تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۳۲۳۱۸
در گفت و گو با ویژه نامه اعتماد مطرح شد؛

روایت جدید تاجگردون از پشت پرده حوادث آبان و افزایش قیمت بنزین / به روحانی گزارش غلط دادند / از کسی باید ایراد گرفت که گفت همه چیز امن است / دو رو هایی مثل وکیلی و پژمانفر مطالبه افزایش قیمت بنزین را داشتند

۱۴
۳
روایت تاجگردون از پشت پرده حوادث آبان و افزایش قیمت بنزین /  دو رو ‌هایی مثل وکیلی، مطهری و پژمانفر مطالبه افزایش قیمت بنزین را داشتند
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون، عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی، درباره افزایش قیمت بنزین و حوادث آبان ۹۸ گفت: در جلسه شورا تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند، اما عده‌ای این اطمینان خاطر را به رئیس‌جمهوری دادند که اتفاقی نمی‌افتد و گفتند فقط ۲ یا ۳ نقطه شلوغ می‌شود که جمعش می‌کنیم.
بخشی از گفت و گوی او با ویژه نامه اعتماد را در ادامه بخوانید.
شما عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی بودید آن هم در دوره‌ای که حکم به افزایش قیمت بنزین داده شد. این تصمیم درست بود؟
ما گاهی دو رویی را در دو جریان سیاسی کشور شاهد هستیم که یکی از مصادیقش در ماجرای بنزین بود. من رئیس کمیسیون تلفیق بودم. تقریبا تمام آنان که با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده بودند در کمیسیون تلفیق پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده بودند. از راست مثل امیرآبادی فراهانی و پژمانفر گرفته تا چپ چپش مثل آقای مطهری و وکیلی. همه این مطالبه را داشتند فقط تفاوت در روش‌ها بود و البته قیمت‌ها. تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد با این مساله مخالف بودند. این‌ها نتوانستند به توافق برسند، ولی جای دیگر به توافق رسید.
مساله همان نهاد است. قانونا تنها مرجعی که می‌توانست حکم به افزایش قیمت بنزین دهد، مجلس بود.
آن نهاد با دستور رهبری شکل گرفته و سه نهاد حاکمیتی در آن نشستند و تصمیم گرفتند. اینکه آنجا چه‌ها گذشت هم مفصل است فقط نمی‌دانم بگویم یا نگویم فقط در همین حد بگویم که استارت ردصلاحیت من از همان جلسه زده شد.
چه اتفاقی در آن جلسه افتاد؟
ببینید در آن جلسه من و آقای لاریجانی نظرات خاص خودمان را داشتیم و آن را هم بیان کردیم. در جلسه تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند. این تصمیمی بود که ما گرفتیم، ولی به یک‌باره شب دیدیم که صدا و سیما افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد.
قبول دارید که این اتفاق و آن حکم رهبری باعث سرخوردگی مجلس شد؟ خاطرتان هست که امیدی‌ها دیگر نمی‌دانستند باید چه اقدامی انجام دهند و به فکر استعفا افتادند.
بله؛ ما طرحی نوشته بودیم که این تصمیم را متوقف کنیم. من خودم به رئیس‌جمهوری گفتم تحت هر شرایطی فردا این طرح در مجلس متوقف خواهد شد. اگر این اتفاق می‌افتاد دیگر این همه آدم کشته نمی‌شد.
به نظرم یک روزی یک گروهی باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در این ماجرا و تصمیم باشند. چه آنان که این اطمینان خاطر را به رئیس‌جمهوری دادند که اتفاقی نمی‌افتد و گفتند فقط ۲ یا ۳ نقطه شلوغ می‌شود که جمعش می‌کنیم و چه سایر افراد. این افراد باید پاسخگو باشند. البته بگویم که ساختار انرژی حکم می‌کرد که قیمت بنزین افزایش پیدا کند، ولی تدبیر حکومت در شیوه اجرای آن است. بقیه‌اش که فرمول اقتصادی است.
تدبیر در اتخاذ تصمیم درست است. از کسی باید ایراد گرفت که گزارش داد همه چیز امن است و خبری نیست. بعد هم که می‌بینند خبری هست، بروند و بگویند رهبری هم بیانیه دهد. این ظلم به رهبری است، اما باید ببینید چه کسی ریشه این اتفاقات را فراهم کرد که آن همه جوان کشته شدند و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند. این‌ها بالاخره مشخص خواهد شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر روزی وزمانی موقعیتی پیش آید که بتوانند ناگفته های .. را رک وراست بیان کنند آن وقت خواهیم دید چه جنایاتی که اتفاق افتاده
گچساران
Romania
خود شما از کسانی بودید که به شدت دنبال افزایش قیمت بنزین بودید حالا میخوای خودت را مبرا کنی. خیر برادر عزیزم مردم شما را خوب شناختند.
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون مگه غیراز توولاریجانی کسی ازنمایندگان عضوشورای اقتصاد بود که توپ ندانم کاری خودتون راشوت میکنی
بویراحمد آبشیرین
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی که در این نظام مقدس مسئولیت می گیره ولی به اقتصاد مملکت ضرر میزنه ، اینها ملت را با این کارشان نابود کردند اینها خودشان سهامدار شدند در شرکت ایران خودرو و سایپا بعد اومدن این کارو کردن به عنوان نمونه پراید رو از ۲۰ میلیون به ۱۲۰میلیون رسوندن ، اینها آمدن ارزها رو جمع اوری کردن بعد به روحانی گفتن قیمت دلار رو بالا ببر برا کمبود بودجه ، اینها ارزش پول ملی رو صفر کردند ، اکثر اینها سهامدار هستند و در شیراز و تهران و شهرهای بزرگ هم نمایندگی دارند. بستگانش شیراز در نمایندگی شرکت سایپا مدیریت می کنن . به خدا به جز به دکتر هدایت خواه دو بار رای دادم به خاطر نسبت فامیلی در بقیه ی موارد همیشه به اصلاحات رای میدادم ولی حالا پشیمانم چون اقتصاد رو فلج کردن مخصوصا بیشتر اونا که در اصلاحات مسئولیت داشتن باید محاکمه بشن ، سرمایه هاشون باید بررسی بشه . چرخ اقتصاد کشور رو که آقای جهانگیری فرمود راه انداختیمش پنچرش کردن نه راه انداختنش. مدیریت محترم سایت لطفا پیام رو منتشر کنید.
البته در بین اصلاحات هر زمان تاجگردون باشد بهش رای میدم چون واقعا مدیر توانا در کمیسیون بودجه بود.
Iran, Islamic Republic of
نسبت فامیلی سیچه رای دی ککا....اصلاحاتی باید با تفکر رای بده
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اینجوری میخوای خودتو بیگناه نشون بدی جناب تاجگردون؟؟
مردم عاقل تر از این حرفا هستن
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون الحق و الانصاف دست وکیلی رو کردی....هر چند خودتم هم تو دو رویی فکر نکنم دست کمی از وکیلی داشته باشی....خلاصه فهمیدم ما ملت خیلی بی پشت و پناهیم که حتی نمایحدهای انتخابی خودمون هم باهامون نیستن
هلی
Romania
.واقعاً اصل ریا و دورویی از تو سرچشمه میگیره... حالا داری این حرفها رو برای تطهیر خودت میزنی؟! آخه مگه شیشه کثیف با این چیزها تمیز میشه!!؟؟؟
Blue sky
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاج گردون حنای شما برای مردم رنگی ندارد بیش از این خود را عذاب ندهید هیچگاه این روزهای سخت از یاد مرد ایران نخواهد رفت شما و دولت مورد اعتمادتان و همین دوستانی که اینچنین با بی انصافی به آنها حمله کرده آید از هر کوششی برای فشار به مردم کوتاهی نکردید حال دایه ی مهربان تراز مادر شده اید بی تدبیری و افکار شوم شما را تاریخ ثابت خواهد کرد
بویر -گچ
Iran, Islamic Republic of
درست گفتی حنای تاجگردون رنگ نداره چون دستش نمک نداره ؛ ولی حنای سر و زلف زیراب زنان گچساران رنگ داره !!
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعاتفاوت شخصیتی وکیلی وتاجگردون را دراین چندروز می‌توان تشخیص داد
وکیلی درمصاحبه باکبنا درخصوص اعتبارنامه تاجگردون باشجاعت می‌گوید :برخوردباتاجگردون خلاف قانون وخلاف عدالت بود ولی به فاصله یک روز تاجگردون درنهایت ناجوانمردی علیه وکیلی چگونه موضع می‌گیرد وحالامیفهم که خدا چه جای حقی نشسته
بوی احمد
Iran, Islamic Republic of
وکیلی اصلا قابل قیاس با تاجگردون نیست .وکیلی تا به حال ۲ریال به درد استان نخورده با حالی که با رانت عضو لیست اصلاحات نماینده ی شهر بزرگ تهران بود خیلی کمک می تونست به استان کنه ولی فقط وفقط منافع شخصی . تاجگردون گچساران رو گلستان کرد و بسیاری از هم استانی ها رو حمایت کرد و جایگاه داد .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یه جا میاد میگه من با اصلاحطلبان کاری ندارم ما خودمون با اطرافیانمون جمع میشیم تصمیم میگیریم . اینجا میاد به وکیلی حمله میکنه و از این کار دو هدف داره؛
کسی رو بهش حمله میکنه که تنها کسی بود که از تاجگردون فقط بخاطر هم استانی بودن حمایت کرده و یک هفته نمیشود که از غیر قانونی بودن رد اعتبارنامه ایشان صحبت کرده است. هدف ایشان هم این هست که اول بخشی از اصلاحطلبان گچساران رو که احیانا بله قربان گوی ایشان نیستن رو شناسایی و نابود کنه مانند سایر افرادی که ایشان در طول سالیان به خاک سیاه نشاند . و از سوی به خیال خودش دوقطبی گچسارانی بویراحمدی راه بیندازد تا از این طریق نوچه خود را با حضور و حمایت مردم گچساران به مجلس ببرد.
اصلاح طلب باشت
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون خودت ریس کمیسون بودید حالا میخواهی بزلری به گردن کس دیگر ..
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1