تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۳۳۵۲۲
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا با حضور جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت؛

بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رادیوتراپی ندارد / تأمین قرضی داروهای مورد نیاز استان

۰
بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رادیوتراپی ندارد / تأمین قرضی داروهای مورد نیاز استان
کبنا ؛صد و سی‌ و سومین نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه 1400 ) در این نشست، ضمن تشکر از اعضای ستاد استانی کرونا، وزیر و معاونین و همه‌ی خادمین نظام سلامت به خصوص کادر درمان پرتلاش، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یک دانشگاه قدیمی نیست و استان‌های هم‌جوار ظرفیت بالاتر و زیرساخت‌های بهتری نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد دارند. در این مدت نه اینکه بگویم ضعف و کمبودی نبوده، ضعف‌هایی بوده، اما دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر دانشگاه‌های هم طراز یا حتی سطح بالاتر خودش، درخشیده است.
وی افزود: در کشور، شاهد ۴ پیک بودیم، اما استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر ۲ پیک شد. تمام دستگاه‌ها پای کار بودند و تمام تلاش خود را کردند. همکاری و حمایت سایر دستگاه‌ها هم بوده و مجموعه اقدامات باعث این موفقیت‌ها شده است.
کلانتری گفت: در سیاست‌های ما نبوده که بخواهیم بزرگ نمایی کنیم و در این شرایط باری بر دوش وزارت بهداشت باشیم و تمام تلاش خود را کردیم که سربار وزارت بهداشت نباشیم، مگر جایی که از دست ما خارج باشد و کاری از دست ما بر نیاید.
وی گفت: ۹۰ درصد سرزمین کهگیلویه و بویراحمد، مرتع، پارک و تفرجگاه است و ما تعداد بالای روستا را در استان داریم. یک نفر که در روستایی فوت می‌کند، همه‌ی روستاهای اطراف متوجه می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند، اما ما داریم شرایط را کنترل می‌کنیم تا بیماری بیش از این شیوع نیابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان کشندگی ثابت می‌کند که در استان کار انجام شده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳ برابر میانگین کشوری مبتلا داریم، اما در آمار فوتی، یک سوم میانگین کشوری هستیم.
کلانتری افزود: در بستن صنوف گروه‌های 2، 3 و 4 نیروی‌انتظامی، تعزیزات، صمت، مأموران بهداشت و درمان، بسیج و... به سختی کار را انجام می‌دهند، اما رسالت ما صیانت از جان مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز دارد، گفت: یک سری تجهیزات نیاز داریم. در مباحث پرسنلی؛ هم بحث بکارگیری نیروها و هم پرداختی‌ها، که از توان استان کهگیلویه وبویراحمد خارج است، مشکلاتی وجود دارد. بیمارستان‌های ما نمی‌توانند، خودشان، هزینه‌شان را تأمین کنند و ما کمبود نیروی متخصص داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از شاخص‌هایی که این دولت خوب انجام داد در استان کهگیلویه و بویراحمد، بحث درمان است. در تلاشیم بیمارستان نرگسی فعال شود و بیمارستان بهمئی تا پایان سال راه‌اندازی شود و کلینیک دهدشت و بیمارستان دهدشت نیز نیرو، تعداد تخت، و تجهیزات افزایش یابند.
بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رادیوتراپی ندارد
وی با تاکید بر اینکه به ضروری‌ترین تجهیزات مورد نیاز استان اشاره می‌کنم، افزود: رادیوتراپی بحث بسیار مهمی است و بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد این دستگاه را ندارند و بیماران باید به استان‌های اطراف بروند.
کلانتری گفت: در بحث نمونه‌گیری با داشتن یک آزمایشگاه بهتر از استان‌هایی دیگر عمل کردیم که چند آزمایشگاه دارند. نگاهمان در بلند مدت این است که به سه آزمایشگاه برسیم، اما بنا به شرایط تجهیزات، تحریم و محدودیت زمان یک آزمایشگاه اضافه کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: زمانی که خوزستان درگیر ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی شد، ما هم درگیر شدیم. البته زلزله‌ی سی سخت را هم داشتیم و افرادی که برای کمک و خدمات رسانی به مردم آمده بودند ۴۰ درصد مبتلا بودند.

کلانتری گفت: در بحث واکسیناسیون توقع داشتیم که به‌خاطر شرایط و هم جواری با استان خوزستان و اولین استانی که شهید کرونای انگلیسی سلامت را داشت، به استان کهگیلویه و بویراحمد سهمیه‌ای مازاد تخصیص داده شود.
وی اضافه کرد: بوشهر که هم‌جوار استان کهگیلویه و بویراحمد است، ده‌ها بیمارستان نظامی دارد، اصفهان ده‌ها بیمارستان‌ دولتی و خصوصی دارد.  استان کهگیلویه و بویراحمد نه بیمارستان‌های نظامی و نه بیمارستان‌های خصوصی دارد.
تأمین قرضی داروهای مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه گاهی داروهای کرونایی مورد نیاز استان را به شکل استقراض تآمین کرده‌ایم، گفت: در مبحث، تأمین داروها، تا الان مشکلی نبوده و با تلاش‌های صورت گرفته کمبود دارو در این استان نداریم. اما تأمین هزینه‌ی داروهای بیماران کرونایی مشکل است و توقع داریم در این زمینه از ما حمایت شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1