کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد؛

شبکه‌های برق سه روستای مارگون کابلی شد

16 فروردين 1400 ساعت 15:53

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کابلی شدن شبکه‌های برق سه روستای شهرستان مارگون این استان باهدف کاهش نوسانات، تامین برق پایدار، کاهش نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از سرقت‌ها و کاهش برق‌های غیرمجاز خبر داد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کابلی شدن شبکه‌های برق سه روستای شهرستان مارگون این استان باهدف کاهش نوسانات، تامین برق پایدار، کاهش نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از سرقت‌ها و کاهش برق‌های غیرمجاز خبر داد.
به گزارش کبنا، جمال معتمدی‌زاده در حاشیه بازدید از اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در روستای «سیلاب کلوار خرم راه» گفت: شبکه‌های برق سیمی روستاهای «بِن گرد جوکار، زیرتوت پشت تون گلال و چشمه جفته علیای چین» در شهرستان مارگون بطور کامل تغییر و به کابلی تغییر پیدا کرد.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در روستاهای عنوان شده را بیش از چهار میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: طول شبکه‌های کابلی احداث شده بیش از پنج کیلومتر بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود 60 خانوار روستایی در این روستاها هم اکنون سکونت دارند که همواره از نوسانات برق اظهار نگرانی و گلایه‌مندی داشتند.
معتمدی‌زاده از اجرای پروژه تغییر شبکه‌های سیمی برق به کابلی در پنج روستای دیگر شهرستان مارگون این استان هم خبرداد و یادآور شد: شبکه‌های برق سیمی روستاهای «سیلاب کلوار خرم راه، شاه محمد چین، شهید شفیعی جوکار، میان چاتون و چشمه علیشاهی» این شهرستان هم اکنون در حال تغییر شدن به کابل‌های خودنگهدار هستند.
وی گفت: تمام تلاش خود را در سال جاری به کار می‌بندیم تا شبکه‌های برق تمامی شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از سیمی به کابلی تبدیل شود.
بنابراین گزارش، بخش مارگون تا دی ماه 1398 از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد که به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقاء یافت.
شهرستان مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.
برخی موقعیت ها و ویژگی های بارز و منحصر به فرد از جمله همسایگی با استان چهار محال و بختیاری، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه شش هزار تن و همچنین ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت های حاصل خیز سقاوه، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی شرایط و بستر را برای تبدیل شدن این بخش به شهرستان به عنوان یکی  از مطالبات و خواسته های بحق مردم فراهم کرد.
بخش مرکزی شهرستان مارگون شامل شهر: مارگون، بخش زیلائی و  ماشمی است. مردم این شهرستان به زبان لری صحبت می کنند. حدود 10 هزار اشتراک برق در شهرستان مارگون وجود دارد و این شهرستان دارای 415 روستا است.


کد مطلب: 432739

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432739/شبکه-های-برق-سه-روستای-مارگون-کابلی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1