کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

افزایش شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یزدانپناه: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر است

3 فروردين 1400 ساعت 8:59

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، دکتر پرویز یزدانپناه در خصوص وضعیت بیماران در روز دوشنبه (2 فروردین 1400) افزود: هم اکنون 198 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 70 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 26355 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 556 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 31 درصد موارد مثبت بودند و به ترتيب در گچساران(58 درصد موارد مثبت)، بویراحمد و بهمئی بيشترين موارد مثبت را داشتند. همچنين 765 نمونه تست سريع در استان انجام شد كه 8 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد بودند.
یزدان پناه گفت‌: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس در کشور بیشتر شده و باید با مشاركت بیشتر مردم جلوي انتشار اين ويروس را بگيريم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته تلاش ها و اقدامات زیادی برای کنترل بیماری صورت گرفت که مشارکت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، موجب به ثمر رسیدن این تلاش‌ها شده است.
وي افزود: در شرايط كنوني در بدترين وضعيت قرار داريم و اگر دستورالعمل هاي بهداشتي كاملا رعايت نشود در ٢ تا ٤ هفته آينده شاهد مرگ و مير تعداد زيادي از بيماران كرونايي در استان خواهيم بود.


 


کد مطلب: 432325

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432325/افزایش-شیوع-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-یزدانپناه-ویروس-جدید-بسیار-فراگیرتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1