مربوطه برابر با ضوابط قضایی و قانونی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

 همچنین دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با اشاره به اینکه منابع طبیعی نباید قربانی سود پیمانکار شود، گفت: از عملیاتی که منجر به تخریب منابع طبیعی می‌شود با قاطعیت جلوگیری خواهد شد.
 عبدالله سعادتیان افزود: برای پیشبرد پروژه از مجرای قانون کمک می‌کنیم اما اجازه تعدی به منابع ملی را نمی‌دهیم.


کد مطلب: 433608

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433608/جدال-بلوط-بیل-مکانیکی-پروژه-پاتاوه-دهدشت-توقف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1