تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۳۲۷۹۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

پرداخت «سبد معیشتی» ویژه ماه رمضان به ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر

۰
پرداخت «سبد معیشتی» ویژه ماه رمضان به ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر
کبنا ؛وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان در جلسه هیات دولت خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین حداقل مستمری بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون، اظهار کرد: در اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار، به دولت مراجعه کند و مصوبه هیات وزیران را اخذ کند. پیشنهاد سازمان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد و در اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که تکلیف می‌کند که به هر صورت این حداقل نباید از میزان حداقل میزان مزد کارگر عادی کمتر باشد، امروز در جلسه هیات وزیران مصوبه مورد نیاز صادر شد.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه حداقل پرداختی به بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان در سال گذشته به عدد ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار ۳۵۵ تومان است.
وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: به این ترتیب بازنشستگان محترم هم این امکان را پیدا می‌کنند که در فرودین ماه سال ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد به میزان ۳۹درصد مطابق آنچه که برای کارگران محترم در تعیین حداقل مزد اقدام شد، برخوردار باشند و این منهای آن عددی است که تحت عنوان همسان‌سازی مرحله دوم، در روزهای پایانی سال به صورت علی الحساب ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واریز کردیم که در مجموع مبلغی بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان می‌شد و در ساعات پایانی سال ۱۳۹۹ به حساب بازنشستگان عزیز واریز شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه همسان‌سازی مرحله دوم در جلسه هفته گذشته هیات امنای سازمان تامین اجتماعی  به تصویب هیات امنا رسید و به سازمان ابلاغ شد؛ امیدواریم این‌ها در کنار هم یک گشایش مناسبی را در زندگی بازنشستگان محترم ایجاد کند.
وزیر تعاون با بیان اینکه رشد متوسطی که ما برای بازنشستگان این بخش محاسبه کردیم همانند آن‌چیزی است که بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری یا لشکری داشته‌اند، گفت: تقریباً از اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ رشدی معادل ۱۳۳ درصد را شاهد خواهیم بود و این برمبنای مصوبات هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به طور جداگانه و هیئت وزیران به شکل جداگانه بوده است. امیدواریم این‌ها قدم مناسبی برای حل مشکلات امروز بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی باشد.
پیشنهاد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حق مسکن کارگران اظهار کرد: در دستور کار دولت است و منتظریم که در اولین جلسه تصویب شود. برای فروردین ماه پیشنهاد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی آن را مطرح کردیم و امیدواریم در جلسات بعدی دولت تصویب شود و به ۴۵۰ هزار تومان برسد.
پرداخت سبد معیشتی به ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر در ماه رمضان
شریعتمداری درباره سبدهای معیشتی کارگران در ماه رمضان اظهار کرد: در جریان جلسه ستاد اقتصادی دولت پیشنهادات متعددی از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و در نهایت تصمیم ستاد اقتصادی دولت که به تایید رییس جمهوری رسید و امروز در جلسه وزیران ابلاغ شد و در جلسه سران قوا هم انشاالله به تصویب می‌رسد، این است که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.
 وزیر تعاون ادامه داد: در ماه رمضان همه آن ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند از این سبد معیشتی حمایتی ویژه ماه رمضان استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات خوب و با معيارهاي پذيرفته شده، چنان اينرسي قدرتمندي ايجاد مي‌كند كه كل جامعه ...
1