تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۳۳۲۴۳
در خصوص حواشی تزریق واکسن کرونا؛

تبعیض در تزریق واکسن کرونا در گچساران؟ + پاسخ رئیس شبکه بهداشت: تزریق واکسن با نظارت صد درصد انجام گرفته است / از طریق نهادهای نظارتی پیگیری خواهیم کرد

۲۴
۰
تبعیض در تزریق واکسن کرونا در گچساران؟ + پاسخ رئیس شبکه بهداشت
کبنا ؛در روزهای اخیر در کل کشور، حواشی در خصوص واکسن کرونا زیاد شده و وزیر بهداشت نیز زیر سؤال رفت که شائبه سیاسی بودن چنین حواشی‌ای می‌رفت. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حواشی و حرف و حدیث‌های زیادی در فضای مجازی در خصوص تزریق واکسن کرونا گفته می‌شود و خط و نشان‌های زیادی کشیده شده است که در فضای رسمی و غیررسمی و رسانه‌ای منتشر شده‌اند.
در گچساران نیز این حرف و حدیث‌هایی زده شده، اخیراً نامه‌ای خطاب به «استاندار کهگیلویه و بویراحمد» نیز در فضای مجازی منتشر شده که در آن در خصوص واکسن کرونا مسائلی را مطرح کرده که جا دارد در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد.
در این متن آمده است:
استاندار محترم     
معاونت محترم سیاسی و امنیتی استاندار، دادستان‌های محترم شهرستان‌های گچساران و باشت
فرمانداران محترم شهرستان‌های گچساران و باشت 
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات       
متاسفانه در سالیان اخیر به رغم تلاش‌ها و جانفشانی های کادر سلامت استان ورود سیاست و سیاست زدگی باعث ایجاد حواشی زیادی در بهداشت و درمان شده است که در این مقطع حساس از بیان آن معذوریم اما تخلفاتی از جنس شهرداری آبادان در بیمارستان‌های گچساران و باشت رخ داده است. 
از ابتدای انجام واکسیناسیون بیماری کرونا کادر بهداشت و درمان نسبت به برخی اقدامات مسئولان و اولویت بندی‌هایی که کاملاً مشخص بود اعتراض داشتند و تخلفاتی صورت گرفته که از جمله آن به تزریق دو دوز واکسن نوبت اول به تعدادی از پرسنل بهداشت و درمان باشت و تزریق دوز دوم به جای دوز اول به تعدادی دیگر بود که متاسفانه ادامه واکسیناسیون آن‌ها با مشکل مواجه شده و دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخگوی این مسئله نبوده است.
در بعضی بیمارستان‌های شهرستان گچساران انگار اولویت با برخی مدیران و اعضای خانواده بوده نه کادر درمان خط مقدم مواجه با بیماران، بطوری که در یکی از بیمارستانهای گچساران مدیر، مسئول حراست و برادر رئیس بیمارستان (چند روز قبل از واکسیناسیون قرارداد صوری بسته می‌شود) واکسن تزریق می‌کنند درحالی که اکثر پرستاران واکسن دریافت نکردند و در جایی دیگر که هنوز تعدادی از پرسنل خط اول مقابله با بیماری کرونا واکسینه نشده‌اند داماد رئیس بهداشت و درمان که داروساز و در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد و همچنین تعدادی دیگر از پرسنل که در اولویت اول نبوده‌اند واکسینه می‌شوند.
مگر جرم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و رئیس شبکه بهداشت و درمان علی آباد که عزل شدند همین عدم نظارت نبوده است؟ لذا با توجه به این بی عدالتی‌ها از شما مسئولان تقاضای بررسی و برکناری آنان و معرفی به مراجع قضایی جهت برخورد با این پدیده شوم را داریم و همچنین اگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان مردم را محرم می‌دانند تعداد و تاریخ واکسن‌های اختصاص یافته به بهداشت و درمان شهرستان‌های گچساران و باشت و لیست افراد واکسینه شده را در یکی رسانه‌های استان جهت تنویر افکار عمومی انتشار نمایند.
جمعی از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان‌های گچساران و باشت
در همین خصوص رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا به منظور شفاف سازی این موضوع گفت: تزریق واکسن در گچساران بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت صد درصد، با حضور حراست شبکه بهداشت و حراست بیمارستان و بازرسی، و با نظارت دقیق انجام گرفته، برای آنکه حتی یک واکسن خارج از اولویت بندی و خارج از ضابطه تزریق نشود.

غلامیان با بیان اینکه این اولویت بندی از طرف دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ می‌شود گفت: این اولویت بندی صورت گرفته چیزی نیست که کسی بتواند در آن دست ببرد.
غلامیان گفت: از طرفی در این متن مواردی ذکر شده، ولی هیچ کدام از روسای بیمارستان و معاونانی که در این متن ذکر شده داماد داروساز نداریم و نمی‌توان به این متن استناد کرد.
وی گفت: از طرفی دکتر گرجی زاده برادر خانم دکتر گرجی زاده متخصص هستند و قطعاً ایشان در اولویت واکسن قرار داشته‌اند.
غلامیان افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت 4 گروه در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند. اول کادر بهداشت، کادر درمان، دوم نظام پزشکی شامل پزشکانی که مطب دارند، سوم بیماران خاص و چهارم شهرداری شامل پاکبانان و غسال خانه‌ها.
وی بیان کرد: تزریق واکسن‌ها فرایندی دارد که طی آن باید واکسن در دمای خوبی نگهداری شود و با نظارت تزریق شود و پوکه‌های واکسن نیز جمع آوری شود تا سواستفاده صورت نگیرد.
وی گفت: ارگان‌هایی که واکسن به انها تعلق می‌گیرد از طریق یک ناظر از همان ارگان بر روند تزریق نظارت دارند، از همین رو، بیمارستان‌ها اعم از بی بی حکیمه و رجایی، نظام پزشکی، شهرداری بر اساس اولویت‌ها و با نظارت کارشناس ناظر دستگاه مربوطه اقدام به تزریق کرده‌اند.
غلامیان اظهار کرد: حتی واکسنی که برای کادر بهداشت در نظر گرفته شده نمی‌توانیم برای کادر درمان تزریق کنیم.
رئیس شبکه بهداشت گچساران افزود: در تزریق واکسن‌های شهرداری، بازرس شهرداری رابط کرونا بوده است و این بازرس لیست اسامی افراد را با  افراد مطابقت می‌داده است، اگر در ارگان‌های شهرداری، نظام پزشکی و دیگر ارگان‌ها کم کاری صورت گرفته باشد، بهداشت و درمان نسبت به این موضوع مطالبه دارد، چرا که این سازمان‌ها همراه با بازرس خود، که نهاد نظارتی سازمان محسوب می‌شوند تزریق را انجام داده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد بر عهده سازمان مربوطه است.
وی گفت: در گام اول و دوم 45 درصد کادر درمانی واکسینه شده‌اند، در گام سوم نیز احتمالاً از امروز شروع خواهد شد و تا پایان هفته تا 90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسینه خواهند شد.
وی افزود: بیماران خاص نیز با یک تقسیم بندی از طرف وزارت بهداشت و کسانی که اسامی‌شان در سامانه‌های وزارت ثبت است، در اولویت قرار گرفته‌اند. بیماران خاصی که ارتباط مستقیم و رفت و آمد در بیمارستان داشته‌اند مورد واکسینه قرار گرفته‌اند.
غلامیان گفت: بر همین اساس، تعداد واکسن‌های تزریق شده در گام اول و دوم، ۵۲۴ واکسن برای کادر درمان، 15 واکسن برای فوریت‌های پزشکی، 218 واکسن برای کادر بهداشت، 117 واکسن برای بیماران خاص، 12 واکسن برای پاکبانان، 12 واکسن برای غسالخانه، 50 واکسن برای نظام پزشکی تزریق شده است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گچساران در انتها گفت: از مردم می‌خواهم اخبار غیرموثق را به راحتی قبول نکنند و به این اخبار توجه نکنند، خواهشم از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی این است که از چنین سخنان ناروا و نادرستی نگذرند، چرا که شبکه بهداشت را که باید روی سلامت مردم متمرکز باشد درگیر حواشی می‌کند.
غلامیان گفت: قطعاً چنین مواردی را از نهادهای نظارتی و قضایی پیگیری خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
من خودم نیروی خدماتی بیمارستان شهید رجایی هستم با توجه به اینکه هم در بخش کرونا هم داخلی هم جراحی کار کردم بالای ده بار به مترون بیمارستان و مسولان گفتم اما منو واکسن نزدن و هر کسی رو دوست داشتن واکسن زدن بخصوص چند نفری که ذر دفتر پرستاری سرکارن یا بیشتر پرسنل
بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
هر کی ذو دویت داشتن واکسن زدن همشون هم با پارتی بازی و اشنا بازی که در بیمارستان شهید رجایی هست اقوام خود را که پرسنل هستند در اولویت قرار دادن و واکسن زدن
بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
چرا باید شبکه بهداشت تمام پرسنل ان با راننده ها همشون واکسن بزن اما نیروی بیمارستان هنوز واکسن نزده
بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
اقای غلامیان اولویت واکسن با نیروهای پرستاری و خدماتی ها و کسانی که در خط مقدم هستند بود نه پرسنل شبکه بهداشت یا کسانی که در بیمارستان در ساختمان اداری هستند ما از مسولین امنیتی و حفاظتی خواهشمند هستیم حتما ورود کن
Iran, Islamic Republic of
من اطلاع دارم بعضی ازپزشکان باوجودبکه یهمیه داستند ولی تزریق نکردند زیاد سخت نگیرید چند روز یا ماههای آبنده آنقدر واکین بیاد که همسون رودستشون بمونه چون تعدتد زیادی حاضر نییتند اثلا واکین بزنند تعدتدی هم ازعواض ان میترسند وآنهایی خم که کرونا گرعتند نمیزنند پس زباد گیر ندید که کی زده کی نزده له مرور زمان خمه چیز حل میشه ولی نگرانی ها میماند
Iran, Islamic Republic of
همه چی رو سیاسی نکنید اگه با رئیس شبکه بهداشت و درمان به لحاظ سیاسی مشکل دارین فضای روانی جامعه رو به به هم نریزید
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر شما راست میگید آقای م مسئول حراست و آقای م مدیر داخلی در کدوم اولویت بودند؟؟ چرا به کارگرا و پرستاران نزدن؟؟
Iran, Islamic Republic of
همه تو بیمارستان میدونند امین گرجی زاده چند روز قبل از واکسن قرارداد بسته
Iran, Islamic Republic of
اخبار کاملا موثق هست اگه راست میگی لیست رو منتشر کن آقای دکتر منصور مظاهری، قاسم مرادیان، روح انگیز گرجی زاده، باشتی و خودت زدین و با امین گرجی زاده از چند روز قبل قراداد بسته شده و در لیست آنکالیا نیست
عباس
Iran, Islamic Republic of
چرا دوست دارید اینهمه مشکلات واسه گچساران درست کنید مگه رییس شبکه درمان نون باباتون خورده که ازش بدتون میاد چون مدیر درست حلالی هست بیزارید باید حتما دزدی کنه تا شما بگید مدیر خوبی .
Romania
داروساز دکتر م گ داماد دکتر م م رئیس بهداشت و درمان نفت هست در ضمن تو بیمارستان بی بی حکیمه همه میدونن چه خبره و ناراضی اند لطفا به مردم نگووو
Iran, Islamic Republic of
من تا الان در تعجب بودم چطور خبر پارتی بازی تزریق واکسن تو آبادان، گلستان درز پیدا کرده ولی خبری از کهگیلویه و بویر احمد نیست، مگه داریم، مگه میشه؟!🙃🙃 جایی که حتی شدت و نحوه سلام علیک کردن بسته به اینه ک کدوم قوم و طایفه ای و یا اینکه نمایندت تو مجلس هست یا نه،اونوقت واکسن اومده و به عدالت تزریق شده؟!! مگه داریم مگه میشه؟! همچنان در شگفت و عجب بودم که خبر شما رو خوندم، منتظر خبرهای تکمیلی هستیم..... 🌸
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی مدرکی داره باید به رسانه های کشوری بده تا رسانه ای کنند اگر هم مدرکی نیست که هیچ
Iran, Islamic Republic of
اسامی پاکبانها لطفا اعلام شود، کار سختی نیست پیگیری راست و دروغ بودن این ادعا
Iran, Islamic Republic of
این روزا خیلی از مدیرها دارن از پشت میز ریاست بیرون میان و پاکبان میشن
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
اطلاعاتی وجود داره که خانم پ.ت خارج از ضوابط واکسن دریافت کرده
Romania
سبزه بود به گل هم آراسته شد
Iran, Islamic Republic of
(( غلامیان با بیان اینکه این اولویت بندی از طرف دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ می‌شود گفت: این اولویت بندی صورت گرفته چیزی نیست که کسی بتواند در آن دست ببرد.))
جناب دکتر غلامیان ، لطفا راستگوباشید !!!
طبق اظار نظر معاون بهداشتی وزیر که مصوبه ستاد ملی کرونا می باشد ، : (( معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این سند اولویت بندی برای تزریق واکسیناسیون در 4 فاز است، گفت: واکسن در فاز نخست به کادر بهداشت و درمان که مستقیما با بیماری کرونا سرو کار دارند ))
چنانچه ملاحظه می کنید اولویت اول شامل کارکنان بهداشت و درمانی هستند که مستقیماً با کرونا سرکاردارند !
آیا آقای باشتی معاون جنابعالی که زودتر از همه واکسن زد ، مستقیماً با کرونا سرکار دارد ؟؟
آیا آقای ملکی مستقیماً با کرونا سرکار دارد ؟؟؟
آیا کارشناس ستادی مستقیماً با کرونا سرکاردارد ؟؟؟
آیا مسئول نظارت بردرمان مستقیماً با کرونا سرکار دارد ؟؟؟
آیا مسئول غذاداروی شما مستقیماً با کرونا سرکار دارد ؟؟؟؟
آیا پرسنل واحد بهداشت محیط مستقیماً با کرونا سرکار دارد ؟؟؟؟
و خیلی از افراد دیگر که با اولین ورود واکسن ، خود را واکسینه کردند !!!!
وقتی یه نفر مسئول واحد بیماریها می شود ، توزیع واکسن هم از این بهتر نخواهد شد !!!!
از مسئول محترم سایت و خبرنگار آن سایت نیز درخواست می شود با حضور در شبکه بهداشت و تحقیق از افراد نامبرده و مشاهده آثار تزریق بر بازوان آنها ، شفاف سازی نماید !!!
تا رسوا شود هر که در او غش باشد !!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه اونای که توشبکه بهداشت درمان هستن هر روز تو بیمارستانها در چرخش نیستن شک نکن بیشتر از شما در گیر کرونایها هستن کمی وجدان داشته باشید اینهمه حسودی به همنوع خودتون نکنید شماها دیگه چه جور هستید
Iran, Islamic Republic of
والا اینهای که نامبردی کم زحمت نمیکشن من هیچ کاره هستم فقط یه ادم عادی اما این مسئول نظارت بر درمان همیشه تو بیمارستها وجاهای کرونا حضور داره واقعا بی انصاف هستید دکتر غللامیانم مرتب درگیر پس باید واکسن بزنن تو چرا داری میترکی
Romania
مسئول نظارت بر درمان، کارش نظارت بر مطب ها و کلینیک های پزشکی سطح شهر هست نه بیمارستان دولتی که توی هر بخش اون ، شیوه های نظارتی وجود داره .
واقعیت اینه که مسئول نظارت بر درمان... !!!!!!
زمانی میتوانی در مورد کسی اظهار نظر کنی که به شرح وظایف اون فرد آگاه باشی.
امان از جهل و نااگاهی...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دروغ در مملکت ما هزینه ای نداره. چرا وقتی میدونید دکتر... اون یکی برادر و زن برادرش رو در لیست پرسنل بیمارستان بی بی حکیمه رد کرده و واکسنشونو زده انکار میکنید؟
واحدهای نظارتی این توجیهات رو باور میکنند یا بخاطر مصلحتهای سیاسی حق الناس رو نادیده میگیرند.
بازرسی دانشگاه هم که خودش رابط رئیس بیمارستان هست.
تخلفات/// در همه ی زمینه های پزشکی و مدیریتی و غیره زبانزد عام و خاص در دانشگاه هست ولی مصلحت سیاسی آقایون اجازه نمیده کنترلش کنند.
ولی حق الناس کار خودش رو میکنه.منتظر باشید
ناشناسناشناس
Iran, Islamic Republic of
من فکر نکنم واکسن برنم
از واکسن بیشتر از کرونا مینرسم
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1