تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۳۲۶۴۰
تا پایان امسال؛

واگذاری هزار پنل خورشیدی به خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد

۰
واگذاری هزار پنل خورشیدی به خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تحویل یک هزار پنل خورشیدی قابل حمل به یک هزار خانوار عشایری در استان تا پایان امسال خبرداد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جمال معتمدی زاده با اشاره به جلسات مشترکی که با اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، اظهارداشت: تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.
وی گفت: این پنل ها (سامانه ها) قابلیت تولید 100 وات برق را دارا  بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف ، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل های خورشیدی خبرداد و افزود: تنها 10 درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می شود.
معتمدی زاده، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با گسترش استفاده از انرژی های نو ، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی ، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.
وی گفت: در هفته جاری و با همراهی مدیران اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد 20 پنل خورشیدی به 20 خانوار عشایری در شهرستان گچساران بصورت نمادین واگذار می شود.
معتمدی زاده با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مشترکین در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است، اظهارداشت: در حال حاضر تمامی جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز برق دار هستند.
به گزارش کبنا 272 هزار اشتراک برق شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
1