کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بدون همکاری مردم تلفات کرونایی زیاد می‌‎شود ( + فیلم )

22 فروردين 1400 ساعت 0:22

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شرایط و نظارت و بازرسی‌های منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از هرگونه سهل انگاری وعادی انگاری در همه شهرها به خصوص شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی در استان تاکید کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام هم وغم ما تأمین سلامتی و جان مردم است و با پرهیز از دورهمی ها، اجتماعات و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعطیلی اغلب فعالیت‌ها، با ماسک زدن و عدم خروج غیر ضرور از منزل بتوانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در جلسه اضطراری و در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: همه موظفیم به صورت کامل برای اجرای مقررات و مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا هماهنگ عمل کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده است و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به مراکز قانونی معرفی و مجازات می‌شوند.
کلانتری با بیان اینکه؛ برای جلوگیری از نقض شیوه نامه‌های بهداشتی همه پای کار باشند تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار کنترل شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر و کنترل وضعیت کرونایی است.
  
کلانتری با بیان اینکه بخش‌های دیگر بیمارستان شهید جلیل برای احتمال شرایط سخت‌تر آماده شود، گفت: بهداشت و درمان و ستاد استانی برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شرایط و نظارت و بازرسی‌های منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از هرگونه سهل انگاری وعادی انگاری در همه شهرها به خصوص شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی در استان تاکید کرد.
کلانتری بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این بیماری را رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها بیان کرد و گفت: همه مردم کمک کنند و این موارد را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
حسین کلانتری گفت: تمام کسانی که بانی برگزاری یک تجمع می‌شوند، ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا شاکی آنهاست.
وی اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت هرعنوانی در این شرایط که خطر تلفات جانی ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد، ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد جدی و قانونی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: راهی جز اینکه مردم کمک کنند نیست و بدون همکاری مردم تلفات جانی ناشی از کرونا زیاد می‌شود.
کلانتری به سخت گیرانه تر کردن ترددها در ورودی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: شرایط کرونایی متفاوت شده است و با شرایط جدیدی مواجه هستیم و به سمت پیکی حرکت می‌کنیم که بالاترین شیوع را داراست.
وی تصریح کرد: با توجه به محدویت هایی که در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی داریم باید تلاش کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که وضعیت کرونایی در استان بحرانی نشود.
 کلانتری با بیان اینکه کنترل‌ها یک ابزار است و کافی نیست تاکید کرد: مراجعات، نظارت‌ها، بازرسی‌ها، ورودی‌های شهرها، عزا و عروسی‌ها و افرادی که در قرنطینه هستند با جدیت کنترل شوند.
 وی با تاکید به اینکه کار فرهنگی و رسانه‌ای بیشتر مورد توجه قرار بگیرد گفت: باید از ساده انگاری‌ها و کم توجهی‌ها در مقابله با کرونا پرهیز کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: متاسفانه عده قلیلی رعایت نمی‌کنند و همه زحمات مجموعه طی ۱۴ ماه گذشته را هدر می‌دهند و چون سلامت مردم و جان مردم به خطر می افتد با آنها برخورد جدی می‌شود.
 وی با بیان اینکه کنترل ورودهای شهرها به خوبی صورت می‌گیرد و باید دقت‌ها بیشتر شود گفت: در ایام تعطیلات پنج هزار و ۶۰۰ خودرو برگشت داده شدند.
 کلانتری به قاطع بودن در برابر تجمعات تاکید کرد و گفت: همانگونه که دادستان یکی از شهرهای استان در رابطه با تجمعات با برادر خود قاطعانه برخورد کرد، یقیناً با متخلفان برخورد شدید خواهد و با  هیچکس تعارفی نداریم.

 استاندار به مسئله انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، وضعیت زلزله زدگان سی سخت، شرایط سخت کنونی شیوع کرونا، مسئله امکانات و تأمین کالاهای اساسی و در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید با تلاش به دنبال راهکارهای نو جهت مقابله با شیوع بیماری کووید -۱۹ باشیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را همراهی و همکاری بیش از پیش مردم بیان کرد و گفت: مردم عزیز استان شرایط را به خوبی درک می‌کنند و قطعاً در این خصوص همچون گذشته همکاری جدی خواهند داشت.

کلانتری با بیان اینکه اکنون که اغلب شهرها به وضعیت نارنجی و قرمز درآمده‌اند باید بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد ابراز داشت: تمام هم وغم ما تأمین سلامتی و جان مردم است و با پرهیز از دورهمی ها، اجتماعات و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعطیلی اغلب فعالیت‌ها، با ماسک زدن و عدم خروج غیر ضرور از منزل بتوانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم.
 


کد مطلب: 432910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432910/بدون-همکاری-مردم-تلفات-کرونایی-زیاد-می-شود-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1