تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۳۲۸۵۳
با ارسال جوابیه‌ی مطرح شد

شفاف سازی دفتر «مهدی‌ روشنفکر» پیرو اظهارات تاجگردون؛ مردم کهگیلویه و بویراحمد منتظر یک رکورد تاریخی در مصوبات بودجه‌ی طرح‌های عمرانی باشند / آقای تاجگردون دوران بزن در رو و سیاه‌نمایی علیه فرزندان استان به سر آمده

۱۸۷
۱۹
شفاف سازی دفتر «مهدی‌ روشنفکر» پیرو اظهارات تاجگردون؛ مردم کهگیلویه و بویراحمد منتظر یک رکورد تاریخی در مصوبات بودجه‌ی طرح‌های عمرانی باشند / آقای تاجگردون دوران بزن در رو و سیاه‌نمایی علیه فرزندان استان به سر آمده
کبنا ؛دفتر مهدی روشنفکر نماینده‌ی شهرستان‌های بویراحمد- دنا و مارگون پیرو اظهارات ریاست سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در باب بودجه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400، شفاف سازی کرد.
به گزارش کبنا، متن ارسالی برای پایگاه خبری کبنا نیوز به شرح زیر است؛
صحبت‌های جناب تاجگردون احتمالاً به دلیل شتاب زدگی و اشتباهات سهوی یا ناشی از عدم آگاهی و تسلط بر آمار و ارقام بودجه طرح‌های عمرانی در سالهای اخیر و امسال بوده است.
در روزهای اخیر جناب آقای تاجگردون نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با اعداد و ارقام بودجه‌ی طرح‌های عمرانی استان اظهاراتی در مصاحبه با پایگاه‌های خبری، بیان کردند که شنیدن آن از زبان فردی با سوابق ایشان که سالیان متمادی در حوزه بودجه ریزی کلان کشور فعالیت داشته‌اند جای بسی تأمل دارد. لذا به دلیل تناقضات و اشتباهات آشکار در این مصاحبه انتظار این بود که ایشان نسبت به تکذیب و بازنگری این مطلب اقدام کنند. اما بعد از گذشت چند روز و عدم تکذیب یا تصحیح مطلب توسط ایشان در راستای اجرای اصل شفافیت و احترام به افکار عمومی در جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی، و بر اساس مصوبات اولیه‌ی بودجه‌ی عمرانی مجلس مواردی را به شرح ذیل به محضر شریف مردم استان ارائه می‌کنیم:
1- جناب تاجگردون در بخشی از این مصاحبه اذعان داشته‌اند که در طی چند سال اخیر، امسال تنها سالی بوده که جداول بودجه همراه با ماده واحده بودجه به دولت ابلاغ نشده و به نظر می‌رسد شورای نگهبان و مجلس از جداول بودجه اطلاعاتی در دست ندارند.
سؤال اینجاست که اگر شورای نگهبان و نمایندگان مجلس به عنوان ارکان اصلی قانون‌گذاری در کشور از جداول و آمار و ارقام بودجه بی‌خبرند، ایشان بر اساس کدام آمار و ارقام اظهار نظر کرده‌اند؟ پس ایشان یا بر اساس حدس و گمان صحبت کرده‌اند که دور از شأن شخصیتی همچون ایشان می‌باشد و یا خود را جلوتر از اعضای شورای محترم نگهبان و نمایندگان مجلس دانسته‌اند که در ادامه با ادله کافی عدم آگاهی ایشان حتی از جداول اولیه و ارقام بودجه اثبات می‌شود. ضمناً وجود وقفه زمانی بین ابلاغ ماده واحده بودجه به دولت و ارائه جداول کلان از جانب ریاست مجلس امری معمول است که سابقاً هم به کرات اتفاق افتاده و اظهار بی اطلاعی از جانب ایشان نسبت به این موضوع خود جای تعجب بسیار دارد. به راستی راز این اظهار نظر شتاب‌زده بدون اطلاع از ارقام و اعداد بودجه در چیست؟
 2- در بخش دیگری از اظهارات خویش ادعا کرده‌اند که بجز طرح آبرسانی خان احمد، باشت، لیشتر، (که البته در مورد نحوه اختصاص 15 میلیارد و چگونگی نقش آقای روشنفکر در این اختصاص و مسائلی حول این پروژه شفاف سازی خواهد شد و تلاش و همکاری ایشان برای در نظر گرفتن یک ردیف جدید بودجه برای پروژه‌ی مسیر پل‌برین_ باشتدهدشت باغملکدیشموک و پروژه‌های مختلف دیگر شهرستان‌ها) در بقیه طرح‌های عمرانی استان تغییرات نسبت به لایحه تقدیمی دولت صفر بوده است که این اظهار نظر کاملاً به دور از واقعیت می‌باشد. که می‌توان در رد آن به پروژه‌ها و اعتباراتی همچون، 22.5 میلیارد تومان افزایش در طرح جاده سپیدان اقلید- یاسوج که از 20 میلیارد تومان به 42.5 میلیارد تومان رسیده، 20 میلیارد تومان در احداث دانشکده پیراپزشکی کهگیلویه و بویراحمد و سد کشاورزی سقاوه، مبلغ 495 میلیارد تومان در اجرای بند (ط) تبصره 2 ماده واحده بودجه سال 1400 که حدود 2% کل اعتبار پیش بینی شده ذیل این بند در کشور را شامل می‌شود (علی رغم جمعیت و مساحت استان که تنها 1% درصد از جمعیت و مساحت کشور را شامل می‌شود) تحت عنوان بودجه‌ی اعتبارات محرومیت زدایی که برای تمامی استانها و اولین بار در بودجه دیده شده است، مبلغ 57 میلیارد تومان اعتبارات آب روستایی، مبلغ 61 میلیارد تومان اعتبارات راه روستایی (که تا به امروز مجلس بنا را بر این گذاشته که این سه مورد یعنی محرومیت زدایی، راه روستایی و آب روستایی در ذیل جدول ۱۰_۱ طرح‌های عمرانی مجلس قرار گیرند) و مبلغ 300 میلیارد تومان به عنوان بازسازی خسارات ناشی از زلزله سی سخت در ذیل اعتبارات عمرانی متفرقه و اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان در قالب طرحهای ملی ذیل ماده ۵۶ که در طرحهایی همچون سد تنگ سرخ و ...ظرف مدت کوتاهی تأمین اعتبار و هزینه خواهد شد (جهت اطلاع مردم عزیز: اعتبارات ماده ۵۶ نسبت به اعتبارات تصویبی در مجلس در زمان بسیار کمتری تأمین و تخصیص می‌گردند) و سهم اعتبارات استانی از پروژه‌های ملی در مصوبه بودجه و جذب اعتبارات در طول سال پیش رو که همگی این موارد حاصل تلاشهای استاندار محترم و مردمی استان و جناب روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق و حاج آقای موحد به عنوان نمایندگان مردم استان در مجلس در راستای انجام وظایف نمایندگی مردم می‌باشد. با توجه به اینکه ارقام ذکر شده به طور قطع مصوب گشته‌اند، این میزان افزایش بودجه مصوب طرح‌های عمرانی نسبت به لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس حداقل بالغ بر 650 میلیارد تومان (محرومیت زدایی بند ط تبصره‌ی ۲، راه روستایی، آب روستایی) تا بدینجا و قبل از انتشار جداول کلان نهایی بوده است که نشانگر افزایش 57% درصدی نسبت به لایحه تقدیمی دولت به مجلس در سال 1400 و افزایش 153% درصدی نسبت به بودجه‌ی مصوب 1399 بودجه طرح‌های عمرانی استان دارد که بی سابقه‌ترین میزان رشد اعتبارات عمرانی را در تاریخ استان رقم زده است. به یقین مردم شریف و حق طلب استان در رابطه با این رکورد تاریخی و همچنین اظهارنظرهای شتاب زده، متناقض و خلاف واقع برادر عزیزمان جناب آقای تاجگردون قضاوتی عادلانه ماندگار و تاریخی خواهند داشت.
3- ایشان در قسمت دیگری از مصاحبه خود در اظهارنظری سطحی، در مورد تصویب بودجه‌ی 250 میلیاردی در راستای بازسازی آسیب‌های ناشی از زلزله‌ی سی‌سخت اظهار داشته‌اند که این بودجه اعمال نشده یا حداقل من آن را ندیده‌ام. در پاسخ به ایشان باید گفت که احتمال دوم شما که ناشی از شتاب زدگی یا عدم آگاهی از نحوه اختصاص این بودجه بوده واقعیت دارد و همین عامل باعث شده تا متوجه نشوید که حتی این ردیف بودجه‌ی با افزایش 50 میلیاردی به مبلغ 300 میلیارد تومان رسیده که در ذیل بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) و بر اساس برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در جدول 9 پیوست ماده واحده بودجه (اعتبارات موردی- موقت) آورده شده است.
4- جالب‌ترین و غیر واقعی‌ترین قسمت اظهارات جناب تاجگردون که در طی چند سال اخیر خود را یکی از بزرگان کشور در امر بودجه نویسی می‌دانند، آنجاست که فرموده‌اند در طی دوران تصدی نمایندگی مجلس توسط ایشان همه ساله میزان بودجه‌ی عمرانی مصوب مجلس نسبت به لایحه‌ی تقدیمی دولت به مجلس، حداقل 20 درصد به واسطه‌ی ایشان رشد داشته است و بر اساس این گفته در نقش یک دلسوز مدبر و با تجربه‌ی استان از نمایندگان استان گلایه کرده و به نوعی 2 نماینده محترم استان را در بحث تنظیم لایحه و تصویب بودجه منفعل معرفی کرده است. این در حالی است که با یک بررسی ابتدایی و حساب و کتاب سر انگشتی و مقایسه میزان بودجه لوایح چند سال گذشته با بودجه‌ی مصوب مجلس مندرج در جدول ۱_۱۰ (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا بودجه عمرانی) به نتایج شگفت انگیز در ۱۴۰۰ و تأسف باری در گذشته دست پیدا می‌کنیم که در زیر به بررسی آنها از سال 97 تا به الان می‌پردازیم یعنی سه سال آخر تصدی ایشان! اگرچه نقش استاندار جهادگر استان، جناب روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق بودجه و جناب موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ که در طول سال گذشته تلاشهای خستگی ناپذیری در جهت افزایش و تنظیم لایحه‌ی بودجه‌ی عمرانی پیشنهادی استان و سپس تصویب و افزایش این لایحه در مجلس داشتند را نمی‌توان نادیده انگاشت.
 اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس جدول 10-1 قانون و لایحه بودجه سالهای اخیر و امسال (اعتبارات طرح‌های عمرانی) (اعداد به میلیارد تومان)
 
 
 
  توضیحات جدول:
 درصد رشد اعتبارات استان در مجلس در سال 98 نسبت به سال 97 حدود 10% درصد افزایش داشته است.
 درصد رشد اعتبارات استان در مجلس در سال 99 نسبت سال 1398 حدود 4% کاهش داشته است.
 درصد رشد اعتبارات عمرانی استان در لایحه سال 1400، نسبت به لایحه سال 1399 حدود 61% درصد افزایش داشته است که پس از انتشار جداول نهایی و کلان بودجه میزان افزایش مصوب آن در مجلس نیز به سمع و نظر آحاد مردم خواهد رسید. آنچه مشخص است اینکه بر خلاف ادعای جناب آقای تاجگردون این تغییرات به هیچ وجه صفر نمی‌باشد و بر اساس اظهارات اعضای کمیسیون تلفیق، حداقل اضافه شدن ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به اعتبارات عمرانی استان در ذیل جدول ۱۰_۱ قرار خواهد گرفت که علاوه بر لایحه بودجه دولت تا بدینجا مسجل است (محرومیت زدایی بند ط تبصره ۲، راه روستایی، آب روستایی) و بر این اساس تا این لحظه رشد مصوب عمرانی ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ در مجلس به صورت بی سابقه‌ای ۱۵۲ درصد افزایش داشته است.
  طبق داده‌های آماری جدول فوق که بر اساس لوایح و قوانین مصوب بودجه از سال 97 تا 1400 تنظیم گردید مشخص می‌شود که بر خلاف ادعای جناب تاجگردون رشد مصوب بودجه‌ی عمرانی نسبت به لوایح تقدیمی دولت در سالهای تصدی ایشان نه تنها کمتر از 20 درصد بوده بلکه در سال 97 و 99 همانطور که در ردیف 3 جدول فوق نشان داده شده برابر صفر درصد و در سال 98 تنها 3 درصد بوده است. با این اوصاف مشخص نیست ادعای افزایش حداقل 20% درصدی از جانب جناب آقای تاجگردون با کدام مستندات و چگونه مطرح شده است؟
این در حالیست که با وجود عدم انتشار جداول نهایی و بر اساس جداول اولیه بودجه مصوب تا بدین لحظه، حدود ۵۷ درصد افزایش در بودجه مصوب عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به لایحه‌ی تقدیمی توسط دولت به واسطه ۳ قسمت از بودجه (بند ط تبصره ۲ با موضوع محرومیت زدایی ۴۹۵ میلیارد، راه روستایی ۶۱ میلیارد، آب روستایی ۵۷ میلیارد) تا کنون مسجل شده است.
 ۵_ توضیح تکمیلی اینکه بخش قابل توجهی از تغییرات امسال مجلس در لایحه بودجه دولت بر خلاف سالهای قبل در قالب 3 بخش راه روستایی، آب روستایی و محرومیت زدایی طبق بند (ط) تبصره 2 ماده واحده اعمال شده که احتمالاً جناب آقای تاجگردون نسبت به این مساله بی اطلاع بوده است و متأسفانه دچار اشتباه محاسباتی و یا استراتژیک شده‌اند. استراتژیک از آن جهت که اولاً قصد داشته‌اند که با دستاویز قرار دادن واژه‌های به ظاهر محترمانه، عالمانه و دلسوزانه خود را تنها قَیّم و منجی سیاسی و اقتصادی استان معرفی نمایند و دومین قسمت از این اشتباه استراتژیک، تلاش ایشان برای انداختن توپ در زمین سایر حوزه‌های انتخابیه در آستانه انتخابات میان دوره مجلس گچساران و باشت با فرافکنی و اظهارات غیرمسئولانه و غیر کارشناسی در جهت کاهش فشارهای رسانه‌ای و دستیابی به مقاصد سیاسی صورت گرفته، غافل از آنکه چنین فضاسازی‌هایی دیگر جایی در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ندارند و دوران بزن در رو و سیاه نمایی علیه فرزندان این استان، به سر آمده است. از شما برادر محترم خواهشمندیم این روند تاسف‌بار ترور شخصیت فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد جهت یکه تاز نشان دادن خود در عرصه‌ی استان را پایان دهید، چرا که در غیر اینصورت هر روز باید شاهد قربانی شدن یکی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت مقاصد سیاسی شما باشیم.
 ۶_ امروز مردم بیش از هر چیز خواهان شفافیت می‌باشند و به دلیل رشد و توسعه تکنولوژی ارتباطات و سطح آگاهی عمومی، نمی‌توان همانند گذشته با واژه‌ها و اعداد و ارقام بازی کرد و به مردم آدرس اشتباه داد. در ایام آتی و در بخش بعدی این شفاف سازی، میزان مصوبات برخی پروژه‌های عمرانی در سال‌های گذشته همچون موارد ذکر شده در اظهارات برادر محترم جناب تاجگردون، میزان تخصیص و تأمین اعتبار که مهمترین قسمت بعد از تصویب اعتبارات است و مبلغ عملکردی این پروژه‌ها از سال ۹۵ تا به امروز به اطلاع مردم عزیز هم استانی خواهد رسید. در نهایت آنکه بر خلاف صحبت‌های برادر بزرگوار جناب تاجگردون که از نمایندگان محترم تقاضا کرده به ایشان پاسخی داده نشود ما خواهان پاسخ ایشان می‌باشیم تا از تجارب ایشان جهت اصلاح اشتباهات احتمالی خویش بهره مند شویم.
 ۷_طنز تلخ روزگار وارونه‌ی ما در جابجا شدن جای قاضی و متهم به برکت شارلاتانیزم رسانه‌ای و قلب حقیقت و به بازی گرفتن افکار عمومی برای مقاصد سیاسی غیر قابل کتمان است. اما برادر عزیز شرایط اقتصادی موجود که توده‌های مردم و خصوصاً دهک‌های پایین حقیقت آن را با گوشت و پوست و استخوان و با همه وجود لمس می‌کنند و نیازی به هیچ نظرسنجی ندارد، محصول تصمیم‌سازی‌هایی است که نقش حضرتعالی به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و محاسبات مجلس در آن فرآیندهای تصمیم‌سازی محوری و اساسی بوده است. پس جناب تاجگردون عزیز، شما امروز باید پاسخگوی وضع موجود باشید.
من الله التوفیق


عکس شماره 1


عکس شماره 2


عکس شماره 3

عکس شماره 4

عکس شماره 5
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
.
شما نمیدونید بودجه یعنی چه
Ukraine
خخخخخ، روشنفکر گنده تر از تاجگردون رو ضمیمه تاریخ کرد. ایشون که عددی نیست. حالا مونده تا به سیاست روشنفکر برسید
Iran, Islamic Republic of
این روشنفکر با همین حرفایی که زد نه تنها نشون داد چیزی سرش نمیشه بلکه نشون داد //کافیه تغییرات بودجه استان ما را با استانهای دیگر مقایسه کنید تا به همه چی پی ببرید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که حالیش میشه چرا میگفت رشد بودجه صفر بوده؟؟ حالا که سنده رو شده حرف دیگه میزنین؟؟؟زشت بخدا
Iran, Islamic Republic of
همین حالا هم میگیم رشد بودجه صفره.
Iran, Islamic Republic of
نخیر کسی حرف دیگه ای نزده. میگیم اگر سند شما واقعی بود که قاعدتا باید با افزایش 60 درصدی بودجه امسال نسبت به پارسال نسبت به استانهای دیگه از لحاظ بودجه بالاتر باشیم نه پایین تر حالا خودت برو نگاه کن اگر دیدی این طوری نشده پس بدون اینایی هم که اینجا اوردن سند نیست
Iran, Islamic Republic of
ایشون رشد بودجه در کمیسیون تلفیق گفتن. ظاهرا شما متوجه نیستین
Iran, Islamic Republic of
نماینده های شما کسانی هستند که وقتی هواپیماتون سقوط میکنه جرات ندارند به وزیر بگن تو ولی خیلی برای خودی ها شاخ و شونه میکشن. ولی تاجگردون همه جا رو هست اون جایی که احساس کنه باید برای استانش صریح حرف بزنه میزنه و از کسی ترسی نداره. شما هم هر وقت اومدی توی صحن علنی دو کلام در دفاع از حق و حقوق این استان صحبت کردی بعد بیا منم منم کن. فقط برای ما شیر میشین؟
Iran, Islamic Republic of
کاری می کنید اطرافیان اقای روشنفکر وه در انتخابات اتی با این تخریبهایی که علیه حاج زارعی انجام میدین علیه شما موضع بگیریم
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمتو ک همیشه و موقع قطار خالی ایکنی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هیبت و هیمنه 40 ساله کسانی رو تو استان برهم زد که فکر میکردن جز خودشون کسی نیس تاجگردون که جای خود داره
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ی کم بیا اینجا کامنت بنویس
Iran, Islamic Republic of
خیانتکارهای این استان رو بشناسیم و پی ببریم چرا استان محروم هستیم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سیاست و زرنگی خودشو تو جلسه زاگرس نشینان نشون داد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر یک سیاست مدار قهار. جایی که برعکس تاجگردون تو جلسه زاگرس نشینان از ایران واحد صحبت کرد. اونجا بود که روشنفکر از تاجگردون جلو زد
Iran, Islamic Republic of
آدم خنده اش میگیره
مسعود
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم روشنفکر که نه مدرک اقتصاد داره و نه تجربه کار مدیریتی در حوزه اقتصاد چرا میگه ما رشد بودجه داریم
کدوم پروژه ای الان فعال است بابا خدا وکیلی کم چخان کنید همه می‌دانیم که سواد و علم روشنفکر چه قدر است ولی به دلیل جمعیت منطقه پایین و عدم وحدت نمایندگان منطقه بویراحمد بالا متاسفانه رفت تو مجلس ولی قبول کنید آدم ضعیفی است
Iran, Islamic Republic of
انشالله به زودی دریچه های جدیدی از سیاست های پیچیده مهدی روشنفکر براتون آشکار میشه
Iran, Islamic Republic of
خخخ
جلو
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودتان هم باور کردین؟؟
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا اون موقع که تاجگردون دنبال فراکسیون زاگرس و منطقه گرایی بود همه چیز گل و بلبل بود ولی وقتی بحق حمایت از دکتر روشنفکر پیش میاد بحث تامرادی رو پیش میکشین.
نه عزیزان هنوز مونده به سیاست روشنفکر رو بشناسید
Iran, Islamic Republic of
برو اینها رو برای زاکانی تعریف کن شاید تحویلت گرفتن توی قم یه کاره ای شدی
Romania
تاجگردون همیشه مثل حداد عادل ،
جوابی گرفت که دیگه روش نشه حتی از خودش دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر گند زدید اساسی دیگه نمینونی جمع کنی
Iran, Islamic Republic of
چه گندي دانشمند ؟؟؟خوب اين هم مدارك ومستتدات..
احمد
United States
بنام خدا در مورد صحت وسقم این اطلاعات با توجه به اینکه بنده در دانشکده پیرا پزشکی مشغول کار هستم ودر جریان وروندپرونده ساخت دانشکده هستم بودجه دانشکده توسط جناب آقای روشنفکر نماینده محترم پیگیری ونامه رسمی آن به دانشگاه ارسال گردید وهم اکنون نیز پیگیر مقدمات ساخت آن می‌باشیم لذا از زحمات جناب دکتر روشنفکر تقدیر مینماییم شک نکنید اطلاعات غلط به تاجگردون داده شده
Iran, Islamic Republic of
چطور بودحه ابلاغ نشده نامش اومده
Romania
اگه ابلاغ نشده تاجگردون حرف میزنه؟؟؟
محسنی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون دوران بزن در رو تمام شد
محسن
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون .ه خورد مردم شریف گچساران داده
مجید
Iran, Islamic Republic of
درود بر سل نامی جناب روشنفکر فقط شما میتوانید در مقابل زیده خواهی خانواده تاجگردون مقابله کنید
حسینی
Romania
سلام خدمت شما سایت کبنا نیوز همیشه در صحنه
در گچساران تاج گردون به یه مرده سیاسی تبدیل شده در بویراحمد اینگار بحثش هست

تاج گردون تمام شد.
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرزند بویراحمد جناب دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
این افرایش بودجه که استاندار پیگیری کرده وافزایش داده حرف اینه افزایش بعد لایحه دولت در مجلس
Ukraine
باز خوبه دارین قبول میکنین که افزایش بودجه بوده، تا دیروز ک میگفتین رشد افزایش بودجه صفر بوده ، طبق صحبت های تاجگردون
همین روند رو ادامه بدین قطعا در اینده به لیدری روشنفکر هم خواهید رسید انشالله
Iran, Islamic Republic of
به عربی که صحبت نمیکنه، منظور از رشد افزایش بودجه آن چیزی هست که در مجلس باید اتفاق می افتاد نه در لایحه ای که دولت به مجلس فرستاد. اصلا معنی حرف رو نفهمیدی بعد میگی باز خوبه قبول دارین؟ پیداست شما اصلا در جریان نیستی بحث در مورد چی هست فقط کامنت می نویسی
Iran, Islamic Republic of
شما که حالیتون میشه بفرمایین ۳۰۰ میلیارد بودجه سیسخت هم تو لایحه ارسالی بود یا نه؟؟؟چرا فکر میکنین فقط حالیتون میشه ؟نکنه فکر میکنی بقیه گاگول هستن؟
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
دو بحث وجود داره یکی لایحه ای که دولت به مجلس فرستاد که قبلا چند ماه پیش در موردش از تاجگردون پرسیدند که ایا حقیقت داره وضعیت بودجه استان نسبت به قبل کم شده که گفت نه وضعیت استان هنوز هم به نسبت خوبه که این به صورت مستند فیلمش در پیج خود تاجگردون هست. و بحث دوم دستکاری بودجه در مجلس هست که توسط نماینده ها و بعد از اینکه لایحه از مجلس به دولت فرستاد شد انجام میشه و دقیقا اینجا جایی هست که تاجگردون گفته سر استان کلاه رفته زیرا نماینده دیگر استانهای با نفوذ بودجه دولت را به نفع استان خودشون افزایش دادن ولی نماینده های ما موفق به این کار نشدند. یعنی به عبارت بهتر اونجایی که نوبت به دولت بود برای ما بد بودجه در نظر نگرفته بودن ولی اونجایی که رسید به مجلس نماینده های ما ضعیف عمل کردند. حالا شما وقتی میای جدول و آمار میدی که افزایش بودجه ما نسبت به سال قبل 57 درصد افزایش پیدا کرده خیلی زود مردم میتونن بفهمن این حرف تا چه حد واقعی است چون فرق زیادی با عدد سال قبلش داره. اگر تاجگردون میومد میگفت بودجه رو افزایش دادم ما هیچ وقت به حرفی که میزد نگاه نمیکردیم بلکه به اثراتی که بعدا اون افزایش بودجه داشت نگاه میکردیم حالا هم همینطور هست و به زودی مشخص میشه تا چه حد این حرفها واقعی بوده و چقدرش عوامفریبی.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سلام
گویا شما مطلب رو دقیق نخوندید.نوشته افزایش لایحه یعنی همون افزایشی که دولت اعمال کرده ۶۱ درصد بوده و بعد از اینکه لایحه رفته تو مجلس ۵۷ درصد دیگه هم بهش اضافه شده.این بر خلاف ادعای تاج بوده که گفته افزایش تو مجلس صفر بوده.حالا باید دید آیا تاجگردون میتونه جوابی بده یا اینکه واقعا این اشتباهو کرده و دیگه جوابی نداره؟

از طرف دیگه ایشون درباره سیسخت هم‌خیلی عجله ای و هل پفکی نظر داده گفته بودجه تصویب نشده در حالی که تو این اسناد مشخص شده که تصویب شده
یه جا دیگه گفته حداقل بیست درصد سالهایی که من بودم بودجه نسبت به لایحه ی دولت افزایش داشت ولی طبق حساب و کتاب این مطلب چنین چیزی نبوده و افزایش دوسال صفر بوده و یه سال هم فقط ۳ درصد


یه جا هم که گفته چرا جداول امسال برای اولین بار همراه قانون بودجه ارسال نشده،که جواب دادن این مال امسال نیست هر سال اینطور میشه.

در کل بخوایم تحلیل کنیم اگه تاج گردون جوابی به این مطلب نده هر چی از خودش تو اذهان عمومی ساخته بود پودر میشه
Ukraine
باز خوبه دارین قبول میکنین که افزایش بودجه بوده، تا دیروز ک میگفتین رشد افزایش بودجه صفر بوده ، طبق صحبت های تاجگردون
همین روند رو ادامه بدین قطعا در اینده به لیدری روشنفکر هم خواهید رسید انشالله
Iran, Islamic Republic of
ایگو آدمی و خویه ایابو دیارش کنی ولی آدمی خشه زیه و خو دیار وابینش محاله.پ من ای مطلب و ای درازی و ای همه مدارک منه همش داره توضیح ایه که افزایش نسبت به لایحه ۵۷ درصد بیه؟تازه بدون ۳۰۰ میلیارد سیسخت که میرشکال گفته بی ندییمشه.پ میرشکالی که تییش ایقه ضعیفه ایخو چطو بره و شکال؟
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نشون داد از تاجگردون زیرک تر و سیاسی تر

بنده رای به روشنفکر ندادم و دلایلی خودم را داشتم ولی دور بعدی رای به ایشان میدهم و افتخار میکنم همچین نماینده در بویراحمد داریم
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون 😂😂😂
کود
Iran, Islamic Republic of
اینکه همون افزایش استاندار در دولت پیگیری کرده اگه راست میگین جدولی که دولت به مجلس فرستاد با اون که مجلس داد دولت بزارین تا ثفر بودن ببینین
Iran, Islamic Republic of
چه ميگي تَو ...خدايا اينها هم از قوم يهود بدتر شدند
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت کمیسیونی که تاج گردون رئیسش بی
Iran, Islamic Republic of
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را اقای روشنفکر
جلیل
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر یاور محرومان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون سراسر تناقض
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فک کرده این تفرقه افکنی ها هم پیش روشنفکر خریدار داره . بنازمت حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
انشالله بودجه امسال جوری باشه که امثال تاجگردون تا ابد دهنشون بسته میشه
Iran, Islamic Republic of
اخ ولخت این کشور هر که ی جدول ارایه میده
Iran, Islamic Republic of
اخ من جونم سی تاجگردون با همی بی سیاسیتیل از مجلس حذف شد اون زمن ک به دنبال جلسه زاگرس نشینان بی هم بی سیساستی و خرج دا . دیگ تمام شد دوران بزن دررو علیه بچه های استان
Iran, Islamic Republic of
اووف با ای اسناد تاجگردون نابود وابی
Iran, Islamic Republic of
از رشد همه بچه های استان تو پایتخت جلوگیری میگرد تاجگردون .یا این کارها رفتیی برای همیشه
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر و تیم رسانه ای قویی که داره لذت میبرم از این که به موقه قطار خالی ایکنه.
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی های تاجگردون برای همه اشکار شده
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
نکته طنز این نوشتار این است که تاجگرودن رییس برنامه و بودجه هشت ساله مجلس، مدیر ۳۰ ساله برنامه ریزی کشور ، استاد دانشگاه اقتصاد ، رییس کمیسیون تلفیق هشت ساله مجلس و استاد بی چون و جرای آمار و ارقام بین المللی و ملی ، از اعتبارات و جداول چیزی نمی داند و اطلاعی ندارد اما کارشناسان ادبیات فارسی ، حقوق ، تربیت بدنی و مدیریت دولتی بخوبی آمار و ارقام را بلدند. کاش این جوابیه را نمی دادید و موضوع را ادامه نمی دادید. ملت شعور دارند و بنظرم این جوابیه ها توهین به شعور مردم است.درصد رشد اعتبارات پروژه ها در استان صفر شده بجز پروژه آب دشت لیشتر و خان احمد گچساران. این داستان را همه می دانند. بویراحمد و کهگیلویه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بدبخت شد و رفت. این را همه می دانند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا روي همين عزت ت بمون عزتمند!!ما كه درگير كارهاي عمراني هستيم متوجه صداقت روشنفكر هستين
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ایکه بسا روشنفکر هم سید قدرته که سر و سرش کنه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفست روشنفکر
تاجگردون رو خدا نابود کرد.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به تنهایی هیبت و هیمنه ی 40 ساله یه حزب را تو استان به هم ریخت تاجگردون که جای خود داره.
قیصر
Iran, Islamic Republic of
من استان
ظهرابی
Iran, Islamic Republic of
والا تاجگردون که همه دونن چشه ، اما تشکیلات آقای حاج زارع چرا اینقدر از سخنان شتابزده جناب آقای تاجگردون خوشحال بودند
Ukraine
کسی که سعی در تقابل زارعی و روشنفکر داری بدان و اگاه باش که راه رو اشتباه اومدی. درود بر زارعی زنده باد روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا ما روشنفکر ترجیح میدیم به بهرامی. این صحبت خیلی از بچه های اطراف زارعیه. پس حرمت حاجی رو نگه دارید اطرافیان آقای روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
جناب ظهرابی آقای زارع و اطرافیان ایشون نه کاری ب شما و ندای وحدتتون و نه بودجتون ندارن. اگر بخوان کاری داشته باشن سفت و سخت کار خواهند داشت
Iran, Islamic Republic of
بابا اینکه همون اعتباریه استاندار در دولت پیگیری کرد
میم.طاها
Romania
خیلی‌ها انتظار این عملکرد رو از دکتر روشنفکر نداشتن، و تا اسم تاجگردون می اومد افسوس میخوردن که ای وای استان بدبخت شد، حالا مشخص شد که مهم صداقت و پیگیری هست
واقعا متاسفم برای اقای تاجگردون اقای روشنفکر تلاش میکنه که ۱۵ میلیارد سهم گچساران پایمال نشه ولی تاجگردون برای اینکه هنوز بر طبل بزرگی بکوبه حقایق رو کتمان می‌کنه
Mohammadhasan
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یعنی پایان شارلاتانیز. یعنی نعرهای آخر
تاجــــــــــــــــــــــــگردون=بایگانی
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂
خدا وكيلي روشنفكر چيزي كه نميدوني چرا شلوغش ميكني
اون رياست كميسيون بودجه و تلفيق رو داشته
بعد بي اطلاع از بودجه هست
اما تو ميدوني كه نهايت معلم مدرسه بودي
😂😂😁
Ukraine
از زمان ک تاجگردون شد رئیس برنامه بودجه اقتصاد ایران به فلاکت کشیده شد
Iran, Islamic Republic of
بد خيانتي به استان كردين
با حذف تاجگردون چي بدست آوردين
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نشان داد مرد میدانه
Germany
ای بنازمت
Germany
بابا تاجگردون
سلام
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوب در هم بریز جوابیه زد های برادر عزیز ما که کار بودجه ای انجام می‌دهیم سال 99 نسبت به 98 کاهش 45 درصدی بودجه مصوب و تخصیص 70 درصدی باز نسبت به 99 داریم کار به تاجگردون نداریم دقت کن در تحلیل
Iran, Islamic Republic of
يه زماني يكي بود اينا رو خودش تو مجلس مينوشت
حالا نماينده استان بايد بگرده ببينه بقيه براي ما چي نوشتن
اخ اخ اخ
بد خيانتي به اين مردم شد
رضایی
Iran, Islamic Republic of
اخی سی روشنفکر کر دس درار جونت کنوم غیر خوت در مقابل ای خانواده زیاده خواه بایستی
کریمی
درود بر نماینده زحمت کش بویراحمد و دنا. تلاش های بی وقفه شما برای خدمتگزاری به مردم جای تشکر و سپاسگزاری داره. درود بر شرفتان
محمد درخشنده
United Kingdom
جناب اقای دکتر تاج گردون اظهار نظر غیره کارشناسی و صرفا تبلیغاتی نسبت به این موضوع داشتند که واقعا بدور از جایگاه سیاسی ایشان میباشد شما به جدول و ردیف بودجه نگاه کنید و براورد بودجه های عمرانی را نسبت به قبل مقایسه بفرمایید و درصد رشد را تعیین نماید دوم دلیل و عقاید سیاسی خود را نسبت به استان توسعه داده و دنبال رفع موانع در رشد فرزندان این استان در سطح ملی باشید
بویراحمد
United States
درود بر حاج روشنفکر
تاجگردون و همدستان به تاریخ پیوستند.خیانتی ایشان به مردم استان به خصوص مردیم شریف گچساران و باشت هرگز فراموش نخواهد شد.و انشاالله تعالی روز انتخابات مردم سیلی محکمتری از سیلی مجلس به ایشان خواهد زد.
درود بر استاد کمایی لطف کنید کامنتها را درج کنید.
Iran, Islamic Republic of
گاف بزرگی دادن آقای تاجگردون.متاسفم برای کشوری که یک عمر با حساب کتاب اقای ایشون اداره میشد.
حامد گنجه‌ای
Iran, Islamic Republic of
افتخار می‌کنیم به نماینده محبوبمان دکتر روشنفکر پاکدست، توانمند، باهوش وباصداقت
زنده باد حاج مهدی خستگی ناپذیر
Iran, Islamic Republic of
بعد از مدتها یه ادم پاک دست اومده کاش فرصتطلبان و قدرتطلبان بزارن
Iran, Islamic Republic of
اصلا به تاج گردون رای ندادم و نخواهم داد ولی خدایی راست گفت هر چی که نوشت آدمی بود ک سر از حساب و کتاب در می‌آورد حالا چه حق و چه ناحق...... اینا دیگه هیچی کلا نمیدونن راحتن، مطلبها رو دادن یکی براشون نوشت دادن برا انتشار، دیگه اینقدر ک مردم می‌فهمن بزرگترین هنرشون همین عزل و نصب تو بویر احمد، دیگه واقعیتو نوشتم.
Iran, Islamic Republic of
كساني كه در استان موجب رد صلاحيت تاجگردون شدند در مقابل مردم بايد پاسخ گو باشند
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر سيد ده بزرگ دين مردم استان به گردنته
کر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر صدای رسای مردم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دیگه فایده نداره برادر عزیز
تشریف بیاورید برنامه بودجه استان
کاملا روشن هست
روشن گری
Iran, Islamic Republic of
نه مسئول محترم این عکسها چیزی رو اثبات نمیکنه
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
حضرات تامرادیل به جان خودتان هیچ کری مثل تاجگردون دیگه میرشکال نیابو کر سیاسی کر تعصبی بود انشاالا دور اینده یه دشمن زیاری شاید امد که لنگه تاجگردون باشه
Iran, Islamic Republic of
درجواب دشمن زیاری.. ایشا مردم ثلاث خودتونه بکشیت هیچ وقت توفیق من انتخابات کسب نیکنیت. بجز موحد.. یعنی کسی شمارا قبول نداره بعنوان رهبرسیاسی. وتوان مقابله با بویراحمدی هاراندارین. الخصوص ایل دانشمند وبااصالت تامرادی را. بروبابا دنبال کارت.
حسین
Iran, Islamic Republic of
‌چطور اختلاس گران با حالی که از مجلس خارج شدند هنوز تصمیم گیرنده و اظهار نظر می کنند. مگه قانون لازم برای مواخذه ی این افراد وجود ندارد
حسن
Iran, Islamic Republic of
بله زمانه بزن دررو تمام شده آقای بهمنی حتماحتما مردم شریف بویراحمد جواب این قبیله گرایی راخواهنددادوبرای همیشه به تاریخ سپرده خواهید شد چشم روی هم بزاریم آن روزخواهدرسید خواهیم دیددوران شعارگرایی وهووجنجال هم به سررسیده کمی صبرسحرنزدیک است
Iran, Islamic Republic of
دوران قبل بود قبيله گرايي برادر دير بيدار شدي
کی مهجلو
Romania
تا اینجا که این جداول رشد خوبی را نشان داده البته در تنظیم لایحه پیشنهادی بودجه باید ارقام سال جاری با سال قبل و سال آینده برآورد شود تا کاهش یا افزایش مشخص شود هر چند گفته اند که بودجه جاری عملا رشد صفر داشته یعنی ارقام بودجه امسال افزایشی ندارند ولی درون بودجه ای افزایش و کاهش داشته اند از یک استان کم و به استان دیگه اضافه شده چراکه ممکن است پروژه استان الف خاتمه و مورد بهره برداری قرار گرفته و عملا ردیف حذف و به استان دیگه تحت عنوان دیگری اضافه میگردد.
علی قلی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون آبروش رفت هرکاری کنه آب به جوی رفته برنمیگرده.
قربون زاکانی که ازمجلس انداختش بیرون.
بگو توبه تا توبی مرد مرد نکنی کی غلامرضا
بره گچساران من باغت پا کنی کن.
سیدقدرت هم اینبار نابودت ایکنه.
بویراحمد همه آماده باشین بریم برای رای به سی قدرت.
یلدا
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر دفتر روشنفکر که بیانیه وجواب از خودش در ور کنه،اون دوتا دفتر سری روشنفکر نمیخوان تذکری چیزی به تاجگردون بدن؟روشنفکر فعلا باید فقط با بدست آوردن دل بویراحمد بالا وطیفه ی بزرگ تامرادی سبد رای دوره ی بعدش رو پُر نگه داره.بعد از سه روز وکلی جلسه که از عصر می‌گرفتید تا نصف شب حالا این جدول‌ها رو کشیدید وبیانیه دادید؟روشنفکر خودشم میدونه که نباید ونمیتونه با کسی مثل تاجگردون شاخ به شاخ بشه. روشنفکرنماینده ای هست که از یه طایفه تامرادی ها ۱۰نفر رو مدیر ومعادن کرده ولی بقیه طوایف تامرادیها رو فقط وعده میده که سبد رایش پابرجا باشه.
Iran, Islamic Republic of
تَو نميخواي وكيل طوايف تامرادي باشيد فعلا بغض ت كنار بذار
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر پشیمانم بهت رای دادم واقعا
Ukraine
شما هویت خودتو حفظ کن و به اسم تامرادی کامنت نزار پشیمانی پیشکش
بی معصومه
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید درب استان رو گل گرفت نابود شدیم مه به معلم پرورشی
شما بگو خان
Iran, Islamic Republic of
وقت جای بهرامی خالی باشه همین میشه ۴ سال ویروس کرونا
Ukraine
کبنا مثلا اومدی بین این همه کامنت گزینشی این کامنت رو گذاشتی اولین کامنت، نکنه شما هم داری میسوزی
Ukraine
یادمه تاجگردون روهای آغازین مجلس یازدهم میگفت مجلس انقلابی هم بنده حرف اول رو میزنم و همون روز ها بود ک روشنفکر با تدبیر بی نظیرش در فراکسیون زاگرس نشینان حرف از ایران واحد زد. این بود تفاوت اینده نگری روشنفکر و تاج گردون
و من الله توفیق جناب تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
والله من بویراحمد بالایی ب تنها کسی ک رای نمیدم همین آقای بهرامی هست
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
دور اینده هیچ دشمن زیاری رای به روشنفکر نیده چون هرچه مدیر هست همه اش تامرادی گذاشته و اصلا و کار نیان سرشو به مدیریت نیخره
Iran, Islamic Republic of
اقای بزرگوار شما مگه بویراحمدی هستین که اقای روشنفکر بهتون پست بهتون بذل وبخشش کنه
Iran, Islamic Republic of
اغا جان مگه دشمن زیاریا بویراحمدی هستن که اقای روشنفکر بهشون پست اداری بده در بویراحمدـ. عجـــــــــــــــــــب
بهروز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تاجگردون داره همه رو در استان بازی ميده و ميخواد وانمود کنه غير از خودش کسی نميتونه کاری کنه. او به دنبال چند هدف هست
۱. شبکه سازی گسترده
۲. نفوذ در لايه های کل استان
۳. سياهنمایی نخبگان و افراد شاخص و بزرگنمایی خودش
۴. نفاق بين اقوام و افراد
۵. احيای آبروی رفته خود
برای اين اهداف به هر کاری دست ميزنه
باشتی
Iran, Islamic Republic of
. نماینده شما ندارد رو همه مردم استان وحتی کشور از خصوصیت ویژه تاجگردون میشناسن،بزن ودررو علیه بچه های استان کار تاجگردون نیست کار امثال شماهاست که شاخصی مثل تاجگردون رو با حمایت از مجلس انقلابی نما، از خدمت به هم استانیهایش محروم کردید.شما بزن دررو هستید،که از نمایندگی سرکشی به سران طایفه ها رو فقط بلدید .بزن و رویایی که به خائنهای مردم گچساران وباشت کمک کردند تا به خیال باطلشان گچساران وداشت محروم بماند.بزن و رو شماهایید که با بیرون کردن تاجگردون از مجلس هنوز به جلسات وبرنامه های خود علیه ایشون دست بر نداشتید وعلیه برادر ایشون جلسه برگزار میکنید به نفع سید قدرت که مثلا حلقه به گوش ومثل شماهاست
Romania
به امید خدا چراغ گچساران هم کمتر از سه ماه دیگه روشن میشه آنچه در حافظه ما مردم مانده روسیاهی جناب روشنفکر در مقابله با تاجگردون نخبه بی‌بدیل استان و کشور بود
شایان
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد به شما افتخار می کند
حق
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

الغریق یتشبث بکل حشیش
((غرقه بر هر چوب خشک چنگ می زند))
چند ماهی از شروع بکار مجلس یازدهم و رد اعتبارنامه تاجگردون می گذرد ، رد اعتبارنامه ای که چنان رشته افکار تاجگردون را پاره کرد که پس از چندماه گذشت زمان هنوزهم موفق به تسلط بر افکار خود نیست !!! ظرف این مدت از طرف ایشان شاهد رفتار های هیجانی واحساسی ،گلایه گذاری های رسانه ای وغوغاسالاری هایی بودیم که از شخصی با سابقه والبته ادعای تاجگردون بعید می نمود !!!
نادیده گرفته شدن وخلا قدرت باعث ایجاد حس سرخوردگی شدیدی در تاجگردون شده است که گاها رفتارهایش را غیرقابل کنترل میکند
این احساس سرخوردگی آنچنان برایشان مستولی است که حتی در یک مصاحبه ای زنده ازنمایندگان استان گلایه کرد که نیم ساعت وقت نگذاشتند تا به من سر بزنند وقتی بیگانه ها (بدون ذکر نام)مکررا می آیند و حلالیت می خواهند!!! می آیند و عذرخواهی می کنند!!!
تمایل به دیده شدن ومورد توجه بودن باعث شده ایشان به هرموضوع مربوط ونامربوطی ورود کنند وگاها با سواستفاده از نا آگاهی عوام از سلسله مراتب کارهای اداری ونظام بودجه ریزی سعی درایجاد چالش برای نمایندگان استان میکند تا چند صباحی اسمش لقلقه ی زبانها باشد و در تیتر سایتهای استانی بدرخشد!!!!!
تاجگردون باشناخت روحیات جامعه عشایری کهگیلویه وبویراحمدو آسوده از وظایف نمایندگی، فعالیت خود در فضای مجازی را افزایش داده وبااستفاده ازاین ابزارقدرتمند سعی میکند از خود کاراکتر یک قهرمان مظلوم در ذهن مخاطب بسازد ! قهرمانی که با نابرادری زمین خورد وجای خالیش باعث ازدست رفتن فرصتها میشود!!!!
اگر به مقالات و لایوهای تاجگردون دقت کنیم مرتبا چند کلیدواژه تکرار میشوند ؛
برادرکشی
دستمالهای کثیف
فرصتهای ازدست رفته
حقوق مردم
عذرخواهی مخالفان بدون ذکرنام
بی توجهی نماینده گان استان
غرورتان را بشکنیدوبامن مشورت کنید !!!!
آنچه مطلوب اوست ترسیم کارکتری قدرتمند ومظلوم در چشم وذهن عوام است وو دراین راه از هیچ کاری فروگذار نیست
در جدیدترین مصاحبه ای که باسایتهای خبری استان داشتند نمایندگان استان رابه ضعف و بیسوادی متهم کردند و افزایش نیافتن بودجه پروژه ها ی عمرانی در کمیسیون تلفیق را دستمایه ی تخریب همکاران سابق خود قراردادند و یکطرفه از قاضی شاد و راضی باز گشتند !!
صرفنظر از اینکه اینگونه رفتارها تاچه اندازه قانونی واخلاقی است ؟آیا نباید به ایشان یاد آور شد که این اولین بودجه ی این مجلس است وهنوز چند ماهی از شدوع بکار مجلس یازدهم نگذشته است !!!
مجلسی که میراث دودوره ریاست شما بر کمیسیون برنامه وبودجه را تقسیم میکند و سعی در بازگرداندن مملکت به وضعیت عادی دارد
هنوز اول راه است و چندماهی از شروع بکار مجلس یازدهم می گذرد ،مجلسی که میراث دار انتخابهای تکراری ولیستی اصلاحطلبان ونتایج فاجعه بار اقتصادی آن است!!!!

میراث دار برجام نافرجام واعتمادبه امضای بی اعتبار کری که قراربود جبران کند و نکرد !!!!!!!!
میراث دار دودوره ریاست جمهوری شیخ تدبیروامید و شاه کلید طلایی اش !!!!!!
میراث دار حقوق های نجومی ، ارز چند نرخی و رانتهای کهکشانی!!!!!
میراث دار قهرمانهای مدال بگیر سیاست خارجی و تحریمهای فلج کننده !!!!!
میراث دار دولتی فربه وخسته که هن وهن کنان خودرابسوی ایستگاه آخر میکشد وجز روزمرگی تا پایان کار برنامه ای ندارد !!!! دولت تزویر ،دولت فریب،دولت وقیح !!!!
معمار اقتصاد فراموش کردند ظرف هشت سال گذشته چه بر ایران گذشت؟
مجلس با استفاده از کدام منابع باید بودجه ها را افزایش میداد؟
مگر وضعیت موجود نتیجه سیاستهای شما ودوستانتان در سازمان برنامه وبودجه نیست؟
جناب تاجگردون این همان جهنمی است که قراربود با روحانی بروید و متاسفانه پای همه ی مردم ایران راهم به جهنم مطلوبتان کشیدید
افزایش نقدینگی
کاهش ارزش پول ملی
سقوط بورس
صفرشدن صادرات نفت
تحریمهای فلج کننده
والبته زایش مال و میراث های اساطیری برای خواص
ووووو…………. همه و همه عذابهای همان جهنم موعوداست که به همراهی با روحانی تا اعماق آتشش افتخار می کردید حال چه شده که خارج از گودنشسته و دیگرانی راکه سعی در نجات مملکت دارند را آزادانه تخریب می کنید؟
آیا در این برهه ی تاریخی جای برخورد قاطع نهادهای نظارتی با مجرمانی که باسواستفاده از آزادی بیان اقدام به تشویش اذهان عمومی ووجدان جامعه وتخریب نیروهای انقلاب میکنند خالی نیست ؟
درپایان برادرانه عرض میکنم بهتر است جناب تاجگردون وقتشان را صرف مدیریت بیمه ای که( اسمش را نشنیده ام ) مسئولیتش را پذیرفته اند کنند تا حقوقی که دریافت میکنند حلال باشد
خداوند همه مارا هدایت کند تا قدم و قلم را جز برای رضای خدا برنداریم وسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری عزیز را بر مرزوبوم ایران بزرگ مستدام دارد .

میرآرش تقوی
Iran, Islamic Republic of
کاش ایقد که طولانی طومار عقده گشایی نوشتی ،اسم واقعیت مینوشتی جناب بیگلری دستیار نماینده ی بویر احمد
عادل
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یک کسی که ریاضی بلد بود و سر از اقتصاد در می اورد جوابیه تهیه میکرد خودتان هم متوجه نشدید جه نوشتید
محمد تقوی
Iran, Islamic Republic of
سلام نظری تحت نام حق وامضا آرش ؟؟
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
جناب کمایی عزیز چرا کامنتها را گزینشی درج(هم از نظر زمان و هم محتوا) میکنید.کامنتهای بعضی از خبرهات که معمولا علیه نماینده شریف بویراحمد هست سریع درج و کامنت های که در حمایت از ایشون هست یا درج نمی‌کنید یا بعد از گذشت یک روز یا بیشتر اقدام به درج میکنید.لطف کنید پاسخ این کامنت را هم بده.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما با این روشنگری!
درود بر دکتر روشنفکر و جناب موحد،
جوابی قاطع و محکم و شفاف به صحبت هایی که با اغراض سیاسی بیان شده بود.
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر روشنفکر مرد شجاع
چيتاب
Iran, Islamic Republic of
درود بر دكتر روشنفكر كه انصافا بسيار منطقي ومحترمانه شفاف سازي كردند واميدوارم تيم تاجگردون از اين نخبه كشي بزرگان استان مثل دكتر وكيلي و...دست بردارند
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
این بودجه پیشنهاد دولت بود وهست
نمایندگان قوی با فشار و لابی آنها را افزایش میدانند که شما نتوانستند و همان لایحه دولت تصویب شد
تاج همین گفت تنها طرح امامزاده جعفر افزایش بودجه در مجلس داشت که کاملا مشخص که کار و نفوذ تاج هست
Ukraine
خخخخ ،شما ک میگفتین بودجه کاهش داشته حالا ک سند افزایش ۵۰ درصدی رو شده میگی کار دولته، بابا شماها دیگه کی هستین.
در ثانی هویت خودت رو حفظ کنی خیلی بهتز اینه که به اسم تامراوی کامنت بزاری
Romania
خدمت طراح متن عرض کنم اینکه جداول دولت که داده مجلس که با پیگیریهای شخص استاندار اضافه شده حرف اینه که به اعتباری که دولت اورده مجلس هیچی اضافه نشده
Ukraine
خخخخخ. شما ک میگفتین رشد بودجه صفر بوده حالا شده کار استاندار ، بابا بس کنین این حرفای مسخره رو
تا
Romania
فکر کنم حرف تاج درسته
Iran, Islamic Republic of
واعجبا نوشته تاجگردون در باره بودجه نمیدونه اما روشنفکر میدونه مسخره ترین اظهار نظر قرن !!!!!!
Ukraine
بله امثال همین تاجگردون که هیچی بلد نیست با کوبیدن به طبل تو خالی وضع مملکت رو به اینجا رسوندن.
ایشون حتی نمیدونه بودجه سیسخت تصویب شده یا نه بعد میاد میگه احتمالا ندیدم. خو اگه ندیدی مجبور ک نیستی حرف بزنی
Iran, Islamic Republic of
بحث بودجه و روشنفکر تو یه سطر با هم بیاد !!!!!!!!!!!
Ukraine
خخخخخ، روشنفکر گنده تر از تاجگردون رو ضمیمه تاریخ کرد. ایشون که عددی نیست. حالا مونده تا زیرکی روشنفکر پی ببرید
بلاب
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون به اندازه خودتون خوردید
هر چه پیمانکاری دادید به هوشنگ رویین تن
وشاکری و طاهری وخادمی
همتون خوردید بس دیگه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نماینده خانواده اش بود نه نماینده گچساران
Romania
جریان محترم ندای وحدت جواب کلی در پاسخ شما اینه این مزاری که شما بر روی ان گریه می کنید مرده در ان نیست لطفا در جهت ترمیم بد بختی بویراحمد نمک‌بر زخممان نریزید
Iran, Islamic Republic of
حالا تاجگردون هم به کنار ، یسری منفعت ک داشتن از نردبون دیگران بالا میرفتن کجا خودشون قایم کردند؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون عزیز این یکی با بقیه فرق داره ، پا تو کفش روشنفکر نکن که مثل بقیه ب تاریخ خواهی پیوست.
و من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
به یاد ندارم تا به حال کسی اینگونه تاجگردون رو تحقیر کنه
باوی
Iran, Islamic Republic of
بابا تاج عقلشو از دست داده
مادوان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر برا همیشه تمام ...خواب مجلس را نمبین
محمد درخشنده
United Kingdom
واقعا خاک بر سر خودت و رسانه گزینشیت یه خورده ادم باش وخدارا درنظر بگیر کامنتهارا را فقط مخالفین تایید میشه انشالا که حق مظلومیت و پاکی روشنفکر تو چشمت دربیاد جواب خدا را چه میدی واقعا متاسفم اسم رسانته بزار کینه نیوز
Iran, Islamic Republic of
ادب اکی اموختی
ثلاث
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکــــــــــــــرعزیز.. اقای ملا غلام یادت باشه که داری با ابر سیاست استـــان کهگیلویه وبویراحمد کل کل میکنی.. بدون کارت اشتباست؟! تا جای که من اطلاع دارم ایشان انسانی میباشن.. پس خوب حواست راجمع کن. تا بدجور فتیله پیچت نکرد ه. شجاعت تو خونش. پاکی توذاتشه. صداقـــــــــت چاشنی کارشه. بویراحمد طرفدارشه. ایل بزرگ تامــــــــــــــرادی تبارشه. ایشان سیاست مدار متـــــدین وقهار استان یعنی اقای هدایت خواه را تسلیم سیاســـــــــت خود نمودند. پس تو که جای خود داری. پس بشین. قبل از اینکه تورا بنشاند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیاست مدار بزرگ مهدی روشنفکر. استاد همه چیز تمام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده ای زمانی مغرور اقای تاجگردون شدند که درحقیقت صحبتهای نسبت به ایشان وبزرگ کردنشون حقیقت نداشت.
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون ککا بره باغت پاکنی کن الان فصل پاکنیه
ریشتر
Iran, Islamic Republic of
امار ارقام / نمیتونه امار رو تعریف کنه. در حد یک کاندید شورای شهر نیست.من تاجگردونی نیستم ولی قابل مقایسه نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای روشنفکر نماینده محترم
امید که پاسخ دفترتان پاسخ خودتان نباشد و آن را تکذیب کنید
بحث بسیار روشن است
نقش نمایندگان استان در افزایش بودجه استان چقدر بوده؟ آیا شما نقشی داشته اید؟
یا روغن ریخته را نذر امام زاده کرده اید؟!!!

جناب آقای روشن فکر لایحه ای که دولت به مجلس میدهد عموما با لابی گری نمایندگان برای حوزه های انتخابیه دچار تغییراتی می شود، اینجا جاییست که نقش و اثر نماینده مشخص می شود و به وضوح بی اثری نمایندگان مردم استان در مجلس در این جداول مشخص است
دعوای چند ماهه مجلس و دولت بر سرافزایش های تورم زای مجلس نقل چند ماهه صدا و سیما و رسانه ها بود، کاملا مشخص هست که بودجه های سنواتی ضریب افزایشی داشته اند، اما آیا لایحه دولت برای استان در مجلس توسط نمایندگان استان تغییری هم کرد؟!!!
اصلا نقش خودتان را در این تغییرات میدانید چیست؟!!
شما به نسبت افزایش عدد بودجه توسط مجلس که مورد اعتراض شیخ حسن روحانی بود توانستید برای استان و یا حتی شهرستانتان نانی دست و پا کنید یا فقط به گفته لری خودتان "شپک زدید".
جناب آقای روشنفکر، متاسفانه شما معلم خوبی هم نیستید، چرا که شرط اول معلم بودن پذیرفتن حق است که حاظر به پذیرش آن نیستید که با غوغا سالاری عنوان کردید که عضو کمیسیونی شده اید که تا سال گذشته تاجگردون ریاست آن را بر عهده داشت و نگفتید در آن کمیسیون چه تاثیر گذاری برای مردم استان داشتید

آقایان طرفدار روشنفکر و روشنفکری کامنت نویس رگباری و ثانیه ای
نماینده شما ارزانیتان اما ایشان کسی نیست که راه توسعه استان و یا حتی شهرستانش را هموار کند و یا به گفته خودتان عزت از دست رفته بویراحد را برگرداند
عزتتان پیش کش
آبرو حفظ کنید
ریاضیات
Iran, Islamic Republic of
نه فقط دوران « بزن در رو » به سر آمده ، بلکه دوران « بخور در رو » و نیز دوران «ببر در رو » هم به پایان آمده است. کسانی که ثروت ملت را به چپاول برده و فامیل سالاری و خویشاوند برتری را رواج دادند.
جمشید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مسعودی بزرگ
جمشید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مسعودی بزرگ
پورحسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای تاجگردون به حد کفایت اعتبار و آبرو در این نظام جمع کرده که حالا با دوتا حرف نسنجیده شما به باد نره. اگر ارتباط نزدیکی با ایشان داشته باشید متوجه میشوید که در شان ایشان نیست این حرفها .
زاکانی اگر برای رضای خدا میخواست کار کنه با آرای 40هزار مردم گچساران و باشت بازی نمیکرد و اتفاقا اگر نیت او کمک به کشور بود باید از توان و تخصص آقای تاجگردون در امر بودجه در مجلس استفاده میکرد.
همگی میدانیم دکتر تاجگردون محبوبیت زیادی در استان و حتی کشور دارند. آقای روشنفکر در مجلس هیچ دفاعی از تاجگردون نکرد. تعصب هم زبانی کجاست پس؟؟ عزیزان هر کاری میکنید بکنید اما خدا را در نظر داشته باشید. موفق باشید
علی نقی
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه- زارعی- موسوی- حالا میگیم یادشون بخیر
خومی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط زیرکه..سواد نداره..اینو بچه های تحصیلکرده کنار ایشون کاملا میدونن
فعال
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کارش بدجور سخت شده
دار مکافات
Iran, Islamic Republic of
سردترین تابستان سال در انتظار تاجگردن است منتظر بمب اتم باشید
منصف
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا آقایون فقط خودشونو فرزند استان میدونند واینکه با بی انصافی مانع حضور نماینده منتخب وفرزند برومند استان به مجلس میشوند را از یاد برده اند
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
قهرمان شدن تاجگردون از باسوادی و بزرگمردی ایشان نیست بلکه از فلاکت و بدبختی ادمایی ست که در اطرافش فقط رنگ و روی مدرن دارند
امین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط یه ادم مغروره و البته خیلی سیاسی...اما بی سواد
بوستان
Iran, Islamic Republic of
از همکلاسیای قدیم تاجگردون بپرسید دقیقا میگم زیاد اهل درس نبوده....اما این اندازه اشتباه امکان پذیر نیست
شرف آباد
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر،بیانیه،جوابیه فایده نداره،مردم کار و عمل می خواهند،،تا الان ک چیزی ندیدیم و واقعا ضعیف عمل شده،،
وادی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بد اشتباهی مرتکب شد با اظهارات نسنجیده و شتابزده خویش یک دشمن دیگه برا خودش درست کرد.
شلالدان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به دلیل مشاوره‌های اشتباه دچار این اشتباه شده
انتخابات
Iran, Islamic Republic of
انتخابات گچساران به شدت بعد از این مطلب تحت تاثیر قرار خواهد گرفت
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبانی کنار تاجگردونن به شدت در اشتباهن زیرا بدجور تن به کوچک بودن داده اند
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
درس حساب کتاب روشنفکر به تاجگردون باید نامید این مطلبو
صداقت
Iran, Islamic Republic of
ددرس درایت و اندیشه و صداقت است نه درس بودجه ای
....
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بدجور اوضاع از دستش خارج شده
خوخودم
Iran, Islamic Republic of
ادامه تقابل با روشنفکر قطعا تاجگردون و شبکه تیمیشو نابود خواهد کرد
امان
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد واقعا انسان شریفی‌ست
Iran, Islamic Republic of
گچساران سال‌هاست زیر نگین تاج ..
Iran, Islamic Republic of
تکبر جایی جز سقوط ندارد..تاجگردون همه را دست و پا چلفتی میداند
رامین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان گچساران اطراف رحیمی باید جمع بشن
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با این حرکتش نشان داد که مانع پیشرفت نخبگان استان بوده است و خودش هم هیچ کار مثبتی برای کل استان انجام نداده است و فقط برای فامیل و بستگانش نماینده بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر میومدی میگفتی تاجگردون به دروغ این حرفها رو زده شاید باور پذیرتر بود از الان که میگی تاجگردون از سر بی سوادی این حرفها رو زده. اخه برادر من تو فرص تاجگردون نه در دانشگاه شهید بهشتی اقتصاد خونده و نه سالها در دولت با بحث بودجه سر و کار داشته. فرض کن به جای تاجگردون 8 سال یه گونی سیب زمینی رو میگذاشتن پشت میز ریاست کمیسیون بودجه مجلس باز هم بعد از گذشت این همه سال همون گونی سیب زمینی هم اونقدری از بودجه میدونه که تو نتونی بهش بگی که از جداول و ارقام بودجه چیزی حالیش نیست. تا دیروز که میگفتند تاجگردون با آگاهی از مسائل بودجه ای برای منطقه خودش بودجه میبره الان اومدن میگن از مسائل ابتدایی بودجه هم سر در نمیاره. باور کن سر این حرفی که زدی معلوم میشه توی اون مجلس چه دسته گلی برای استان به آب دادی که با این پرش رو به جلو سعی در جبران کردنش داری
Iran, Islamic Republic of
شهابی گفته: شاید از تعداد زیادی پروژه بزرگ استان در برخی پروژه‌ها شاهد ثابت ماندن بودجه باشیم اما کاهش در بودجه نخواهیم داشت.
این همون عدم افزایش بودجه ای نیست که برخی مثل روشنفکر کتمانش کردن؟ وقتی تورم داری وقتی ارزش ریال داره کمتر میشه و باز به تو همون مقدار بودجه سال قبل رو بدهند و تازه پروژه های نفت رو هم که از فروش نفتی بدست میاد که پولش از دلار به دست اومده رو کمترین تخصیص را بدهند این یعنی چی؟ مثل این میمونه با وجود تورم همون پول قبلی رو برای ساخت و ساز به تو داده باشن و تو هم دلخوش باشی که بودجه کم نشده؟ برای اینکه دقیق تر ببینیم چه اتفاقی افتاده کافیه که بودجه استان رو با استان های دیگر طی سالهای مختلف مقایسه کنیم. اگر بودجه بقیه استانها رو زیاد کرده باشن و بودجه استان ما رو ثابت نگه داشته باشن دقیقا مثل اینه که بودجه استان ما رو به استان دیگه ای داده باشن
رمزگشایی
Iran, Islamic Republic of
عده ای میگن نیروهای گچسارانی برنامه و بودجه به تاج خیانت کردن و با روشنفکر بستن و اینو خودشون نوشتن!!البته فقط یه شایعه‌ست
بادلان
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایروان مسعودی درود بر قلم زیبای شما
Iran, Islamic Republic of
درودبرروشنفکرقهرمان بابا تاج دیگه مهره سوخته است که نسنجیده وواهی حرف می زند
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترتاج گردون بی دلیل حرف نمیزنه حتمن یه چیزی هست مانمیدانیم روشنفکردراین دوسال کارش سلفی گرفتن است دوسال دیگه هم میگدره بویراحمدبی حاصل منتظرمردان شجاع جناب زارعی تاجگردون میمانیم به امیدخدا
Iran, Islamic Republic of
به همین امید باش تا بگذرد.
پروژه های ملی استان نسبت به لایحه تغییری نداشته است و این نشان میدهد که نمایندگان استان نقشی در تعیین سرنوشت سال 1400 ندارند.
یعنی آنچه که دولت به مجلس برده است برای استان ما مصوب شده ولی استان هایی که نمایندگان بااطلاع و قوی داشته اند سهم خود را قبل از تایید و مصوب شدن لایحه از دولت گرفته اند.
فلذا آمار و ارقامی که در این جداول هست عمدتا کار خود دولت بوده و ربطی به نماینده ندارد.
انشاء الله پیوست های قانون که چاپ شود، متوجه خواهید شد.
Iran, Islamic Republic of
من در جریانم مطلب کار چه کسانیه آقایان اصطلاحا اصلاح طلب منتظر عواقب حمایت خود از اصولگرای سابقه دار باشید
Iran, Islamic Republic of
بی خود بزرگش نکنید برا شاگرد تاجگردون هم خوب نیست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون پیروز انتخابات هم بشه بدجور باخته!!!
دویست نفر از یارانشو لیست میزنه میگه میتونن کشور اداره کنن بعد برادرشو میاره !!فقط به تیم رسانش دستور میده برا جوگیر کردن لیدرا بهشون بگید یار غار تاجگردون!!/ اما تو گچساران بعضیا احساس میکنن بدون تاجگردون از فلاکت و بدبختی میمیرند.بعضیا یه حرفایی میزنن انگار هنوز متوجه نشدن انقلاب شده که تفکر بالانگری و شاهنشاهی از این مملکت جمه بشه
مارگون
Japan
برنج های چمپه پاتاوه که میفرستن برای فلان دفتردار
کریمیان
Iran, Islamic Republic of
درود برروشنفکر بله درسته بودجه زمان روشنفکر چند برابرشده وعده ای که چهل سال در بویراحمد قدرتنمایی میکرددند وفقط در فکر خود وباند خودشان بود شکستند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر واقعن دیگه شما خودت را با آقای تاجکردون مقایسه نکنید شنا در حد شورای،شعر هم نیستی
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1