تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۳۲۶۳۷
با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی و رعایت 96 درصد مصوبات ستاد کرونا؛

زوار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در رفت / ورود پیک جدید / استاندار: جای تأسف دارد

۰
زوار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در رفت / ورود پیک جدید / استاندار: جای تأسف دارد
کبنا ؛با وجود اعمال محدودیت‌های شدید کرونا، مسدود شدن مکان‌های تفریحی و گردشگری، ورود و خروج شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و بازرسی‌های متعدد و رعایت شدن 96 درصد از مصوبات ستاد کرونا، امروز ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و گفت: روند فوتی‌ها طی هفته آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت صعودی خواهد شد.
 به گزارش کبنا، صبح روز (شنبه 14 فروردین ماه 99 ) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد.
  
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست از وارد پیک جدی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: نسبت به یک ماه قبل ۶۵ درصد افزایش مراجعه کننده در رابطه با کرونا به ثبت رسید.
 وی ابراز داشت: روند فوتی‌ها طی هفته آینده به شدت صعودی خواهد شد.
 بانشی به شناسایی ۳۶ هزار بیمار کرونایی از ابتدای اپیدمی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ابراز داشت: ۶۰ درصد مبتلایان را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: روند بستری‌ها بسیار بسیار ناگوار است.
 وی افزود: ما هفته گذشته ۳۲۰ بستری داریم و تا آخر هفته به اوج پیک قبلی می‌رسیم.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه، اظهار داشت: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده است و به سوی وضعیت کرونایی پر خطر و پر تلفات پیش می‌رود.
 کلانتری افزود: تا ۲ هفته آینده روند صعودی تعداد افراد بستری و فوتی‌ها ادامه خواهد داشت.
 وی افزود: مجوز برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا در استان از سوی دادستانی به نیروی انتظامی داده شده است و افراد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برپایی مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی‌های چند هزار نفری در استان جای تأسف دارد و باید برای ممانعت از برگزاری این مراسمات چاره اندیشی شود.
 کلانتری بیان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باید رودربایستی‌ها را کنار بگذارند و در مراسمات مختلف شرکت نکنند زیرا که روند بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان نگران کننده است.
 وی ادامه داد: فرمانداران، مسئولان، دهیاران، شهرداران، خانه‌های بهداشت، نیروی انتظامی و سایر نهادها موظف‌اند مانع هر گونه تجمع در شهرها و روستاهای استان شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دورکاری‌های کارمندان در این شرایط کرونایی مختص کارکنان ادارات خواهد بود و شامل مدیران دستگاه‌های اجرایی نخواهد شد.
 کلانتری اضافه کرد: افرادی که باید در قرنطینه باشند اما از قرنطینه خارج می‌شوند نیز شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد زیرا که این افراد متخلف محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: در مجموع عملکرد مسئولان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با ویروس کرونا رضایت بخش بوده است و تاکنون ۹۶ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان اجرایی شده و چهار درصد دیگر آن نیز در دست اقدام است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی مردم باید از تمامی ظرفیت‌های استان شامل سمن‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای داوطلب هلال احمر، صدا و سیما و رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنیم.
 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پیش رو شرایط و وضعیت سختی را تجربه خواهیم کرد که نتیجه کم توجهی به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و تجمعات در اسفندماه و ایام نوروز است.
 پرویز یزدان پناه عنوان کرد که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر و واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پرخطر در شرایط موجود می‌توانند کمک به کنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میر های کمتری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

چرا جزئیات توافق ایران و چین منتشر نمی‌شود / نقش لاریجانی چیست؟

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلایل منتشر نشدن سند همکاری با چین گفت: اسناد این ...
پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

پرسش‌های بی‌پاسخ درباره «گاندو»

این روزها پخش سریال گاندو ۲، با واکنش‌های مختلفی همراه شده و پرسش‌های زیادی را مطرح کرده ...
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
فایل های مرتبط
1