تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۳۲۳۱۴
نشست مدیران کهگیلویه و بویراحمد با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور:

خواسته «روشنفکر» برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جهانگیری/ آخرین سخن در باره جاده سی‌سخت / تکلیف مدارس سی‌سخت چه می‌شود

۱
۰
خواسته «روشنفکر» برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جهانگیری تمجید بی‌سابقه جهانگیری از کلانتری
کبنا ؛نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز (دوشنبه 2 فروردین ماه 1400) اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شهر زلزله زده سی سخت سفر و ضمن دیدار با مردم این شهر، در نشست ستاد هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، شرکت کرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این نشست گفت: آقای استاندار، از استانداران با انگیزه، در صحنه ، مردم دار، آدم اهل فکر و با برنامه است. من از همه کسانی که در شهر زلزله زده سی سخت تلاش کردند، صمیمانه تشکر می کنم. مردم کهگیلویه و بویراحمد سادات بزرگواری دارد و انسجام خیلی خوبی در استان است. همه برای برون رفت استان از این وضعیت کمک می‌کنند. از آقای تابش رئیس بنیاد مسکن صمیمانه تشکر می کنم.[ متن کامل صحبت‌های جهانگیری]

بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید 6 برابر شد/ معارضات جاده سی‌سخت برطرف می‌شود
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در نشست هماهنگی آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت، اظهار داشت: بحران زلزله در سی‌سخت به خوبی مدیریت شد.

  

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۳ گفت: با سفر مقام معظم رهبری گام‌هایی برای رفع محرومیت از این استان برداشته شد که علی‌رغم کوهستانی و پراکندگی، راه‌های زیادی احداث شد.
وی عنوان کرد: نقطه کلیدی این بود که استان نقش یک چهار راه ترانزیتی را بر عهده گرفت و همین باعث شد از بن بست و محرومیت خارج شود.
وی بیان کرد: در آغاز دولت دکتر روحانی استان ۵۰ کیلومتر بزرگراه داشت که طی این مدت به ۲۳۰ رسیده و تا شهریور بزرگراه‌های استان ۶ برابر می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محوز مهم پاتاوه به دهدشت گفت: قبل از پایان مرداد، این محور افتتاح می‌شود، ضمن اینکه بیمارستان یاسوج تجهیز می‌شود.
وی پروازهای فرودگاه یاسوج را مطالبه مردمی دانست و گفت: بعد از پیگیری استاندار وضعیت پروازها بهتر شده تلاش این است که هر روز پرواز داشته باشیم.
وی احداث و افتتاح جاده یاسوج – سی سخت را مطالبه مردم دانست و گفت: مردم سی‌سخت مطالبه جاده داشتند، با تغییراتی که دادیم، مشکل معارضات حل شد، با تأمین اعتبار عملیات احداث آغاز می‌شود.

  

تشریح اقدامات در شهر زلزله زده سی‌سخت از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد 
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به اقدامات انجام گرفته در شهر سی سخت پرداخت و با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، ۸۸ مورد مصدوم داشتیم افزود: گام بعدی اسکان اضطراری بود که همان شب شکل گرفت.
 کلانتری با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۶ خانه در سی سخت احداث و بیش از دو هزار واحد نیز تعمیر خواهد شد، گفت: شش هزار و ۵۰۰ فقره درخواست ارزیابی در زمین لرزه سی سخت دریافت و چهار هزار و ۱۶۲ پرونده نهایی شد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات زلزله اختصاص یافته، بیان کرد: آغاز عملیات بازسازی در ۶ اسفند انجام گرفت، ضمن اینکه ۳ هزار تن میلگرد دپو شده به لحاظ سیمان و مصالح مشکلی وجود ندارد.
کلانتری اظهار داشت: ۳۵۰ مجوز صدور پروانه تا این لحظه محقق و ۱۹۰ پروانه شهری و ۱۶۲ پروانه روستایی صادر شد.
وی از آغاز تعمیر ۶۱۰ واحد روستایی و تحقق آوار برداری ۳۵۰ واحد خبر داد و گفت: ۲۰ میلیون تومان نیز برای اسکان موقت در نظر گرفته شده که قسط اول پرداخت شده است.
 کلانتری خاطرنشان کرد: بازسازی شهر زلزله زده با سرعت انجام خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در محور امنیتی نیز موردی پیش نیامده و هیچ سرقتی گزارش نشد.
فعالیت ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در سی‌سخت

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور
در این نشست، گفت: ‌۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در راستای بازسازی شهر سی سخت فعال شده است.
تابش در این نشست با اشاره به فعالیت همزمان ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در سی سخت، افزود: شروع عملیات بازسازی سی سخت در نوع خود بی نظیر بود.
تابش با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ خانه در سی سخت آوار برداری شده است، تصریح کرد: ۳۰۰۰ تن میلگرد نیز تأمین شده و تأمین سایر زیرساخت‌ها و مصالح در دست اقدام است.
رئیس بنیاد مسکن کشور با تاکید بر اینکه سرعت بازسازی به مشارکت جدی‌تر مردم بستگی دارد، عنوان کرد: ارزیابی‌ها در این زمین لرزه به سرعت انجام، مصوبات محقق و با ارسال مصوبه توسط هیأت دولت، برنامه و بودجه ظرف یک روز ابلاغ را عملیاتی کرد.
وی افزود: مردم در بخش تصویب پرونده و مصوبات نگران نباشند، تمام پرونده‌ها پیگیری می‌شود.
 
 خواسته روشنفکر برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد


  


مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا نیز در این نشست، اظهار داشت: تلاش همه کسانی که از زمان وقوع زلزله شهرستان دنا تاکنون پای کار بودند و به نوعی در این مدت مدیریت جهادی و انقلابی را به نمایش گذاشتند، ستودنی است.
وی عنوان کرد: از فرصت استفاده کنم و خدا قوتی داشته باشم، خدمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از ابتدای وقوع زلزله تاکنون لحظه‌ای از زلزله‌زدگان غفلت نکردند که انتظار می‌رود در اولین نشست هیئت دولت شاهد تقدیر از تلاش‌های وی باشیم.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شکی نداریم که شهر سی سخت و دیگر مناطق شهرستان زلزله‌زده دنا بهتر از گذشته ساخته می‌شود زیرا همه در این مدت شاهد همت بلند دولتمردان و نهادهای دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سپاه سرافراز و مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی در ۳۳ روز گذشته بودیم.
روشنفکر یادآور شد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد نفت و گاز کشور، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و داشتن ۲۴۰۰ گونه گیاهی و دارویی، ۳۰۰ جاذبه کم نظیر طبیعی، مراتع و اراضی حاصلخیز برای کشاورزی هنوز از درد محرومیت می‌نالند.
وی تاکید کرد: در استانی با این داشته‌های خداوندی بیکاری بیداد می‌کند و برای رهایی از وضعیت موجود به جای بسته‌های معیشتی و مساعدت‌های موردی باید فکری اساسی برای افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش بیکاری داشته باشیم زیرا در این صورت فقر ریشه‌کن می‌شود.
نماینده مردم بویراحمد دنا ومارگون خواستار عیدی دولت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه‌های ملی از جمله جاده‌های مواصلاتی و سد تنگ سرخ، راه اندازی کارخانه قند یاسوج، کلنگ‌زنی سد سقاوه و معرفی سرمایه‌گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری در استان در زمینه‌های گردشگری، پتروشیمی، نفت و گاز، کشاورزی، گیاهان دارویی و گلخانه از مهمترین مطالبات مردم از دولت است.
 وی خاطرنشان کرد: مکلف نمودن بانک‌های خصوصی به پرداخت ۷۰ درصد منابع جهت سرمایه‌گذاری در استان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای مشکل‌دار، افزایش معافیت‌های مالیاتی بیشتر جهت سرمایه‌گذاری وکاهش هزینه بیمه سهم کارفرما در استان از دیگر درخواست‌های مردم به عنوان عیدی از دولت است.
محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش  نیز در نشست بررسی وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت گفت: آموزش و پرورش صبح بعد زلزله گروهی را ارسال به سی‌سخت اعزام کرد که براساس گزارشات صورت گرفته  ۴ مدرسه و ۳ خوابگاه دانش‌آموزی کاملا  تخریب شدند.
 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷ مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: ۲۴ مدرسه نیازمند تعمیرات جزئی است که مصمم هستیم کار همه مدارس تعمیراتی پایان خرداد انجام دهیم و مدارس نیازمند مقاوم‌سازی تا مهر آماده شوند.
 وی بیان کرد: عملیات شروع  مدارس تخریبی آغاز می‌شود تلاش  ما این است که هیچ دانش آموزی تا شروع سال تحصیلی نگرانی از فضای آموزشی نداشته باشد. 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در زلزله کرمانشاه علاوه بر ساخت مدارس خسارت دیده متوسط  برخورداری از فضای آموزشی نسبت به قبل بهتر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تااا
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر برادر اینها هنش دو ماه دیگه هستن اخه برادر ی به کی رو برن که کاری بتونه بکنه اخه ادن فکر میکنه اکثرا کار تبلیغاتیه سوالی که برا مردم پیش میاد اینه که تو یک سال شما هر کسی دیدین در خواستی کردین ولی عملی دیده نشده
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1