کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسن‌ نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

توصیه و هشدارهای قاضی‌‌القضات کهگیلویه و بویراحمد به مردم چرام

25 فروردين 1400 ساعت 13:24

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجازات سنگین در انتظار برهم زدگان نظم، امنیت و آرامش مردم است.


رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجازات سنگین در انتظار برهم زدگان نظم، امنیت و آرامش مردم است.
به گزارش کبنا از چرام؛ عصر روز (سه شنبه 24 فروردین ماه 1400) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ رئیس کل دادگستری و فرمانده نیروی انتظامی استان در دفتر امام جمعه چرام نشستی با معتمدین، بزرگان ایل بایاری و خانواده مقتولان حادثه اخیر چرام برگزار شد.
 حسن نگین تاجی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جلسه در گفت وگو با کبنا به اقدامات قضایی انجام گرفته در چرام اشاره کرد و اظهار داشت: در نزاع قبلی که در اسرع وقت کمترین اطاله دادرسی را داشت رأی قطعی صادر شد.
وی افزود: حتی برای بسیاری از افراد مجازات حبس و تبعید صادر شد، اما نکته‌ای که شاید خیلی از دوستان نمی‌دانند، قانون به این شکل است که ابتدا بحث حبس افراد اجرا می‌شود و افرادی که الان زندان هستند، و تبعید بعد از حبس قطعاً اجرا می‌شود.
 قاضی القضات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درگیری فعلی در چرام بیان کرد: یکی از قاتلین توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و قاتل دیگر در رصد اطلاعاتی است و ان شاء الله در آینده نزدیک دستگیر می‌شود.
 نگین تاجی افزود: نوع عملی که انجام داده است مجازات سختی دارد و به اشد مجازات در ملأ عام انجام خواهد شد.
وی به مردم چرام توصیه کرد مردم آرامش خود را حفظ کنند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده سلاح در درگیری‌ها و مراسمات، بیان کرد: سلاح چه مجاز و غیرمجاز استفاده آن خطر آفرین و جرم است، و باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با فرهنگ سازی و مشارکت مردم استفاده از سلاح گرم در مراسمات جمع شود، نباید سلامت و جان مردم را تهدید کرد، قطعاً دستگاه قضا، امنیت و آرامش مردم را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که آرامش مردم را بهم بزند. مجازات سنگین در انتظار متخلفین است.
 نگین تاجی تصریح کرد: یک موضوع دیگر این است که صرفاً جنبه امنیتی و انتظامی برای عدم استفاده از سلاح گرم کفایت نمی‌کند و در این بین کار فرهنگی؛ نقش مردم و پیشگیری عمومی و نهایتأ پیشگیری کیفری که با اعمال مجازات سنگین انجام می‌شود، کارساز خواهد بود.


کد مطلب: 433042

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433042/توصیه-هشدارهای-قاضی-القضات-کهگیلویه-بویراحمد-مردم-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1