کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

موانع جهاد آموزشی در دانشگاه فرهنگیان یاسوج / دانشجویان در کنار مردم زلزله زده سی سخت ایستاده اند

بنیامین رحمت صفا

26 فروردين 1400 ساعت 22:47

در شرایط بحرانی، نظام آموزشی دچار اشفتگی، بی ثباتی و بی برنامگی می شود؛ فلذا زلزله در کنار زنجیره کرونا باعث تنگنای آموزشی و ایجاد فشار بيشتر بر فضای آموزشی و تربیتی دانش آموزان این منطقه شد.


در بهمن ماه سال گذشته زلزله ای به قدرت 5/6ریشتر شهر سیسخت و روستاهای اطراف ان را لرزاند؛ با وجود غیر منتظره بودن  زلزله، در همان ساعات اولیه وقوع زلزله نهاد های مردمی و دولتی برای کمک به مردم زلزله زده شهرستان سیسخت شتافتند،.
با این وجود گروه های بسیج دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان یاسوج، به یاری هم استانی های خود رفتند و از هیچ خدمتی اعم از شناسایی خانه های اسیب دیده، تهیه و توزیع بسته های غذایی و نصب کانکس کوتاهی نکردند.
بدیهی است که در شرایط بحرانی، نظام آموزشی دچار اشفتگی، بی ثباتی و  بی برنامگی  می شود؛ فلذا  زلزله در کنار زنجیره کرونا باعث تنگنای آموزشی و ایجاد فشار بيشتر بر فضای آموزشی و تربیتی دانش آموزان این منطقه شد.
در این میان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج در راستای اهمیت تعلیم و تربیت  احساس مسوولیت نموده، و برای تداوم امر تعلیم و ترببت  فرزندان این منطقه علم برافراشته و آماده جهاد اموزشی شدند، اما در شرایطی که دانشجویان بسیجی دانشگاه، بدون هیچ چشم داشتی به یاری دانش آموزان مظلوم سی سخت شتافتند، انتظار میرفت مسئولین دانشگاه فرهنگیان اینگونه حرکت های جهادی را غنیمت شمارند و زمینه را برای ایجاد یک جهاد همگانی مهیا سازند، اما متاسفانه مسئولین دانشگاه فرهنگیان (یاسوج) و علی الخصوص  سرپرست دانشگاه   بجای اینکه مشوق باشند، با سنگ اندازی در مسیر  تیم های جهادی  کار را  دشوار کردند؛ تا جایی که در این مسیر به دانشجویان دانشگاه هیچ گونه خدماتی و در هیچ پوششی ارائه ندادند و متاسفانه از تهیه حداقل امکانات شامل وسیله ی  ایاب و ذهاب، امتناع ورزیدند و از هر گونه کمک به گروه  جهادی سرباز زدند با وجود اینکه مراحل اداری از قبل   هماهنگ  شده بود.
هر چند از شور وشوق دانشجویان عزیز کاسته نشد و تا لحظه آخر در کنار مردم سی سخت ماندند و هنوز در صحنه حضور محکم دارند، اما واقعا برای هر انسان فهمیده ای و در هر جایگاهی جای سوال هست:
 1_ این اقدامات از چه ناحیه ای و با چه مقاصدی صورت می‌گیرد و چرا برخی مسئولین مربوطه سعی در ناامید کردن و تضعیف روحیه دانشجویی در برخورد با مسائل و مشکلات را دارند؟!
2_چرا سرپرست دانشگاه فرهنگیان که خود باید علمدار جهاد  تربیتی باشد از موانع جهاد آموزشی شدن !
امید هست با نوای وحدت و یک دلی و صمیمیت هر چه بيشتر خود را در این مواقع حساس یاری دهیم..

من الله توفیق
بنیامین رحمت صفا
بسیج دانشجویی         دانشگاه فرهنگیان یاسوج


کد مطلب: 433093

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433093/موانع-جهاد-آموزشی-دانشگاه-فرهنگیان-یاسوج-دانشجویان-کنار-مردم-زلزله-زده-سی-سخت-ایستاده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1