تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۳۲۸۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

جان باختن 4 بیمار کرونایی در استان طی 24 ساعت گذشته/خطر بیخ گوش کهگیلویه و بویراحمد

۰
مرگ 4 نفر دیگر بر اثر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شمار قربانیان به 483 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 483 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 بیمار کرونایی جان خودرا از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 422 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 97 نفر مبتلای قطعی و 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. در طی سه هفته گذشته تعداد موارد بستری در استان افزایش قابل توجهی یافته است که نگران کننده می‌باشد.
وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 28939 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 1037 نمونه پی سی آر دریافت شده حدود 57 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و چرام هستند. همچنین از 938 نمونه رپید تست حدود 22 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های چرام، کهگیلویه، بویراحمد و لنده می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: تجمعات و دورهمی ها از مهمترین دلایل قوت گرفتن کرونا در استان است. متاسفانه شاهد افزایش نگران کننده بیماران بستری هستیم و تا زمانی که مشارکت مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حذف تجمعات وحود نداشته باشد روند صعودی بیماری ادامه خواهد داشت.
وی یادآوراشد: چنانچه از همین امروز محدودیت‌ها کامل اجرا شود و همه مردم نیز همکاری بنمایند حداقل تا دو هفته بعد روند افزایشی موارد بستری در استان وجود خواهد داشت و طبیعتاً تا چند هفته بعد روند صعودی موارد مرگ و میر در استان ادامه پیدا خواهد کرد. لذا تا دیر نشده است باید محدودیت‌ها شروع شود و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز بطور کامل توسط مردم رعایت شود.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: در این شرایط خطرناک توصیه ما استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراکز شلوغ و پرخطر مانند بازار و بیمارستانها و مؤسسات پزشکی، عدم حضور در هر نوع تجمعی، پرهیز از مصرف غذا در رستورانها، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و... می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات خوب و با معيارهاي پذيرفته شده، چنان اينرسي قدرتمندي ايجاد مي‌كند كه كل جامعه ...
1