تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۴۳۱۹۵۳
هشدار بی‌سابقه وزیر کشور سابق عراق؛

خطری بزرگ‌تر از سقوط موصل عراق و سوریه را تهدید می‌کند

۰
خطری بزرگ‌تر از سقوط موصل عراق و سوریه را تهدید می‌کند
کبنا ؛وزیر کشور پیشین عراق هشدار داد که در این کشور‌، توطئه‌ای به مراتب خطرناک‌تر از سقوط موصل (سال 2014) در جریان است و این توطئه جدید، استان‌های نجف، کربلا و بغداد را در بر می‌گیرد.
به گزارش کبنا به نقل از کیهان، «باقر جبر الزبیدی» دیروز از توطئه‌ای جدید علیه عراق خبر داد و گفت که این توطئه، خطرناک‌تر از سناریوی اشغال موصل بود و استان‌های نجف‌، کربلا و بغداد را در بر می‌گیرد. به گزارش فارس، الزبیدی در گفت‌وگو با شبکه عراقی «دجله»، اظهار داشت: آنچه که اکنون در سنجار و گذرگاه «الولید» در جریان است، بسیار خطرناک بوده و فاجعه (تازه ای) سوریه و عراق را تهدید می‌کند.
دبیرکل جنبش «انجاز» افزود‌، در چارچوب این توطئه جدید، عناصر داعش مجددا سازماندهی و وارد عملیات تروریستی می‌شوند.
وی گفت که هم اکنون داعش با همکاری ترکیه، تلاش می‌کند بر کوه‌های «سنجار» در شمال عراق مسلط شود. سنجار یک منطقه مهم و راهبردی در شمال عراق است. تسلط داعش بر این منطقه، به معنای تکرار جنایات داعش در موصل، صلاح‌الدین، کرکوک و حتی اربیل است. دامنه این طرح تا استان‌های بغداد، نجف و کربلا نیز کشیده می‌شود. الزبیدی، وزیر کشور دولت «ایاد علاوی»‌، وزیر دارایی دولت اول «نوری مالکی» و طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نیز نماینده پارلمان عراق و رئیس‌کمیسیون امنیت پارلمان بوده است.
حمله به 4 کاروان آمریکایی‌ها
کاروان‌های امدادی و لجستیکی نیروهای اشغالگر آمریکایی در چهار استان بصره، بابل، مثنی و الانبار عراق هدف انفجار بمب قرار گرفتند. گروه موسوم به «اولیاء الدم» مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طی روزها و ماه‌های آینده، حملات علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق، بیشتر خواهد شد. مردم عراق شدیدا خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هستند. اما، دولت «مصطفی کاظمی» این خواسته مردم و پارلمان عراق را نادیده می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1