تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۱۳
در نشست خبری مدیران بهداشت و درمان گچساران مطرح شد

غلامیان: فرصت نکرده‌ام در مطب شخصی‌ام حضور پیدا کنم / پیگیر مشکلات کلینیک مهر هستم / رضایی: زیرمیزی از طرف مردم گزارش شود / خیابان «فراشبندی» یا «دست فروش‌ها»! / درخواست انتشار لیست واکسیناسیون کرونا

۲
۰
درخواست انتشار لیست واکسیناسیون کرونای گچساران / کلینیک مهر در پیک جدید مشکلات
کبنا ؛نشست خبری مدیران بهداشت و درمان شهرستان گچساران روز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 به مناسبت هفته سلامت با حضور آرین غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان، امین رضایی رئیس امور عمومی شبکه، عباس باشتی معاون بهداشتی شبکه، سیدطاهر حسینی رئیس بیمارستان شهیدرجایی و روح انگیز گرجی زاده رئیس بیمارستان بی بی حکیمه سلام الله علیها در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، غلامیان در خصوص برگزاری نشست‌های خبری شبکه بهداشت و درمان می‌گوید «اصل شفاف سازی و بیان مسائل در خصوص مسائل بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های مجموعه و شخص بنده است». او در ادامه می‌گوید: «از زمانی که دکتر یزدان پناه و مدیران به بنده اعتماد کردند تاکنون همراه معاونان بصورت میدانی پیگیر تمام مسائل شبکه بوده‌ایم و مدت زیادی است که فرصت نکرده‌ام در مطب شخصی‌ام حضور پیدا کنم، تمام وقتم را صرف بازدید و پیگیری مسائل کرده‌ام، نه اینکه فقط بازدیدهای بدون نتیجه‌ای داشته باشیم. هیچ منتی هم نداریم، تمام تلاش بنده و همکارانم تلاش و کمک به وضعیت شبکه بهداشت و درمان بوده است».
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در خصوص پروژه‌های در حال ساخت و آماده بهره برداری حوزه بهداشت و درمان گفت: افتتاح 2 پروژه مرکز بهداشتی روستاهای چهاربیشه و آبشیرین و 1 خانه بهداشت روستایی را در هفته سلامت داریم. کلینیک دندانپزشکی در حال ساخت و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین همراه سرای بیمارستان بی بی حکیمه سلام الله علیها نیز به دلیل کمبود اعتبار در یک طبقه در حال ساخت است.
در هفته سلامت برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات رایگان به مناطق روستایی داشتیم، همچنین ایجاد همیاری، همکاری و انسجام با ادارات و دستگاه‌های اجرایی را داشته‌ایم که طی آن با سپاه پاسداران و با اداره تبلیغات اسلامی جلسه‌ای برگزار شد. امیدواریم بتوانیم با سپاه پاسداران در طرح شهید قاسم سلیمانی همکاری بیشتری داشته باشیم.
درآمد کلینیک مهر به شدت پایین آمده
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به مشکلات کلینیک مهر و نبود پزشک در شیفت شب گفت: در مورد کلینیک مهر مکاتباتی با دانشگاه انجام دادیم، درآمد کلینیک مهر به شدت پایین آمده و با تعدیل نیرو مواجه شده‌اند. این موارد را با دانشگاه در میان گذاشته‌ایم. قسمت عمده درآمد کلینیک مهر از جراحی‌های زیبایی است، وقتی وارد پیک می‌شویم، قسمت جراحی تا مدت یک ماه تعطیل می‌شود. این کلینیک تنها کلینیک خصوصی شهرستان گچساران است.
وی افزود: انتقاداتی هم وجود داشت که کلینیک، پزشک شیفت شب ندارد و غیرفعال است، این انتقاد به جایی هست، ما به دنبال راهکار هستیم و پیگیر وضعیت هستیم تا کسانی که به این کلینیک می‌روند با کاهش خدمات مواجه نباشند.
استخدام نیرو در بیمارستان نرگسی پیش از موعد؟
حسینی رئیس بیمارستان رجایی در پاسخ به این انتقاد که «بیمارستان نرگسی پیش از شروع به کار نیرو گرفته است» گفت: در سال 96 مصوب شده که بیمارستان شهید رجایی به بیمارستان نرگسی انتقال بیابد. به همین دلیل پیش بینی نیرو نشده است. بیش از دو سال پیش 25 درصد نیرو اسم نویسی شد که به دلیل اعتراضات شدید، این موضوع منتفی شد. در زمان بنده 5 نفر خدماتی آمده، پس از آن، در زمان من، اگر غیر از نیروی آزمونی در بیمارستان رجایی به کار گرفته شد بیایید از من مطالبه کنید.
بیشترین مرگ و میر در سنین بالای 70 سال / آغاز واکسیناسیون عمومی در هفته آینده
عباس باشتی معاون شبکه بهداشت و درمان در خصوص جدا بودن بخش کرونایی با دیگر بخش‌ها گفت: در کنار مرکز شکیبایی در ساختمان کلینیک قدیم والفجر، بخش غیرکرونایی را داریم که از بخش کرونایی شکیبایی تفکیک شده‌اند که اگر مادران و زنان باردار به این مرکز مراجعه می‌کنند مشکلی نداشته باشند. در حال حاضر این دو بخش جدا شده‌اند، الان برنامه ریزی‌مان این است که واکسیناسیون عمومی در سطح شهر در هفته آینده برای افراد بالای 80 سال شروع شود. همانطوری که می دانید بیشتری فوتی‌های ما رنج سنی بالای 70 سال است، چون انرژی و توان مقابله با بیماری را ندارند. ان شالله این نوید را به مردم بدهیم که بتوانیم واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم تا از فوتی‌ها و وضعیت وخیم بیماران جلوگیری کنیم.
شفاف سازی در خصوص تزریق واکسن
غلامیان در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: به تمام ادارات و سازمان‌ها مکاتبه کرده‌ایم که یک شخص را به عنوان بازرس معرفی کنند، عملاً هم شفاف سازی می‌شود و هم دستگاه‌ها نظارت دارند. ولی برای اینکه تخلفات به حداقل برسد، باید ادارات و دستگاه‌ها هم احساس مسئولیت داشته باشند و پای کار بیایند، نظارت‌ها را دقیق انجام دهند. کسی که ناظر بهداشت و درمان است مسئول تشخیص و تطبیق افراد با لیست اسامی نیست، بلکه ناظر دستگاه اجرایی که افراد سازمان خود را می‌شناسد این تطبیق را می‌دهد.
غلامیان گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت 4 گروه در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند. اول کادر بهداشت، کادر درمان، دوم نظام پزشکی شامل پزشکانی که مطب دارند، سوم بیماران خاص و چهارم شهرداری شامل پاکبانان و غسال خانه‌ها. در سه گام تزریق واکسن کرونا،90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسینه شدند.
غلامیان در خصوص اظهارنظرات در فضای مجازی گفت: شبکه بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی، همچون بیمارستان‌ها سهمیه واکسن داشته‌اند و اولویت تزریق را وزارت بهداشت اعلام می‌کند. تا امروز 100 درصد واکسن برای کادر بهداشتی و درمانی تزریق شده، فقط برخی افراد به خواست خود واکسن نزده‌اند.
وی گفت: واکسن‌هایی که تاکنون توزیع شده واکسن روسی، چینی، هند و کره جنوبی بوده‌اند. وزارت بهداشت هر بار این واکسن‌ها را توزیع کرده است.
در همین خصوص مطالبه خبرنگاران این بوده که لیست اسامی که واکسن دریافت کرده‌اند منتشر شود تا شفاف سازی به طور کامل انجام شود.
بیمارستان بی بی حکیمه بیمار کرونایی دارد
روح انگیز گرجی زاده رئیس بیمارستان تخصصی مادر و کودک در خصوص اینکه «بیمارستان بی بی حکیمه بیماران کرونایی را پوشش می‌دهد» گفت: بیمارستان بی بی حکیمه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، مادران باردار و کودکان مبتلا را پوشش داده است. اگر وضعیت زنان باردار مبتلا به کرونا وخیم باشد به بیمارستان جلیل یاسوج انتقال داده می‌شود. بطور کلی بیمارستان، به دلیل ماهیتی که دارد مادران و کودکان را پوشش داده و اگر این افراد مبتلا باشند نیز پوشش داده شده‌اند، و فقط تعداد بیماران در پیک چهارم زیاد شده است.
خیابان «فراشبندی» یا «دست فروش‌ها»
غلامیان در پاسخ به اینکه چرا «خیابان فراشبندی که اکثر پزشکان در آن مطب دارند، آزمایشگاه دارد و چند داروخانه دارد، چرا تبدیل به محل ازدحام دستفروش ها شده، از طرفی به دلیل بسته بودن این خیابان مشکلات رفت و آمد خودرو را دارد»، گفت: این مشکلی اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به مطب‌ها مراجعه کنند، برخی از بیماران ویلچرنشین یا کسانی که توان راه رفتن ندارند در این خیابان با مشکل مواجه می‌شوند.
بارها مشکلات و مزاحمت و سدمعبرهایی ایجاد شده است، در زمان آقای خوانپایه و در زمان آقای اتابک این موضوع را مطرح کردیم، با شهردار مکاتبه کردیم، باید جایی برای دستفروش ها تعیین شود و جابجا شوند، ولی این یک عزم شهرستانی را می‌طلبد امیدواریم آقای دکتر اتابک فرماندار به این موضوع ورود کنند و بتوانند مشکل را حل کنند.
مشکلات مراکز درمانی روستایی بررسی شد
رضایی گفت: تاکنون از 27 خانه بهداشت و 4 مرکز بهداشتی درمانی روستایی بازدید صورت گرفته و مشکلات و زیرساخت‌های مورد نیاز آنها مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس اولویت بندی و در راستای برنامه عدالت در سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، به این ایرادات رسیدگی می‌شود.
زیرمیزی از طرف مردم گزارش شود
رضایی در خصوص زیرمیزی پزشکان گفت: چنین مواردی وجود دارد، از طرف مسئولان بهداشت و درمان قابل پیگیری است، با نظارت‌ها بصورت مستقیم و غیرمستقیم گزارش‌هایی داده شده و برخوردهایی نیز با پزشک مربوطه صورت گرفته است. از طرفی مردم می‌توانند شکایات خود را ارائه دهند و در صورت دیدن موارد این چنینی گزارش دهند. در سال 99، 7 مورد پرونده زیرمیزی به مراجع قضایی نظام پزشکی ارجاع شده است، همچنین سازمان نظام پزشکی نیز، مرجعی است که آمار جداگانه‌ای از این پرونده‌ها ارائه می‌دهد.
در خصوص واکسن چیزی برای پنهان کردن نداریم
رضایی در خصوص واکسن کرونا گفت: وظیفه بهداشت و درمان این است که واکسن به شکل صحیحی تزریق شود و از واکسن‌ها سواستفاده ای نشود، ولی تشخیص و تطبیق لیست اسامی با خود افراد وظیفه ناظر سازمان مربوطه است و این سازمان خود باید پاسخگو باشد. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، این آمادگی را داریم که اسامی را منتشر کنیم تا به سمع و نظر مردم برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واکسن زدی / از سهمیه مراکز نه فقط خودت بلکه خانمت رو هم واکسن زدی
Romania
/هم بهداشتی باید میزد
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1