کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خصوص ابهاماتی در فضای مجازی؛

پاسخ رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به ابهاماتی در فضای مجازی

28 فروردين 1400 ساعت 9:21

غلامیان در خصوص اینکه تعداد مرگ و میر در گچساران افزایش پیدا کرده و در یک روز، 5 مرگ و میر داشتیم گفت: همان روزی که اعلام شد 5 مرگ و میر داریم، ما یک مرگ داشتیم، این آمار اشتباها داده شد و در تماس تلفنی که با دکتر یزدان پناه داشتم این موضوع تصحیح شد.


طی روزهای اخیر که گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و تعداد بیماران بیشتر شد، دو مطلب در فضای مجازی در انتقاد به ریاست شبکه بهداشت و درمان گچساران منتشر شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، در مطلبی تعداد بالای مرگ و میر بیماران مورد انتقاد واقع شده و اینگونه نوشته شده « همین دیروز بود که در بیمارستان شهید رجایی این شهر پنج همشهری مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند . در ایام عید در لیست ده ها شهر اول کشور از نظر آلودگی بود و البته امروز این شهر نیز در زمره شهرهای به رنگ سیاه کرونایی درآمد تا زنگ خطر جدی برای مردمان و مسئولان بعضا ناکارآمد نیز باشد . غلامیان پزشک جوانی که به واسطه سیاسی کاری نماینده رد اعتبار شده شهرستان بدون تجربه کافی آنهم در شرایط بسیار حساس بهداشتی کرونایی به سرپرستی این اداره گماشته شد». همینطور در مطلب دیگری نوشته شده «غلامیان رئیس شبکه بهداشت گچساران، یکی از بستگان نزدیک خود را بدون ضابطه در شبکه بهداشت به کار گماشته است».
به دلیل اهمیت موضوع،در خصوص صحت و سقم آن رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز گفت: شبکه بهداشت نمی تواند خارج از ضابطه کسی را استخدام کند. هر استخدامی با امضای مدیرکل آقای دکتر یزدان پناه اتفاق می افتد.
غلامیان افزود: به عنوان رئیس شبکه بهداشت شهرستان اجازه جذب نیرو نداریم، چه فامیل و آشنا باشد و چه دیگران باشند. همه افرادی که از طریق آزمون استخدامی و یا بصورت شرکتی جذب شوند باید از فیلترهای مختلف در دانشگاه عبور کنند، کاملا این موضوع را تکذیب می کنم.
غلامیان در خصوص اینکه تعداد مرگ و میر در گچساران افزایش پیدا کرده و در یک روز، 5 مرگ و میر داشتیم گفت: همان روزی که اعلام شد 5 مرگ و میر داریم، ما یک مرگ داشتیم، این آمار اشتباها داده شد و در تماس تلفنی که با دکتر یزدان پناه داشتم این موضوع تصحیح شد.
غلامیان افزود: فعلا وضعیت قرمز است، ولی در وضعیت ثبات قرار داریم، افزایش بیمار نداشتیم، بیمارستان رجایی 64 بیمار و بیمارستان نفت 14 بیمار دارد، بیمار بدحال خاصی نداریم. مشکلی از بابت تخت های بیمارستانی نداریم، ولی در هر حال مردم باید بطور کامل پروتکل ها را رعایت کنند.
غلامیان اظهار کرد: روز گذشته همراه با کارشناسان از بازار بازدید کرده ام و بیش از 80 درصد بازار تعطیل است.
غلامیان در خصوص الگوی بیماری در شهرستان گچساران گفت: شرکت هایی مثل نیروگاه چمشیر، زلزله نگاری، شرکت نفت، پتروشیمی را روزانه نمونه برداری می کنیم، و روزانه تست رپید می گیریم، اینها در روز آمار مثبت دارند ولی به تعداد یک و دو نفر. اینطور نیست که آمار بالا باشد و نیازی به تعطیلی باشد.
وی افزود: بیشتر آمارهای مثبت کرونایی مربوط به دورهمی ها و نشست های خانوادگی است که الان آثارش مشخص می شوند. پاشنه آشیل ما همین دورهمی ها و مراسمات عروسی و عزا است، با وجود تاکیدات زیاد ما بر رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک، می توانم بگویم بیش از 80 درصد موارد ابتلا به کرونا در شهرستان در جمع های خانوادگی و فامیلی اتفاق می افتد. می بینیم یک نفر تستش مثبت شده، عمه و خاله و دایی هم بیمار شده، نشان می دهد که اینها در نشست خانوادگی درگیر شده اند، مثلا می بینیم از خانواده ای، پسردایی ها، پسرعموها همه درگیر شدند، یعنی در یک فامیل می بینیم نزدیک به 40 نفر درگیر شده اند. خوب مشخص است که اینها در یک جمع خانوادگی بصورت همزمان حضور داشته اند.
غلامیان در خصوص وضعیت فعلی شهرستان گفت: موارد مبتلایان ما ثبات پیدا کرده و ده روز است که بالاتر از 70 بیمار نشده است، ولی بر اساس آمارهای روزانه ای که از شهرستان ها می گیرم، مثلا الان کهگیلویه 140 بستری دارد. وضعیت ما نسبتا بهتر از شهرستان های همجوار است.
غلامیان در خصوص «آخرین تغییر رنگ کرونایی گچساران به رنگ سیاه»گفت: سخنگوی وزارت بهداشت شب پنج شنبه کلیپی منتشر کرد و گفت « ما رنگ بندی سیاه را در نرم افزار ماسک تعریف نکرده ایم و رنگ بندی سیاه که در رسانه ها اعلام شده را بطور کامل تکذیب کرد».
غلامیان اظهار کرد: سخنگوی وزارت بهداشت در این خصوص گفته « قرار است حدود 50 شهرستان را تعیین کنیم که آمارشان نسبت به قرمز کمی بالاتر است»، ولی چیزی به اسم رنگ سیاه تعریف نشده است و این نقشه ای که رنگ بندی سیاه دارد بطور کامل تکذیب شده است.
غلامیان افزود: در بیمارستان رجایی مشکل تخت نداریم، تعداد بیماران به ثبات رسیده، و دلیلی هم نداشت که سیاه باشد. این نقشه را وزارت بهداشت ابلاغ نکرده است.
 


کد مطلب: 433140

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433140/پاسخ-رئیس-شبکه-بهداشت-درمان-گچساران-ابهاماتی-فضای-مجازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1