تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۳۲۶۷۵

انسجام محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در مقابله با آتش

۰
انسجام محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در مقابله با آتش
کبنا ؛
نشست مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی برای اتحاد ، انسجام و واکنش سریع در مقابله با آتش سوزی های احتمالی سال جاری برگزار شد .
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در چهاردهمین روز از فروردین ماه 1400  نخستین نشست تخصصی مدیران کل و مسئولین حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت خود در مهار اطفاء  آتش سوزی جنگل ها و مراتع در سال گذشته و نیز  ایجاد اتحاد و یکپارچگی در مقابله با آتش سوزی های احتمالی سال جاری در محل دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست برگزار شد .
براین اساس در ابتدای این نشست مدیران کل ضمن ارائه گزارشی از میزان و تعداد آتش سوزی های سال 99 به تفکیک جنگل و مرتع پرداختند و هر دو بر اقدامات پیشگیرانه برای سال جاری تاکید داشتند .
براسا این گزارش سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه این نشست با هدف پیش بینی و پیشگیری از آتش سوزی در مناطق طبیعی و برای ایجاد همدلی و تبیین برنامه‌های همکاری مشترک بین دو دستگاه مربوطه تشکیل شده است، افزود: بررسی گزارش تهیه شده برای عوامل ایجاد شونده آتش سوزی، اعتبارات پیش‌بینی شده و اقدامات اجرایی برای پیشگیری و مقابله با حریق و پیشنهاداتی که نیاز است به مراجع ذیصلاح اعلام شود از دیگر اهداف و موضوعات این نشست بود.
هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال وقوع آتش سوزی باز هم در عرصه های طبیعی محتمل خواهد بود، تصریح کرد: باید برنامه ریزی و پیش بینی امکانات و تمهیدات لازم برای مهار آتش سوزی در حداقل زمان ممکن و سریع‌ترین زمان داشته باشیم تا بتوان از ظرفیت منابع طبیعی، دوستداران محیط زیست و تشکل‌های محیط زیستی و جوامع محلی در ابن حوزه استفاده کنیم.
درادامه این نشست غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه اختلافات عرفی ، آتش سوزی پس‌چراهای کشاورزی، آتش زدن بیشه‌زار ها برای مبارزه با گونه های مهاجم، بی احتیاطی گردشگران، آتش سوزی ناشی از تابش نور خورشید و عوامل انسانی بیشترین دخالت را در این حریق ها داشته است، اظهار داشت: برمبنای تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت از جنگلها، باید تمام دستگاه ها اعم از آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی امکانات خود را در زمان حریق در اختیار محیط زیست و. منابع طبیعی قرار دهند.
در ادامه این نشست مسئولین حاضر به بیان تجارب و نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای مهار آتش سوزی های احتمالی سال جاری پرداختند.
گفتنی است تهیه امکانات لازم برای اطفاء حریق و قراردادن در اختیار نیروهای داوطلب، ایجاد اسکان هلی برد و نیروهای داوطلب، آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه ملی، تقویت و ترغیب مرتعداران برای پیشگیری از آتش سوزی ها، آموزش های لازم به امدادگران و دوستداران طبیعت از جمله موارد پیشنهادی برای مقابله با آتش سوزی ها ی احتمالی سال جاری در این حوزه بود .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات خوب و با معيارهاي پذيرفته شده، چنان اينرسي قدرتمندي ايجاد مي‌كند كه كل جامعه ...
انتخابات زير پوستِ تعطيلات

انتخابات زير پوستِ تعطيلات

همچنان نوعي بلاتكليفي ميان جريان‌ها و چهره‌هاي سياسي ديده مي‌شود و اين يعني براي اظهارنظر ...
چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
1