تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۳۳۵۹۰
تحلیلی بر شیوه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور؛

فضای مجازی: اسامی 9 نفر رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر یاسوج

۲
۲
فضای مجازی: اسامی 9 نفر رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر یاسوج
کبنا ؛گاهی دسترسی به اطلاعات با چالش و حواشی زیادی مواجه می‌شود. انتخابات 1400 شورای اسلامی شهر و روستا در پیش رو است، در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور افراد زیادی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شده‌اند. به دلیل نوع برنامه‌ریزی ستاد انتخابات کشور، گاهی اخبار ضد و نقیضی در خصوص بخشی از فرایند انتخابات در فضای مجازی منتشر می‌شود که این اخبار تا حد زیادی مردم را سردر گم خواهد کرد. به طور مثال؛ موضوع تائید صلاحیت کاندیداها، یکی از فرایندهای انتخابات است که افکار عمومی خیلی برای فهمیدن آن عجله می‌کنند، اما متأسفانه به دلیل برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات، این اخبار خیلی دیر به دست مردم می‌رسند و بعضی از طریق فضای مجازی مطالبی را منتشر می‌کنند که مشکلات را دوچندان خواهد کرد و مسائل و معضلات دیگری را هم در پی خواهد داشت.
هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر شهرستان‌‌های کهگیلویه و بویراحمد، تائید و رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها را طی نامه‌ای به داوطلبین انتخابات ابلاغ کردند و هم‌اکنون برگه رد یا تائید صلاحیت افراد در دست‌شان قرار گرفته و یقیناً تنور انتخابات شورای اسلامی شهرها گرم‌تر می‌شود.
داوطلبان ردصلاحیت شده شوراهای شهری سه روز برای اعتراض فرصت دارند
 دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرهای استان از امروز نهم اردیبهشت به مدت سه روز برای اعتراض فرصت دارند.
 فتاح محمدی اظهار داشت: افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند می‌توانند با ارائه مستنداتی که براساس آن صلاحیت آنان در هیات های شهرستانی رد شده به هیات نظارتی استانی اعتراض کنند.
 وی بیان کرد: نتایج کلی احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به زودی و پس از اعلام نتایج نهایی در شهرهای باشت و مارگون مشخص خواهد شد.
 محمدی تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونایی توصیه می‌شود که داوطلبان اعتراض خود را به هیات های شهرستانی ارائه تا آنان مراتب را به مرکز استان کهگیلویه و بویرلاحمد اعلام کنند.
 دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هیات نظارت استانی در استان تا روز بیست و دوم اردیبهشت فرصت دارد پس از بررسی مستندات نتایج را به افراد اعلام کنند.
 او تاکید کرد: ۷۱۷ نفر برای کسب ۹۱ کرسی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر انصراف داده‌اند.
 محمدی با اشاره به اینکه انتخابات خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود عنوان کرد: از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات امسال در استان ۲۳ مرحله به صورت الکترونیک و مراحل اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در حال رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سه شهر بزرگ استان یا حداقل یکی از شهرهای استان هستیم.
محمدی تاکید کرد: فرایند نام نویسی ۸۵ درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان به صورت غیرحضوری انجام شده این در حالی است که ۶۶ درصد از داوطلبان شوراهای شهرهای کشور به صورت الکترونیک ثبت نام را انجام داده‌اند.
موضوع رد صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهرهای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با سر و صدا و حواشی متعددی روبرو شده است، سید حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز در صحبت‌های تندی  به موضوع رد صلاحیت‌ها واکنش نشان داد و اظهار داشت: «هیچ راهی جز «بازگشت به مردم» و هیچ چیزی برای کشور واجب تر از یک «انتخابات پر شور» و «شامل» نیست.»
وی افزود: «انتخابات «شامل» یعنی باید همه در آن نماینده داشته باشند. شرط اول آن این است که بساط تنگ نظری و حذف برداشته شود.«تقسیم بر دو کردن» نیروهای کشور باعث ترفیع چاپلوسان و متملقانی می شود که اتفاقا به سخنانی که می گویند هم باور ندارند. بنده چه اولویتی نسبت به شما دارم که یکی را راه بدهم و یکی را راه ندهم؟! قانون هم اگر جلوی حقوق مردم را می‌گیرد، قانون غلطی است و باید به سمت اصلاح آن رفت.»
219 نفر نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج شدند که مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد از رد صلاحیت 9 نفر از آنها خبر داد. در شهرستان گچساران نیز 21 نفر رد صلاحیت شده است که گفته می‌شود، عمدتاً آنها از یک قوم خاص هستند. مسئولان گچساران رایزنی را برای تائید صلاحیت آنها انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

21 نفر از داوطلبین انتخابات شورای شهر دوگنبدان رد صلاحیت شدند

ردصلاحیت ۹ نفر از داوطلبین شورای اسلامی شهر یاسوج

فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها پیشتاز اطلاع‌رسانی به مردم هستند. یک پیج اینستاگرامی 9 نفر رد صلاحیت شده را به شرح زیر عنوان کرده است. صلاحیت این 9 نفر در هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرهای شهرستان بویراحمد تائید نشده است و آنها این فرصت را دارند که از امروز نهم اردیبهشت به مدت سه روز اعتراض کنند.


به نظر می‌رسد، مسئولان ستاد انتخابات کشور باید شیوه اطلاع‌رسانی را به مردم تغییر دهند، تا مردم به طور شفاف، سریع‌تر و دقیق‌تر به اطلاعات دست پیدا کنند. به طور مثال سخنگوی واحد و در دسترس در این خصوص می‌تواند، کارساز باشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج شهرمن
Iran, Islamic Republic of
ربطی به چپ وراستی نداره زود میچسبونیدش به این چیزا شورای قبلی هم ضعیف بودند وهم بفکر جیب و شکم خودشون بودند باید شورای شهریاسوج دست افراد کاربلد وباخدا ودلسوز بیفته که بادرد مردم اشناباشند و نباید شکم سیر وحریص باشند
Iran, Islamic Republic of
کار شما جالبه نیست
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1