کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشتباه صورت گرفته‌شده در سال 99 به نحو مقتضی جبران گردد

نامه‌ی غلامرضا تاجگردون به نوبخت؛ از تضییع حقوق مناطق نفت خیز جلوگیری شود

27 فروردين 1400 ساعت 20:42

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در دوره‌های نهم و دهم در نامه‌ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار جلوگیری تضییع حقوق مناطق نفت خیز شد.


غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در دوره‌های نهم و دهم در نامه‌ای خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار جلوگیری تضییع حقوق مناطق نفت خیز شد.
به گزارش کبنا، در نامه تاجگردون خطاب به محمدباقر نوبخت آمده است؛
بسمه‌تعالی
برادر گرامی جناب آقای دکتر نوبخت
معاونت محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور
 با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند سال‌ها به دلیل نحوه محاسبه غلط نرخ آلایندگی تولید نفت در مناطق نفت‌خیز که بر اساس نرخ کارمزد بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های عملیاتی محاسبه می‌شد حق مسلمی از این مناطق تضییع می‌گردید.
با تلاش‌های انجام‌شده و با اصلاح قانون در پایان سال 93 این موضوع اصلاح گردید و اگرچه تاکنون حقوق کامل این مناطق پرداخت نگردیده است ولی تا حدودی مشکل رفع گردید.
بر اساس فراز انتهایی بند”و” ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مصوب سال 1393 مقرر گردید که مبنای قیمت فروش برای محاسبه عوارض آلایندگی موضوع تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قیمت فروش فراورده به مصرف‌کننده نهایی در داخل کشور است و پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی آلاینده نیز مشمول پرداخت عوارض آلایندگی می‌باشند.
در طول چند سال پس از تصویب، مراقبت و پیگیری می‌شد این موضوع عملی شود ولی متأسفانه به دلایلی که می‌دانید در سال 99 پیگیری لازم صورت نگرفته و به هر دلیلی و برخلاف صراحت قانون در آیین‌نامه تبصره 14 قانون بودجه که هیچ ارتباطی با موضوع نداشته، نحوه محاسبه آلایندگی تغییر کرده و مبنای محاسبه را نرخ کارمزد درج کردند؛ یعنی اتفاقی مشابه قبل از اصلاح قانون و این بدین معنی است که ده‌ها و شاید صدها میلیارد تومان از حق مناطق نفتی تضییع می‌شود و شاید اگر همین حق حداقلی پرداخت گردد بسیاری از مشکلات حتی دغدغه‌های محیط شهری این مناطق نیز رفع می‌گردد.
اگرچه در این سال توفیق وکالت مردم در جهت پیگیری حقوق مناطق از این‌جانب سلب گردید ولی درج آن در آیین‌نامه، بی‌توجهی سازمان برنامه، وزارت اقتصاد، هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و مسئولین محترم مناطق نفت‌خیز قابل تأمل و تعجب است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید:
- اشتباه صورت گرفته‌شده در سال 99 به نحو مقتضی جبران گردد.
- از درج مجدد آن در آیین‌نامه سال جاری خودداری و یا به ترتیبی جبران سال گذشته شود.
با تشکر
غلام‌رضا تاج گردون
نماینده مردم شریف گچساران و باشت در دوره‌های نهم و دهم
 * رونوشت:
-استانداران محترم خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر جهت استحضار و پیگیری
-مجمع نمایندگان محترم خوزستان و بوشهر جهت استحضار و پیگیری



کد مطلب: 433118

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433118/نامه-ی-غلامرضا-تاجگردون-نوبخت-تضییع-حقوق-مناطق-نفت-خیز-جلوگیری-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1