کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

چهره فراجناحی انتخابات 1400 ریاست جمهوری

28 فروردين 1400 ساعت 9:20

در حالی که معاون خاتمی بود، احمدی نژاد او را ابقاء کرد و با وجود سابقه کار با احمدی نژاد، وزیر دفاع روحانی شد و این حضور فراگیر در کابینه‌ها جز به دلیل اعتدال فکری و حُسن عملکرد او نبوده است.


قاطبه آحاد جامعه از چپ و راست سیاسی مأیوس و خسته‌اند و ذائقه اجتماع طالب فردی است که نه به شعار و ادعا بلکه به معنای واقعی فراجناحی فکر کند و ملی گرایانه عمل کند. کسی که توان خاتمه دعواهای بی حاصل و مانع زای معرکه گیران سیاسی کشور را داشته باشد...
برخی سیاسیون نیز با درک حقیقت سرخوردگی مردم از جناحین سیاسی تلویحاً و تصریحاً تلاش می‌کنند وابستگی و تقید خود به جریانات اصولگرا و اصلاح طلب را کتمان نمایند و مبتنی بر خواست و اقتضای جامعه خود را فراجناحی تعریف کنند.
اما از نامزدهای فعلی و احتمالی ریاست جمهوری چه کسی می‌تواند واقعاً فراجناحی بودن خود را در عمل اثبات نماید و به استناد سوابق اجرایی خود بر این ادعا صحه بگذارد؟
شواهد عینی می‌گویند؛ حسین دهقان...
دهقان سابقه حضور مثبت با کارنامه مقبول در کابینه هر دو جناح با رویکردهای متفاوت و متضاد را دارد و در عین حال نه در رهن اصولگرایان قرار گرفت و نه دخیل ارادت به اصلاح طلبان بست.
در حالی که معاون خاتمی بود، احمدی نژاد او را ابقاء کرد و با وجود سابقه کار با احمدی نژاد، وزیر دفاع روحانی شد و این حضور فراگیر در کابینه‌ها جز به دلیل اعتدال فکری و حُسن عملکرد او نبوده است.
دهقان در طول عمر سیاسی و اخیراً اعلام کاندیداتوری خود نه هیچ جناحی را تخریب کرده و نه سنگ حزبی را به سینه زده است، و مهمتر اینکه علیرغم فراهم بودن شرایط، همچون برخی همطرازان خود اقدام به تشکیل تشکل‌های سیاسی و صف بندی و سهم خواهی در وادی سیاست نکرد.
لذا بنظر می‌رسد حسین دهقان واقعی‌ترین چهره فراجناحی، معتدل و مقتدر خرداد ۱۴۰۰ است...
چهره‌ای که ضمن اعلام استفاده از ظرفیت‌های کارآمد هر دو طیف سیاسی در دولت خود، می‌تواند مهر پایانی بر تمام آسیب‌هایی باشد که متأثر از جنگ احزاب و تبعات آن به ساختار کشور و طبقات مردمی تحمیل می‌شود...
 


کد مطلب: 433133

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433133/چهره-فراجناحی-انتخابات-1400-ریاست-جمهوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1