تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۳۳۶۰۴
بابت انتشار جدول غلط مربوط به ارقام بودجه؛

عذرخواهی ایرنا از انتشار جدول جعلی بودجه ۱۴۰۰ / جدول جعلی بودجه، بازی رسانه‌ای برای به حاشیه بردن افتضاح فایل صوتی ظریف بود

۰
عذرخواهی ایرنا از انتشار جدول جعلی بودجه ۱۴۰۰ / جدول جعلی بودجه، بازی رسانه‌ای برای به حاشیه بردن افتضاح فایل صوتی ظریف بود
کبنا ؛خبرگزاری جمهوری اسلامی با انتشار توضیحاتی از بابت انتشار جدول غلط مربوط به ارقام بودجه عذر خواهی و اعلام کرد آن خبر را از خروجی خود حذف کرده است .
به گزارش کبنا به نقل از سایت الف، در  بخشی از توضیحات ایرنا آمده است: جدولی که در ایرنا منتشر شده، مقایسه برخی اعداد و ارقام جداول بودجه بر اساس لوایح ارسالی دولت و تغییرات آن پس از تصویب در مجلس و کمیسیون تلفیق است که از سایت رسمی ابلاغ قوانین دریافت شده و میزان تغییرات نهایی مجلس را در مقایسه با لایحه دولت نشان می‌دهد، اما از آنجا که نه مجلس، نه کمیسیون تلفیق و نه سازمان برنامه و بودجه تاکنون دراین باره هیچگونه «روشنگری و شفاف سازی» نکرده اند و به گفته نمایندگان، این ارقام نیز هنگام تصویب لایحه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است، موجب بروز ابهاماتی در روایی گزارش مزبور شده است.
با وجود این، با توجه به بررسی های به عمل آمده و به دلیل بی دقتی خبرنگار در استفاده از عناوین جدول و نیز طی نشدن مراحل کامل تدوین و ویراستاری مطلب، درحالی که مطابق مقررات و آیین نامه داخلی خبرگزاری جمهوی اسلامی، گزارشی در این سطح از اهمیت، باید حتما به تایید مسئولان ارشد خبری سازمان و همچنین، دستگاه تخصصی ذیربط (سازمان برنامه و بودجه کشور یا معاونت امور مجلس ریاست جمهوری) می رسید ولی این فرایند طی نشده است، ضمن پوزش از مخاطبان ایرنا، مطلب یادشده از کلیه خروجی های خبرگزاری حذف می شود.
در واقع، آنچه با عنوان "دروغ و جعل" ایرنا از سوی خبرگزاری خانه ملت مطرح شده است، مربوط به بی‌دقتی خبرنگار و جابه‌جا شدن عنوان ستون‌های جدول مربوط به جزییات این تغییرات در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است. هرچند، مجلس هنوز توضیح نداده است که اگر این جداول حاصل مصوبات کمیسیون تلفیق و آرای صحن علنی است، چرا بیش از یکصد نماینده به آن اعتراض دارند و به ابهامات مطرح شده مبنی بر تغییرات در جداول که از سوی دولت و نمایندگان مجلس مطرح شده است، هیچ پاسخ روشنی ارایه نمی‌دهد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی آماده است در راستای انجام رسالت خبری خود که یکی از آنها شفاف‌سازی مسائل برای افکار عمومی است، ضمن انعکاس دیدگاههای هیات رییسه مجلس و کمیسیون تلفیق، با نمایندگان عضو این کمیسیون و سایر افراد حاضر در نشست‌های اصلاحی که منجر به تغییر در جداول بودجه شده‌است، مصاحبه کند و گزارش کامل و جامعی از این رویداد به جامعه ارائه دهد.

توضیحات مالک شریعتی درباره جعل جدول



جدول جعلی بودجه بازی رسانه‌ای برای به حاشیه بردن افتضاح فایل صوتی ظریف بود

خبرگزاری خانه ملت (ارگان مجلس ) نوشت: جدول جعلی ایرنا و بازی رسانه‌ای ایجاد شده علیه مجلس در رابطه با جداول بودجه 1400، برای  به حاشیه بردن افتضاح انتشار مصاحبه محرمانه وزیر خارجه از شبکه سعودی است و مجلس شورای اسلامی از این اقدام شکایت رسمی خواهد کرد.
به گزارش الف خانه ملت می‌نویسد:
از ظهردیروز جدولی جعلی ابتدا در خبرگزاری دولتی ایرنا و سپس به صورت هماهنگ توسط برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی منتشر شد که ادعای دستکاری بودجه توسط مجلس را داشت. درحالی که این جدول حاوی ستون های دروغ و جعل شده است به نحوی که ستونی که با عنوان «مصوبه مجلس» درجدول جعلی ایرنا آمده در حقیقت اعداد و ارقام «لایحه دولت» است! و آنچه خبرگزاری دولت از آن به دروغ به عنوان «ابلاغ شده به دولت» یاد کرده همان مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در حقیقت حاصل مصوبات کمیسیون تلفیق و آرای صحن علنی درباره لایحه بودجه است. 
خبرگزاری ایرنا با این تهمت پراکنی و جعل جدول به دنبال به حاشیه بردن افتضاح انتشار مصاحبه محرمانه وزیر خارجه از شبکه سعودی است و مجلس شورای اسلامی از این اقدام شکایت رسمی خواهد کرد تا هم ایرنا و هم سایر رسانه ها و کسانی که این جدول جعلی را بازنشر کرده اند در مرجع قضایی پاسخ گو باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1