تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۳۳۵۲۵
قاسم‌ جان‌بابایی در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد؛

اعتراف معاون وزیر؛ دهدشت در بحث بیمارستان و تجهیزات عقب مانده است / کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها عقب ماند

۴
۰
اعتراف معاون وزیر؛ دهدشت در بحث بیمارستان و تجهیزات عقب مانده است / کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها عقب ماند
کبنا ؛صد و سی‌ و سومین نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400) قاسم‌جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در این نشست، با بیان اینکه صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد درست و به جا است و باید به استانی که موفق‌تر بوده، بیشتر توجه شود، اظهار داشت: باید کمبودهای استان کهگیلویه و بویراحمد که عقب ماندگی قدیمی است را جبران کنیم. من خودم را مکلف به تأمین و تسریع نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانم. عقب ماندگی‌های این استان باید اصلاح شود و قول می‌دهیم امروز بعد از ظهر نتیجه سفر را اعلام کنیم.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نو پا است و هماهنگی، دلسوزی و تعهدی که در تیم استانی وجود دارد، تعیین کننده کنترل بیماری هستند و تحربه ثابت کرده است که بزرگی و سابقه دانشگاه‌ها در مقابله با اپیدمی‌ها مطرح نیست.
جان‌بابایی با بیان اینکه نیروی انسانی و تصمیم‌های دقیق و کنترل‌گر بیماری اهمیت بالایی دارد و  در همچنین شرایطی داشتن دانشگاه صدساله، صرفاً دلیل موفقیت نیست، تاکید کرد: گاهی دانشگاه بزرگتر و استان پهناورتر داریم اما به اندازه شما موفق نبوده‌اند نیروی انسانی بیشتر کمک می‌کند و تلاش و تعهد افراد است که مقابله با ویروس را کارآمدتر می‌کند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با بضاعت حداقلی و کمترین تجهیزات، شرایط را جوری مدیریت کرده که امروز با افتخار می‌گوید، شرایط را کنترل کردیم و این نشانگر تعهد اخلاقی است.
معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه اینکه تخت‌های ICU استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: همه پیک‌ها با عوامل اجتماعی مثل مسافرت‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا ارتباط داشت هر جا که پیک اتفاق می‌افتد قبل از آن عوامل اجتماعی صورت گرفته است. ما شاهد هستیم‌که بعد از مراسمات اجتماعی، پیک بیماری می‌آید. امیدوار هستیم به زودی شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.
وی افزود: در دهدشت، قسمت اعظم تخت‌ها، در اختیار بیماران کرونایی و به طور کلی در استان، بخش حداکثری بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: بستری و مراجعات استان کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به کشور بالاتر بوده، اما میزان کشندگی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.
وی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد استان کهگیلویه و بویراحمد این است که تعداد افراد فوت شده کمتر از سایر استان‌ها بوده و این دستاورد با توجه به تبعات بالای مرگ برای خانواده‌ها آثار و تبعات اجتماعی کمتری دارد.
جان‌بابایی تاکید کرد: بزرگ‌ترین خدمت و خیر شما مسئولان نسبت به استان، پایین‌ترین آمار کشندگی، علی رغم مراجعات و بستری‌های بالا بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته با افزایش بستری و افزایش بیمار یابی بیماری را کنترل کند. اگر بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم نشانه این است که کارآمد بوده‌ایم در پیک بستری‌های شما بسیار بالا بوده ولی همیشه از میانگین کشوری فوتی‌های شما کمتر بوده و بدحالان شما کمتر از میانگین کشوری بوده چرا که در بیماریابی و تشخیص خوب عمل کرده‌اید.
وی توضیح داد: میزان فوتی‌های شما نسبت به جمعیت از بهترین استانها بوده، شما در مقایسه با استان گیلان خیلی موفق‌تر عمل کرده‌اید مرگ و میر شما نزدیک به یک سوم کشور بوده هر چند گیلان برای مثال فقط یک پیک را تجربه کرده ولی شما با بستری و بیماریابی کنترل خوبی برای جلوگیری از مرگ و میرها داشته‌اید.
 جان‌بابایی ادامه داد: از عوامل مرگ و میر سن و بار بیماری است شما در بار سنگین بیماری مرگ و میر کمتری داشته‌اید تراکم جمعیت شما نزدیک به خط وسط است اما فوتی‌های شما علی‌رغم پراکندگی و تراکم بالای جمعیت کمتر از سطح کشور بوده است.
وی گفت: در بیماریابی در خط وسط کشور هستید و آلودگی و مبتلای زیادی داشته‌اید اما مرگ و میر کمتر بوده است در چاقی جز استان‌های میانه کشور هستید و در دیابت هم چنین وضعیتی دارید اما با وجود چاقی و دیابت در مرگ‌ها هم شاخص شما نسبت به کشور بهتر است.
 معاون وزیر بهداشت گفت: با زحماتی که متقبل شده‌اید دستاورد بزرگی بوده که این دستاورد را به رئیس‌جمهور هم گزارش می‌کنیم.
معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیر ساخت‌ها عقب مانده است و ما هم در این عقب ماندگی سهمی داریم و سعی داریم این عقب ماندگی اصلاح و جبران شود.

وی با بیان اینکه مواردی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرده را به طور جد پیگیر می‌کنم، افزود: در بیمارستان گچساران تجهیزات تقریباً مستقر شده‌اند و بیمارستان 136 تخت‌خوابی نرگسی باید دستگاه سی تی اسکن داشته باشد و این بیمارستان تا خرداد افتتاح می‌شود.
این مسئول گفت: برای بیمارستان بهمئی تا یک ماه دیگر تجهیزات مورد نیاز را ارسال می‌کنیم و باید تا پایان تیرماه افتتاح شود.
جان‌بابایی با بیان اینکه شهر دهدشت قدمت و جمعیت زیاد دارد، ادامه داد: شهر دهدشت نسبت به سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تجهیزات و بیمارستان عقب مانده و تعداد تخت‌های کمتری دارد و با توجه به وسعت بیمارستان کنونی امکان افزایش تخت و ساخت فاز دوم بیمارستان دهدشت وجود دارد. هم از ظرفیت تأمین اجتماعی و هم وزارت بهداشت برای دهدشت استفاده می‌شود. بیمارستان لنده را هم تجهیز خواهیم کرد.
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: در واکسنیاسیون کووید 19 استان کهگیلویه و بویراحمد شما را 10 درصد بیشتر سهمیه می‌دهیم و در خصوص زلزله‌ی سی سخت افزایش درصد واکسن کرونایی خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس ارشد بهداشت
Iran, Islamic Republic of
جناب جان بابایی
1- با جمعیت جوان کهگلویه بویراحمد باید میزان مرگ کرونا در مقایسه با یک استان سالمن مثل گیلان یک سوم رقم کنونی بود متاسفانه مقایسه شما غلط است.
2. آیا آمار دهی کهگیلویه بویراحمد را قبول دارید و فکر نمی کنید در همون مراحل قبلی هم کم گزارشدهی بوده و گرنه مرگهای ما را باید ضربدر 4 کنید!
متاسفانه همین ناآگاهی مسئولین در بررسی ها همه را به اشتباه می اندازد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
متاسفانه همین ارزیابی های غلط هم قبلاً حریرچی را به اشتباه انداخته بود و هم الان جان بابایی را.
در حالیکه اگه درست ارزیابی کنند کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت جوانش متاسفانه بالاترین میزان بستری و مرگ را دارد حالا بگذریم که چقدر از فوت شده ها اصلا تست نشدن و گزارش نشدن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا استان از نظر فضاوتجهیزات بیمارستانی مشکل دارد معاون وزیر تازه متوجه شده باز خدا را شکر!!
محمد ضمانتی
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان کهگیلویه کلا در کشور جایی نداره درحد بلاد شاپور ند مسعولین بیان مناظره اگه راست میگویند !!!!!!!!فقط در رای دادن که مسخره شان میکنند ؟؟؟!! تا آلان با کار و تلاش خودشان دولت نقشی ندارند تنها در خوردن منابع ومنافع این استان اگه راستی مرد هستید بیایید مناظره https://www.aparat.com/v/HtsGl/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1_%DA%A9%D9%81%D8%B4%D8%AF%D9%88%D8%B2%DA%A9%DB%8C_%D9%88_%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87_%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%28%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3%29_%D9%81%D8%B5%D9%84_2_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA_4؟؟؟؟!!!کلا استانهای لر ی وجنوبی را با بقیه نگاه وبر رسی کنید ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!به خدا سوگند همه خواهیم مرد ودرجهان آخرتی که بی خیالشید محاکمه خواهیم شد چه ظا لم وچه مظلوم بخدا معاد واقعی است چرا خیانت چرا فساد چرا پارتی و۰۰۰۰۰۰۰۰۰؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! چرا ؟؟؟؟؟!!!!!¡
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1