کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موضع امارات و قطر نسبت به اظهارات اخیر عربستان درباره ایران

9 ارديبهشت 1400 ساعت 21:25

وزیر امور خارجه قطر از اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره ایجاد روابط خوب با ایران استقبال کرد.


وزیر امور خارجه قطر از اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره ایجاد روابط خوب با ایران استقبال کرد.
به نقل از روزنامه گالف نیوز، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در واکنش به اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط با ایران در صفحه توییترش نوشت: ما از درخواست ولیعهد سعودی برای سیاست خارجی مبتنی بر اصول همسایگی خوب و گفتمان در منطقه از جمله با ایران حمایت می کنیم.
وزیر خارجه قطر افزود: با پایبندی به منشور سازمان ملل، احترام به استقلال کشورها و عدم مداخله در امورشان از اصول کشورهای پیشرفته و متمدن است.
بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه قطر در پی این مطرح می شود که ولیعهد عربستان روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد کشورش خواهان روابط خوب با ایران است.
بن سلمان با اشاره به برنامه هسته‌ای، موشکی و "اقدامات نیابتی ایران" گفت: "مشکل ما با رفتار منفی ایران است."
وی با این حال افزود: ما در حال کار با شرکای منطقه‌ای و جهانی خود هستیم تا راه حلی برای این مشکلات بیابیم و امیدواریم بتوانیم برای ایجاد روابطی خوب که همه بهره‌مند شوند، بر این مشکلات فائق آییم.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در گفت‌وگوی خبری روز دوشنبه خود در مورد گفت وگوی بین ایران و عربستان گفت: ما همواره همچون گذشته آمادگی خود را برای حل و فصل فی مابین با پادشاهی سعودی اعلام کرده ایم و از انجام گفت‌وگوها بین دو کشور استقبال کرده و می کنیم. هر موقع پادشاه سعودی تصمیمی در ارتباط با انجام گفت وگو در سطوح مختلف گرفته ما از آن استقبال کرده ایم.
موضع امارات نسبت به اظهارات بن سلمان
ولیعهد ابوظبی، از مواضع مطرح شده در مصاحبه اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان حمایت و قدردانی کرد.
ولیعهد ابوظبی، از مواضع مطرح شده در مصاحبه اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان حمایت و قدردانی کرد.
به گزارش میدل ایست نیوز، «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی، از مواضع مطرح شده در مصاحبه اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان حمایت و قدردانی کرد.
بن زاید با انتشار توئیتی نوشت که مصاحبه ولیعهد عربستان بازتاب‌دهنده «مواضع متعادل و افکار عمیق و دیدگاه‌های حکیمانه و بلندپروازانه‌ای متناسب با توانایی‌های عربستان و جایگاه آن در منطقه و جهان است».
او افزود که سران عربستان مسیر آینده‌ای درخشان برای این کشور و ملتش را به خوبی می‌دانند.
ولیعهد عربستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی به دستاوردهای حکومت عربستان در سال‌های اخیر در عرصه توسعه و سند چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور پرداخت.
او در بخشی از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال برقراری روابط بین ریاض و تهران، گفت: در نهایت، ایران یک کشور همسایه است، همه ما امیدواریم که رابطه خوب و متمایزی با ایران برقرار کنیم.
ولیعهد عربستان اضافه کرد: ما خواهان آن نیستیم وضعیت در ایران سخت باشد، ما خواهان موفقیت و توسعه و پیشرفت ایران هستیم.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 433599

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433599/موضع-امارات-قطر-نسبت-اظهارات-اخیر-عربستان-درباره-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1