کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک نظامی اسرائیلی مدعی شد؛

وحشت اسرائیل از ایران و متحدانش / امکان بمباران رژیم صهیونیستی از چند منطقه / جنگ در راه است؟

21 فروردين 1400 ساعت 20:20

یک ژنرال صهیونیست مدعی است: اکنون کشورهای منطقه و متحدان ایران به این توانایی رسیده اند که همزمان با راکت‌ها و موشک‌های بالستیک خود مناطق حساس اسرائیل را هدف قرار دهند.


یک ژنرال صهیونیست مدعی است: اکنون کشورهای منطقه و متحدان ایران به این توانایی رسیده اند که همزمان با راکت‌ها و موشک‌های بالستیک خود مناطق حساس اسرائیل را هدف قرار دهند.
به گزارش کبنا به نقل از نامه نیوز، ترس و وحشت صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بسیار زیاد شده است. عمده ترس رسانه‌های صهیونیست از توان موشکی و برتری استراتژیک متحدان ایران و محور مقاومت است که روز به روز بیشتر می‌شود.
پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش اخیرش از یکی از تحلیل‌های یک اندیشکده و مرکز تحقیقاتی پرده برداشته که به مساله‌ی توان، امکان و احتمال حمله‌ی ایران و متحدانش به رژیم صهیونیستی می‌پردازد.
میدل ایست مانیتور در مطلب خود، به گزارش اخیر موسسه مطالعات امنیت ملی (Institute for National Security Studies) ارجاع دارد. این گزارش به قلم یک ژنرال صهیونیست به نام "اودی دکل" (Udi Dekel) ( از نظامیان ارشد صهیونیست و رئیس اداره مذاکرات با فلسطینیان) است و با عنوان " هیچ چیزی به همان صورت باقی نمی‌ماند" منتشر شده است.
وحشت در تل آویو، احتمال موشک باران از چند نقطه؟
ژنرال صهیونیست در گزارش مرکز فوق الذکر، مدعی است که ایران و متحدانش به این توانایی رسیده و در حال ارزیابی این مساله هستند که از چند منطقه من جمله خود این کشور، عراق، سوریه، لبنان و مناطقی در فلسطین به صورت همزمان مناطق مختلفی را در اسرائیل بمباران کرده و با راکت‌هایشان مراکز حساس فلسطین اشغالی را نابود سازند.
البته خود دکل تاکید دارد که این احتمال بسیار دور است اما با این حال، استراتژیست صهیونیست مدعی است که این امر ناممکن نیست.
طبق ادعای این مقام صهیونیستی، اکنون کشورهای منطقه و متحدان ایران به این توانایی رسیده اند که همزمان با راکت‌ها و موشک‌های بالستیک خود مناطق حساس اسرائیل را هدف قرار دهند. دکل معتقد است که اگر ایران بخواهد همزمان از چند منطقه به اسرائیل حمله کند، کاری از رژیم صهیونیستی بر نمی‌آید و به احتمال بسیار بسیار زیاد گنبد آهنین اسرائیل فروخواهد ریخت.
مناطق حساس اسرائیل، از کنست تا پالایشگاه حیفا
گزارش اودی دکل در موسسه مطالعات امنیت ملی مدعی است که اکنون مناطق حساس نظامی و استراتژیک رژیم صهیونیستی به اصطلاح در تیررس ایران و متحدانش است و این مراکز ممکن است هر آن، ضربه ببینند.
طبق گزارش این موسسه، مراکز حساس رژیم صهیونیستی که می‌توانند به پاشنه آشیلشان تبدیل شوند بدین قرار هستند: کنست، مراکز آب شیرین کن، لوله های انتقال گاز، پالایشگاه‌های حیفا، پایگاه‌های نیروی هوایی، فرودگاه‌ها، بنادر و به خصوص سیستم‌های اطلاعاتی و رهگیری (interception systems ).
تلفات بالا در صورت حمله راکتی
اودی دکل در گزارش خود تاکید دارد که در صورت اجرای حملات همزمان به مراکز حساس رژیم صهیونیستی، تلفات و خسارات بسیار بسیار بالا خواهد بود و بعید است نیروی هوایی و سامانه ضد هوایی اسرائیل بتواند در مقابل این تهدید ایستاده و آن را به نوعی از بین ببرد.
اسرائیل در ضعف استراتژیک بی‌سابقه
گزارش موسسه مطالعات امنیت ملی در انتها تاکید دارد که تهدید اخیر موشکی ایران علیه اسرائیل هیچگاه سابقه نداشته و رژیم صهیونیستی هیچ وقت به این حد و شکل و اندازه تهدید نشده است؛ از این رو این رژیم به لحاظ استراتژیک به شدت در موضع ضعف و ناتوانی قرار گرفته است. این ضعف و ناتوانی باعث شده ترس مقامات نظامی و امنیتی بیشتر شود.
 


کد مطلب: 432901

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432901/وحشت-اسرائیل-ایران-متحدانش-امکان-بمباران-رژیم-صهیونیستی-چند-منطقه-جنگ-راه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1