تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۳۲۹۸۰
با صدور پیامی انجام گرفت

پیام تسلیت نماینده کهگیلویه بزرگ بمناسبت فوت «میرفتاح شفیعی سوق»

۱
پیام تسلیت نماینده کهگیلویه بزرگ  بمناسبت فوت «میرفتاح شفیعی سوق»
کبنا ؛در پی درگذشت فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید محمد موحد پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش کبنا؛ حجت الاسلام المسلمین سید محمد موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت فرهنگی خوشنام استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر می‌باشد:
به نام خداوند مرگ و حیات/که جز او نداریم راه نجات
ضایعه عروج مردی از جنس معرفت و فضل، معلمی پاک سیرت از اهل سیادت، استاد سید فتاح شفیعی معلم و مدرس بازنشسته ادبیات دیارمان همگان را در بهتی عمیق فروبرده است. مبرهن است که داغ فنا و مرگ بر جبین جنّ و انس زده شده و هیچ ذوی الحیاتی از چنگال مرگ، رهایی نخواهد یافت و کائنات به اصل موعود خود باز خواند گشت که گفته‌اند: کلُّ شیئ یَرجعُ الی اصله./ما زِ بالاییم و بالا می‌رویم/ما زِ دریاییم و دریا می‌رویم/هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش/که همه و همه ترجمان آیه شریفه:"انا لله و انا الیه راجعون" است. مرگ دانشوران و آگاهان بیش از همه، جانکاه است و جبران ناپذیر. از میان این سلسله، مردی دل آگاه و فهیم از تبار سادات، رخ در نقاب خاک کشید که گوهر عمرش را در روشن کردن چراغ دانایی بر سرِ هر کوی و برزنی مصروف نمود و در تاریخ این سامان، جاودانه ماند. شاد روان استاد سید فتاح شفیعی بسان باغبانی ماهر و خوش نفس، هزاران نهال پاک دانش را در این جغرافیا کاشته که اینک قد برافراشته و اکنون هرکدام منشاء و منبع برکاتی مؤثر در حوزه‌های پزشکی، مهندسی، اقتصادی، دینی و ادبی‌اند. فروتنی و تواضع، نزاکت در کلام و رفتار، تقید به مبانی و آموزه‌های دینی و اخلاقی و تسلط به حوزه ادبیات و علوم ادبی از استاد متوفا، چهره‌ای متمایز ساخته است. بی شک عناصری این چنین که پرچم علم و دانایی را بر بام دل‌ها برافراشته‌اند هرگز نام و یادشان از صحیفه تاریخ زدوده نخواهد شد که گفته‌اند:/هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ثبت است بر جریده عالم دوام ما/
اینجانب با دریایی از تأثر و کوهی از تألم، ضایعه ارتحال این دانای دیارمان را از سویدای جان محزونم به سلسله سادات رضاتوفیق، جامعه فرهنگیان و همسر و فرزندان و جمیع منسوبان و شاگردان مکتبشان، تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم. همنشینی با عالمان مقرب الهی را در خلد برین برای آن معلم رحیل و نعمت صبوری برای بیت معزَّی از خداوند رحمان مسألت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1