تاریخ انتشار
شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۳۲۴۵۴
در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رعایت فاصله اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است/بعضی افراد با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ عمومی استان را زیر سؤال می‌برند/ بر سر حقوق شهروندان مماشات نمی‌کنیم/ تشدید منع تردد شبانه/ همکاری مردم رکن اصلی کنترل کرونا

۱
۰
وضعیت خطرآفرین کهگیلویه و بویراحمد / کلانتری: مماشات نمی‌کنیم / تشدید منع تردد شبانه
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مشارکت مردم رکن اصلی کنترل بیماری کرونا است، گفت: انتظار می‌رود با پرهیز از دور همی ها خستگی کادر درمان و شیوع این ویروس در استان را کاهش دهیم.
  به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نخستین نشست ستاد استانی کرونا در سال ۱۴۰۰ که امروز شنبه ( 7 فروردین ماه 1400 ) در ساختمان دولت برگزار شد، با بیان اینکه گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی حاوی تلخی و شیرینی‌هایی بود، اظهار داشت: عملکرد کادر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه افزایش نمونه گیری‌های هدفمند و بیماریابی مطلوب بوده است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تعداد بستری‌ها در این هفته و هفته‌های آینده افزایش یابد.
 کلانتری با ابراز نگرانی از اینکه بعضی از افراد به خود و بستگانشان رحم نمی‌کنند، گفت: برخی فرهنگ عمومی استان را زیر سؤال می‌برند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بر سر حقوق شهروندان مماشات نمی‌کنیم، افزود: فرمانداران در همه شهرستان‌ها موظفند با متخلفان با جدیت برخورد کنند.
 نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان ها، پایانه‌های مسافربری، جایگاه‌های سوخت، آرایشگاه‌ها نسبت به سایر گروه‌های شغلی کمتر رعایت می‌شود، عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی در استان کاهش یافته است.
کلانتری با بیان اینکه رفت و آمدها در شهرستان‌های دنا و کهگیلویه نگران کننده است، اظهار داشت: ارتباطات مردم استان با خوزستان خطر آفرین است و نمونه بارز این میزان خطر شناسایی نخستین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان است که علت آن سفر فرد بیمار از خوزستان به شهرستان کهگیلویه بود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه همه باید پای کار باشند، تصریح کرد: هر مدیری که کوتاهی کند به طور قطع به مدیرمافوق آن در مرکز گزارش داده می‌شود.
کلانتری با بیان اینکه در هیچ جایی با پرش از روی دیوار وارد قبرستان نمی‌شوند، گفت: انتظار می‌رود مردم برای بهبود شرایط مشارکت بیشتری داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به نسبت سایر استان‌ها شرایط بهتری داریم، بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم.
 وی با بیان اینکه کنترل برای عدم ورود خودروها به آبشار یاسوج مطلوب بود، ابراز کرد: باید از ورود افراد به محدوده آبشار جلوگیری شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم فعالیت باغات را حرکت مطلوبی دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و هلال احمر در خصوص وظایف خود عملکرد خوبی داشتند.
 کلانتری خواستار جدی گرفتن کنترل‌های شبانه از ساعت ۲۲ شد و افزود: تلاش کنید از مامورانی استفاده شود که به دلیل آشنا بودن با مردم در انجام مأموریت خود جدی‌تر برخورد کنند.
 مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است، اظهار داشت: اساس کار همکاری مردم و در غیر این صورت کنترل این شرایط سخت است.
 وی با تاکید بر اینکه زحمات کادر درمان و اعضای ستاد کرونا چند برابر سال گذشته است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم زحمات این عزیزان به هدر نرود. 
کلانتری گفت: دور همی‌ها کرونا را گسترش داده و مسئولان با هر خواننده و مداحی که موجب تجمع در محلی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده برخورد کنند.
 وی تاکید کرد: برپایی هرگونه چادر در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است و با متخلفان برخورد شود.
 کلانتری با اشاره به اینکه شهرستان گچساران قرمز است، اظهار داشت: فعالیت کافی شاپ‌ها و گیم نت‌ها در این شهرستان معنایی ندارد. 
وی با بیان اینکه کادر درمان خسته و نیازمند استراحت هستند، گفت: انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌ها فرصت استراحتی به این عزیزان داده شود.
 استاندار تصریح کرد: با افرادی که در برابر مصوبات ستاد کرونا مقاومت می‌کنند با قاطعیت برخورد شده و همگان بدانند در راستای رعایت قانون با هیچ کسی شوخی نداریم.
 کلانتری خواستار برگزاری نشست اضطراری ستاد کرونا در تمامی شهرستان‌های استان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار

حتما فراموش کرده ای که ویروس کرونا چنان بی رحمانه مردم بی دفاع وفقیری که پول ویزیت خود را ندارند مبتلا کرده و نابود میکند
برای استحضار جنابعالی خوانندگان عزیز چند سوال از شما می پرسم امید است جواب دهید.
1-آیا شما به وجود بیماری کرونا اعتقادی دارید؟
2-آیا شما بالاترین مسؤول استان نستید؟
3-آیا در جلسات ستاد استانی کرونا شرکت می کنید؟
4-آیا قبل از عید برای پیشگیری از شیوع گسترده بیماری جلسه ای تشکیل دادی؟آیا مصوباتی هم داشتید؟
5-اگر مصوبه داشتید چه کسانی را برای اجرای مصوبات خطاب قرار دادید؟
6-آیا میدانید بیشترین حجم ابتلا به کرونا در اثر ورود و خروج مسافران ماشینهای غیره بومی است؟
7-نقش نیروی انتظامی در این زمینه چیست؟
8-چه کسی مسؤول است تا از ورود این همه ماشین شهرستانی مخصوصا هم وطنان عزیز خوزستانی به این شهر جلوگیری کند؟
9-آقای استاندار هیچ نظارتی صورت نمی گیرد فقط این مردم مظلوم وبی دفاع از ترس جان فرزندانشان اندک رعایتی می کنند و بقیه کار را به خدا می سپارند.
10-لطفا سهل انگاری و کوتاهی عینی خود ودیگر مسئولان را گردن مردم نیانداز که خدا قاضی وداور حقی است.
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1