تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۳۲۱۶۲
سید رضا عسکری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با کبنا:

دولت روحانی محصول تندوری‌ها بود / روحانی گزینه‌ اجباری برای اصلاح طلبان بود / افرادی که سابقه دو زیستی داشتند در دولت روحانی جایگاه پیدا کردند / عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نباید به نام اصلاح طلبان نوشت / هیئت‌های اجرائی تحت تأثیر دفاتر نمایندگان تنظیم شده است / خادمی با فاصله بهترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود

۳۵
۱
دولت روحانی محصول تندوری‌ها بود / روحانی گزینه‌ اجباری برای اصلاح طلبان بود / افرادی که سابقه دو زیستی داشتند در دولت روحانی جایگاه پیدا کردند / عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد را نباید به نام اصلاح طلبان نوشت /  هیئت‌های اجرائی تحت تأثیر دفاتر نمایندگان تنظیم شده است  / خادمی با فاصله بهترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود
کبنا ؛او معتقد است که «عملکرد دولت را نباید به پای اصلاح طلبان نوشت، چرا که دولت روحانی حاصل تندروی رئیس جمهور سابق ایران است‌‌ که اصلاح طلبان برای نجات کشور از تنش، تحریم‌های سنگین و... به گزینه تحمیلی روحانی تن دادند.»
به گزارش کبنا، سید رضا عسکری از چهره‌های شاخص سیاسی اصلاح طلب، دبیر حزب اتحاد ملت استان کهگیلویه و بویراحمد، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در شهرستان بویراحمد و... است که با او پیرامون مسائل کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم و از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
چرا اصلاح طلبان از حسن روحانی حمایت کردند؟
تشکر از پایگاه خبری کبنا نیوز، ایام پیش رو، اعیاد شعبانیه، به ویژه عید نوروز را تبریک و تهنیت می‌گویم.
امیدوارم سال 1400 همراه با گشایش و پیشرفت کشور باشد و ملت ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 به سمت توسعه، رفاه و سلامتی حرکت کنند. و مشکلات اقتصادی معیشتی مردم کاهش پیدا کند.
ابتدا؛ استراتژی اصلاح طلبان در دو دهه گذشته را، اشاره‌ی مختصری داشته باشم.
یرای اینکه تحول مطلوب در یک کشور اتفاق بیفتد، راهکارهایی وجود دارد، اول؛ انقلاب، مردم ایران در سال 57، انقلاب اسلامی ایران را تجربه کردند که این دستاورد بزرگ تجربه‌ای گرانسنگ برای مردم و نسل‌های آینده است.
دوم، اصلاح گام به گام (از طریق صندوق رای)، به منظور اینکه جامعه به نقطه مطلوب و ایده آل برسد، اصلاح و تغییر گام به گام در بخش‌های مختلف حاکمیت و اداره جامعه باید صورت بگیرد تا به نقطه مطلوب نزدیک شویم، و نقاط معیوب کشور را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم تا به آن جایگاه مناسب برسیم.
سومین راه، رفراندوم است، رفراندوم و تحول از طریق رأی گیری هم یکی از راه‌های حل مشکلات جامعه است. که بعداز انقلاب دو رفراندوم داشتیم البته تحلیلگران و اندیشمندان نظر مناسبی در خصوص رفراندوم دوم که بعداز رحلت امام خمینی صورت گرفت  ندارند، و می گویند که بعد از رفراندوم ۶۸ ساختار دموکراتیک و مردمی‌تر نشد. تمرکز در قدرت بیشتر شد و نقش مردم در تعیین و انتقال قدرت کاهش پیدا کرد، و بخش زیادی از نارضایتی های جامعه و مردم ناشی از همین تمرکز و غیره پاسخگو بودن بعضی قدرت‌ها در ساختار ایران است. بخش زیادی از مشکلات کشور نیز به این موضوع بر می‌گردد.
از نگاه ما راه حل برتر اصلاح است؛ سیستمی که برای استقرار آنها هزینه‌های زیادی پرداخت شده است. اگر بتوانیم معایب آن را با پرهیز از خشونت، با کار کارشناسی و با اصلاح گام به گام و با صندوق‌های رای برطرف نمائیم، شیوه مناسب‌تری خواهد بود، این نیاز به صبوری و سعه صدر دارد. واین فرایند گام به گام است.ضمن اینکه اصلاحات هزینه دارد. بعضی طرفدار حفظ وضع موجود هستند و به راحتی اجازه نخواهند داد، اصلاح صورت بگیرد. پس باید هزینه داد و وقت گذاشت تا بتوان سیستم را کارآمدتر کرد. از این طریق می‌توانیم مسیر کشور را بر مدار توسعه قرار دهیم.
سال 76 این رویکرد در کشور مطرح شد و به یک گفتمان و راهبرد تبدیل شد، راهبرد اصلاح طلبی بدنبال این است که ازطریق اصلاح ، پرهیز از خشونت و به صورت آرام، گام به گام و همراه با استفاده از نظر کارشناسان و تجربهِ روز دنیا زمینه اصلاح امور کشور با کمترین هزینه امکان پذیر است. 
بعد از دولت آقای هاشمی، دولت آقای خاتمی را داشتیم به دلیل جوانی، رویکرد اصلاح طلبی به نتیجه نرسید چون رویکرد اصلاح طلبی جوان و اصلاح طلبان کم تجربه بودند، بعد از دولت آقای خاتمی، دولت دست مجموعه سردرگم و تندروی افتاد و شخص رئیس جمهور تندروی‌های زیادی داشت که سیستم و برنامه‌ها را به هم ریخت. رئیس جمهور وقت فضایی فکر می‌کرد و اینگونه فکر می‌کرد که کشور را باید در آسمان مدیریت کرد. که در سطح بین الملل و خاورمیانه دچار مشکلات زیادی شدیم.
نتیجه این تندروی تحریم‌های سنگین بود. در پایان دولت احمدی نژاد، همه احساس خطر می‌کردند. اصلاح طلبان به منظور خدمت به مردم و تغییر رویکرد دولت احمدی نژاد، مجبور به ائتلاف بر روی فردی شدند که کمک کنند تا کشور را به اعتدال، وضع پایدار ببرند و از شرایط بحران وخطرجنگ دور کنند. دولت روحانی محصول این تندوری‌ها بود.
آقای روحانی یکی از گزینه‌های اجباری برای اصلاح طلبان بود.
البته یکی از مشکلات نظام و کشور این است که بعضی از اصولگرایان متأسفانه با نفوذ در دستگاه‌های نظارتی و ارکان قدرت و به دست گرفتن این نهادها، اقدام به حذف نیروهای کارآمد، متخصص و شایسته خصوصاً اصلاح طلبان می‌کنند؟ در انتخابات‌های گذشته، اصلاح طلبان زیادی از دور رقابت حذف و خارج شدند، رد صلاحیت شدند، حتی با بداخلاقی آنها را سرکوب می‌کردند.
اصلاح طلبان برای حفظ جایگاه کشور و نظام با برگزیدن رویکرد اصلاح طلبی سعی‌شان در ایجاد فضایی برای همه نیروها و سلایق است. اخلاق مداری و قانون مداری دو رکن اصلاح طلبی است. اصلاحات از منظر اصلاح طلبان رویکرد نجات بخش، کم هزینه و سودمند است.

   

*آیا عملکرد دولت را نباید به پای اصلاح طلبان نوشت؟
انتقادات زیادی به مجموعه اصلاح طلبان می‌شود، انگشت‌های به سمت اصلاح طلبان کشیده می‌شود.
سال 92 وضع کشور به سمت قهقهرا می‌رقت، اجماع جهانی علیه ایران بود. نفت به فروش نمی‌رفت. اصلاح طلبان برای بیرون آوردن کشور از این وضعیت، و قرار دادن کشور روی ریل درست خودش  به دنبال یک راه حل بودند، لذا  در آن شرایط گزینه‌ای که می‌توانست پیروز شود، آقای روحانی بود. اصلاح طلبان از دولت روحانی حمایت کردند، این حمایت درست بود.
 اما دولت روحانی، دولت اصلاح طلبان نیست، کابینه آقای روحانی اصلاح طلب نیست. اصلاً خود شخص آقای روحانی سابقه اصلاح طلبی ندارد، بنابراین؛ معتقد هستیم، نباید عملکرد دولت به پای اصلاح طلبان گذاشته شود.
اگر دولت آقای روحانی سر کار نمی‌آمد، واقعا در سال های ۹۳ و ۹۴ به جایی می‌رسیدیم که دولت توان پرداخت حقوق کارکناش را هم نداشت. احتمال جنگ هم  بود. فروش نفت متوقف شده بود. حمایت از روحانی درست بود.
در دولت روحانی بخش‌های مدیریتی سطح 2 و 3 به اصلاح طلبان حداقلی، ضعیف یا فرصت طلب و چند زیست  داده شد. اصلاح طلبان واقعی به دولت روحانی راه داده نشدند. غالباً افرادی که سابقه دو زیستی داشتند در دولت روحانی جایگاه پیدا کردند. و نگذاشتند که اصلاح طلبان واقعی در دولت روحانی جایگاهی داشته باشند. البته مجلس هم دست طیف مخالف اصلاح طلبان بودند، هم مجلس دهم و هم مجلس فعلی. پس عملکرد دولت را به هیچ وجه  نباید به پای اصلاح طلبان نوشت.

*در استان کهگیلویه و بویراحمد، چطور؟
عملکرد استانداران کهگیلویه و بویراحمد همین طور استاندار فعلی را نباید به نام اصلاح طلبان نوشت
، مدیریت استان، حاصل تعامل بین دولت و نمایندگان بوده است، نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، در دوره اول، دولت تدبیر و امید، هیچ کدام شان طرفدار دولت روحانی نبودند. نمایندگان فعلی هم حامی دولت روحانی نبودند.
رویکرد دولت روحانی از اول،  بر تعامل و توافق با نمایندگان گذاشته شد و در بعضی جاها با نمایندگان وارد معامله شدند. و ستاد آقای روحانی را در امورات مختلف از جمله عزل و نصب‌ها نادیده گرفته و کنار گذاشتند و به اصلاح طلبان و اعضای ستاد روحانی ظلم کردند.
پس مدیریت استان و عملکرد موجود، حاصل تعامل دولت و نمایندگان بوده است.
انتقاد زیادی اصلاح طلبان بر عملکرد مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد دارند، مخصوصاً در عزل و نصب‌ها.
در یک سال و نیم گذشته، دوره استاندار جدید، [جناب آقای کلانتری] 65 عزل و نصب داشتیم که اکثر قاطع آنها با هماهنگی نمایندگان بوده است.
 (بعد از انتخابات 98، 56 تغییر مدیریتی صورت گرفت که با هماهنگی نمایندگان مجلس بوده و بقیه هم با هماهنگی اصلاح طلبان نبوده است). این نوع عملکرد مجموعه اصلاح طلبان و اعضای ستاد آقای روحانی را ناامید کرد.
اکثر اصلاح طلبان واقعی دلسرد و از این عملکرد دل زده شده‌اند.

   

پس مدیران و استانداران حاصل دستپخت تعامل نمایندگان و دولت بوده و هیچ ارتباط معناداری با اعضای ستاد و اصلاح طلبان نداشته و ندارد.
من الان رسما از طرف ستاد آقای روحانی صحبت نمی‌کنم، ولی اطلاع کامل و دقیق دارم که این عزل و نصب با هماهنگی و با نظر ستاد انتخاباتی آقای روحانی و اصلاح طلبان نبوده و غالباً مجموعه مخالف این جریان هستند.
مردم هم در نظر داشته باشند و بدانند عزل و نصب یک سال و نیم گذشته، به ویژه در دولت دوم آقای روحانی به اصلاح طلبان و ستاد روحانی هیچ ربطی نداشته و اصلاح طلبان پاسخگوی عملکرد آنها و این عزل و نصب‌ها نیست.
البته برای مدیریت استان هم این حق را قائل هستیم که تیم مدیریتی خودش را مستقر کنند.
*هیئت اجرائی انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هیئت‌های اجرایی هم این مشکل را دارند. اقتدار مجریان انتخابات تا حدی زیر سئوال رفته است. هیئت‌های اجرائی تحت تأثیر دفاتر نمایندگان تنظیم شده است. قوه مجریه را زیر سئوال می‌برد و این هم مورد انتقاد اصلاح طلبان است و مسیر درستی طی نشده و به شدت مورد انتقاد است. امیدوارم در ادامه کار و اجرای خود انتخابات این معایب برطرف شود.
متاسفانه این شبهه وجود دارد که مجموعه وزارت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد اقتدار کافی را برای رفع این موضوع ندارد. ضمن گلایه مندی به عملکرد حوزه وزارت کشور در انتخاب هیئت‌های اجرایی، امیدوارم در سال 1400 شاهد یک انتخاب پرشور و کم نظیر باشیم. و امیدوارم زمینه حضور همه سلایق به ویژه اصلاح طلبان فراهم شود. و دل سردی موجود به گرمی گراید.
سید رضا عسکری در بخش‌های پایانی صحبت‌هایش تاکید کرد: بارها تذکر داد ه ایم به استاندار و مسئولان طراز اول وبرخی مدیران. رفتارهای سیاسی و عملکرد موجود، هیچ گونه سازگاری با مجموعه ستاد روحانی و حامیان اصلی آقای روحانی ندارند. متاسفانه در این ماه‌های اخیر، مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش زیادی از مدیران اجرائی شیفت (shift) داده‌اند، به سمت نمایندگان مجلس. و خاستگاه و پایگاه دولت را نادیده گرفته‌اند. بخش از عزل‌ها ضرورت نداشت و بخشی از نصب‌ها هم عجیب و غریب و غیره قایل دفاع بود. اکثریت اصلاح طلبان ناامید و مأیوس هستند. مردم نگران هستند. و به همین دلیل فضای انتخابات سرد و یخبندان است. امیدوارم این یخ ذوب شود.
   
*رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در سطح کشور تشکیل شده و در سطح استان‌ها نیز تشکیل خواهد شد. اصلاح طلبان آماده‌اند که در سال 1400 حضور پرشوری داشته باشند.
اگر  حرکت به سمتی باشد که انتخابات، شاخص‌ها و معنا ومفهوم یک انتخابات واقعی و عادلانه را نداشته باشند، احتمال دارد که اصلاح طلبان فکر دیگری کنند.( و به انتخابات ورود نکنند که این برای کشور عزیزمان زیانبار است).
به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید چه نمره‌ای می‌دهید؟
آقای سید موسی خادمی با فاصله بهترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود، در حوزه عمرانی او نمره 18 می‌دهم، در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمره 14، به آقای احمدی در حوزه عمرانی 14 و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمره 9 می‌دهم. همچنین به آقای کلانتری در هر دو حوزه نمره 11 می‌دهم.
سپاس.
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
تا طرف بد از اب دراومده ملت از اصلاح طلبا بیزار شدن میگن ما هم روحانی مجبور بودیم....خخخخ.یا میگن ما نو اصلاح طلب هستیم...خخخ.بابا جمع کنید حنای شما اصلاح طلبا دیگه رنگی نداره بدترین سالهای معیشتی مردم ایران تو این ۸ سال اصلاح طلبا بود‌رو حانی اصلاح طلب نبود قبول.روحانی که یک نفر هست به تنهایی تصمیم گیرنده که نبود.مدیرانش وزراش معاونینش استانداراش فرمانداراش که اصلاح طلب بودن...گند زدید قبول کنید و رو اشتباهتون بمونید نه اسم عوض کنید نواصلاح طلب بزارید نه بگید روحانی فلان بود.بگید اشتباه کردیم
Iran, Islamic Republic of
عملکرد فقط کارتون منفعت شخصی بوده و است چه در سطح استان و چه در سطح کشور اصلاحات را به قهقرا برده است، لذا این گونه حق به جانب صحبت نفرمایید.
بدانید بخشی از انتصابات نیروهای دو زیست ثمره ی حمایت جنابعالی و شخص رئیس ستاد استان در دور دوم می باشد.
علی اصلاحی
United States
اگر روحانی خوب نیست چرا رئیس ستادش بودی. اتفاقا بدترین استاندار خادمی بود....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی اگر چه اصلاح طلب است. اما در اینکه همه چیز را به طرفداران آقای نماینده واگذار کرد، نشان داد، میان اصلاح طلب واقعی و منفعت طلب خیلی فاصله است
Iran, Islamic Republic of
روتون هم که زیاده!
رضا
Iran, Islamic Republic of
معیار خوب بودن استاندارا با امثال جنابعالی راه اومدنه،مدیری به این استان نیومد ک خرابش نکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تمام اصلاح طلبان پست ها را گرفتن و هیچ کاری نکردن ..دولت بعدی به فرموده رهبر عزیزمون انقلابی هست و تفکر غربی باید محو بشه....امتحانش را پس داده....
عشایر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ احسنتم
سید
Iran, Islamic Republic of
برادر سید رضا عسکری سلام
ببخشید برادر، حضرتعالی خودت را از جناب آقای دکتر کلانتری استاندار معزز استان و جناب آقای مهندس جمالی معاون سیاسی امنیتی واقعا اصلاح طلب تر می دانید ؟
من حاضرم دربین مردم استان درخصوص مقبولیت این دو بزرگوار وبه اصطلاح اصلاح طلبانی که خود را برتر می دانند رفراندوم برگزار شود و مقبولیت این عزیزان به همه ثابت شود چرا که اگر تدبیر این عزیزان نبود در حوزه انتخابات و قضیه بنزین و موضوع کرونا وآتش سوزی های منابع و مراتع وزلزله سی سخت وسایر موارد، مشخص نبود سرنوشت این استان مانند سایر استان های دیگر به چه اتفاقات ناگواری وناخوشایندی دچار شود پس لازم است ذهن مردم را راجع به این عزیزان منحرف نکنیدودراین خصوص قضاوت را به خود مردم بسپاریدما نمی بایست این همه بی انصاف باشیم لطفا به مدیریت های مدیران گذشته خود برگردید و کمی تامل پیشه کنید که چقدر درگذشته چه هزینه هایی این استان متحمل شد وبه جای نقدمسولین وقت شما ها همه به به چه چه می گفتید که واقعا جای بسی تامل می باشد ان شاءالله خداوند متعال عاقبت همه شما وما را ختم به خیر نماید والسلام علیکم و رحمه الله
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت نميكشيد يا نادان سياسي هستيد يا از روي كينه و حسادت چنين قلب حقيقت ميكنيد !!جناب عسكري حافظه تاريخي تون ته كشيده چرا بدترين استاندار هاي استان خادمي وأحمدي تعمدا بر صدر وبهترين (كلانتري )در قعر مينشاني؟؟؟چرا خودت به تغافل زدي برادر عزيز ....مردم خيلي از شما ها جلوتر هستند صرفا با اين مصاحبه ها . لطفا سكوت اختيار كنيد بهترهست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خادمی چون بهت امتیاز داد، با فاصله بهترین بود!!!
حالا ک نون دولت روحانی رو خوردید، به دولتش حمله می‌کنید؟ نمک‌نشناسی خوب نیست جناب عسکری. سکوت می‌کردید بهتر بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب!
فکر کنم یه چیزی هم طلبکار شدید!
مهریان
Iran, Islamic Republic of
درود بردولتمردان استان جناب آقای دکتر کلانتری و مهندس جمالی
رستم ککا تلگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار حزب اللهی و با صداقت و توانمند و باهوش وپاکدست و مردمی مرکز استان جناب آقای دکتر مجید احمدی
تبریک عرض می کنم خدمت جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم ومعاون وسیاسی و امنیتی جناب آقای مهندس جمالی به خاطر انتصاب آقای دکتر احمدی عزیز
انصافا این مرد بزرگ فقط برای خدمتگزاری به مردم دراین استان کمر همت بسته وبدون هیچ گونه چشمداشتی بصورت شبانه روزی به این مردم خدمت می کند وپای کار است خداوند ان شاءالله حافظ ونگهدارش باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
در جواب سید این نکته رو عرض کنم در اغتشاشات بنزین و بقیه اغتشاشات که بانی اصلیش اصلاح طلبان بودند فقط نیروهای مسلح و خود مردم بودند که مدیریت کردند ....بقیه هیچ نقشی نداشتند....مردم خودشون ولایت مدار و دوستدار انقلاب هستن ....خواهشا الکی نگید این اون مدیریت کردن.
بویراحم
Iran, Islamic Republic of
یکی از اصلاح طلبان هم خوان پایه بود ایا عملکردش را قبول داری،معیار اخلاق مداری وقانون مئداریش را وامثالهم
بویراحم
Iran, Islamic Republic of
یکی از اصلاح طلبان هم خوان پایه بود ایا عملکردش را قبول داری،معیار اخلاق مداری وقانون مئداریش را وامثالهم
حسن
Iran, Islamic Republic of
چون کلانتری دامادش را عزل کرد میگه خوب نیست همتون منفعت طلب هستید
مگه جناب روحانی را خاتمی وهاشمی حمایت نکردند
وزرای اقای روحانی مگه همه نیستند امثال زنگنه. ظریف. ...
دیگه تمام شد باید برای همیشه حذف شوید شما کشور را نابود کردید. وتمام بدبختی های که در این 8 سال سر مردم اوردید بای پاسخگو باشید مگه به قول ریس جمهور نگفت چنان رونق ایجاد کنیم که کسی به پول یارانه نیاز نداشته باشد پس کو
جم کنید بساتتان را
Iran, Islamic Republic of
خادمی بدترین بود و حالا در لرستان هم همین طور
Iran, Islamic Republic of
این دولت و وزیران و استانداران وفرمانداران و مدیران و......همه اصلاح طلب هستند.روحانی با کمک اصلاح طلبان روی کار آمد. عملکرد و نتایج همه به اصلاح طلبان برمی گردد.اصلاحطلبان نمی توانند این همه ضعف و رخوت و ندانم کاری وفساد وبی مدیریتی را کتمان کنند.
اقای عسکری ؛خوب بود صداقت را در گفتار رعایت می کردید
Iran, Islamic Republic of
نمره ۹ احمدی زیاد نیست چون نماد اصلاحات احمدی بوده و هست و مهر تاییدی بر دلت تدبیر زد برا همیشه
مه
Iran, Islamic Republic of
در طول مدت چند سال که معاون اداره کل بود روزی سرجمع برای مردم ده دقیقه کار انجام نمی داد تمام مدت غیرسیاسی خود غیر حرف مثل همین روحانی ودولتهای قبلی چیزی آید نشده آقای کبنا خودت مفت گو کسانی که دعوت می کنی دست بردار از بس این چند سال نوشتی بس نیست خداوکیلی یک ساعت بدون خط و حزب و منفعت در گوشه ای بنشین وبگوغیر از دوره چهار ساله احمدی نژاد این مملکت کی خوب بوده مدرسه ای حال نگهداریش را نداشت ملا از کشور وغیر صحبت می کند من با احمدی نژاد وجبهه گیریها مخالفم اما امن ترین و بهترین دوره برای مردم دوره احمدی نژاد بود گرچه اصطلاح طلبی از آنها دو گرو شدند که می بینیم یا .......... خود بخوان
Romania
عملکرد خادمی به خاطر خوب بود که پسرت را گذاشت سر کار
اكبراباد
Iran, Islamic Republic of
جناب به اصطلاح دموكرات😳😳
سال‌ها در پرتو رأی بویراحمد و مارگون نه ایل و قبیله فعلی روشنفکر بر گرده همین مردم سوار شدید و در اوج گمنامی، شهرت یافتی...!
سزاوار نیست بخاطر یکبار اظهار وجود و استقلال و اختیار رأی بر آنان بتازی و ترکیب هیات اجرایی را تحت تأثیر دفتر نمایندگان بنامید تا بلکه در وادی بی انصافی، روشنفکر را تخریب نمایی...!
دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا عسکری چون یه چند تا مهره هاشو خادمی و احمدی براش کاشتن ازشون تمجید کرده و کلانتری چون بهایی بهشون نداده تضعیف شده مطمین باش کلانتری یکی از استانداران توانمند و پاک استان بوده و جای تاسف داشت اسمی از احمدی برده
Iran, Islamic Republic of
کو برهههههههههههههههههه خادمی استاندار بود .....
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
اقای عسکری عزیز جای امثال شما و تفکراتتان باید سالها پیش .
شما و دو ستتان هرگونه تفکر ،نقشه راه و برنامه ای هستید . من اگر جای شما و امثال شما شما بودم با فریاد بلند فریاد میزدم .. برادر جان نمیدانم به کدام جهت و اوضاع در افشانی می کنید.اما برای همه ثابت شده در جریان فکری شما که حاصل. هیچ چیز جز منفعت شخصی مطرح و مهم نیست
لطف کنید دست از سر این مردم بردارید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود برسید قهرمان و واقع‌گرا درود برغیرتت درود بر اصالتت دورود براندیشه وفکرت و درود برشخصیتت که در هیچ زمان اندیشه ات را با هیچ زر و زوری معامله نکردی نامت در تاریخ ماندگار خواهدبود
سجاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای عسکری با چه رویی صحبت میکنید،استان و نابود کردین۰
شیخ ملک
Iran, Islamic Republic of
البته باید به خادمی بیست می دادی چون حضور شما در راهروهای استانداری در زمان خادمی از ما کارمندان پررنگ تر بود.
خادمی کارنامه اش کجا بود؟!! یک نمونه از موفقیت یا طرح و برنامه اقتصادی اش را بگو سید رضا؟؟
البته اگه کلانتری هم تسلیم شما و باج خواهی هاتون می شد ۱۹ بهش می دادید!! جون من راست نمی گم😃😃😃😅😅😅
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه جای شما بودم اون جوابیه ای که زریر حجتی براتون داده دیگه تو این استان نمیومدم
همیشه منفعت طلب بوده اید.
خادمی با اون وام های قرض الحسنه که بهتون داد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم سید برای نمره دادنت
حالا اگر به خاطر ملاحظات موردنظرت به استاندار با شخصیت و توانمندی چون کلانتری نمره ۱۱ دادی نمره یه آدم که علاوه بر رفوزه کردن خودش در جامعه ،استان را هم تحت الشعاع قرا داد چرا بقول خودت از حیث فرهنگی !!!!!نمره ۱۴ دادی ، جناب ایشان مردود تمام مواد شدن ، قیامت پیشکش ، حداقل این دنیای خودت را با این حرفا لکه دار نکن
دوست
Iran, Islamic Republic of
چقدر آ سی رضا ناسپاسی نموده ، واقعا تو دولت روحانی کم امتیاز جمع نمودی . .
مفسر واقعیت
Iran, Islamic Republic of
خواندن و ارزیابی این کامنتها حاکی از مقبول بودن و مورد تایید بودن عملکرد دکتر کلانتری و ترد فکر و اندیشه مغرضانه امثال شماست
م
Iran, Islamic Republic of
سلام نه الان شدیم مدینه فاضله و به اوج قله های پیشرفت رسیدیم با طرز تفکر ومدیریت ادمهایی مثل شما یه سوزن به خود بزن یه جوال دوز به دیگران اقای تحلیلگر
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1