تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۴۳۳۲۴۷
دمنوش‌هایی برای ماه رمضان؛

پاکسازی معده با دمنوش گل محمدی

۰
پاکسازی معده با دمنوش گل محمدی
کبنا ؛عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گلبرگ های گل محمدی، اثر ملین دارد و معده را به خوبی پاکسازی می ‏کند و مواد رطوبی را بیرون می ‏ریزد و دمنوش مناسبی برای ماه مبارک رمضان است.
به گزارش کبنا و به نقل از ایسنا، دکتر طیبه شاهی گفت: گـل محمدی با نام علمی Rosa damascena Mill. از خـانواده گل سرخ یا Rosaceace و از جــنس Rosa بوده و حاوی ویتامین های  A, B3, C, D وE می باشد.
وی عنوان کرد: یبوست یکی از بیماری های بسیار شایع در بین افراد جامعه است و تاثیرات خانوادگی و اجتماعی مهمی را سبب می شود، در روزه‌داری نیز حرکات دودی روده کاهش می‌یابد و یبوست شدت پیدا  می کند و یکی از مشکلات شایع در ماه مبارک رمضان است که زمینه ساز بیماری های زیادی می شود.
عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد:  گلبرگ های گل محمدی، اثر ملین دارد و معده را به خوبی پاکسازی می ‏کند و مواد رطوبی را بیرون می ‏ریزد، از این جهت برای رفع یبوست کودکان ، اشخاص مسن و بیماران در دوران نقاهت مصرف می شود.
وی با اشاره به این که غنچه های گل محمدی مقوی، مفرح و لطیف کننده اعضای بدن است، ضعف قلب را برطرف می کند و بوییدن آن سبب تقویت اعصاب و قلب می شود، بیان کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته جوشانده گلبرگ های گل محمدی مقدار آب و حجم مدفوع را افزایش می دهد و با نفوذ اسمزی مایع به لومن روده اثر ملینی خود را اعمال می کند.
عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: در طب سنتی از گل محمدی به عنوان دفع کننده اخلاط مضر استفاده می شود. هم چنین به عنوان مصلح همراه با دوغ، ماست و مواد غذایی قابض استفاده می گردد.
دکتر شاهی با بیان اینکه جهت استفاده از خواص گل محمدی و بهره گیری از آن در ماه مبارک رمضان می توان در وعده افطار به صورت دمنوش یا جوشانده میل شود، یادآور شد:  استفاده از گلاب همراه با خاکشیر و تخم شربتی می تواند شربت ملین بسیار خوبی باشد.
 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی افزود:  از غنچه و گلاب گل محمدی گل قند تهیه می شود، که آرامبخش اعصاب بوده و باعث تقویت معده و قوا می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1