کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

همه چیز درباره طرح همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها و رتبه بندی معلمان/ روشنفکر کجای معادله است؟!

19 اسفند 1399 ساعت 3:05

نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از موافقان این طرح‌ها بوده و صحبت‌هایی نیز در کمیسیون تلفیق در این خصوص ارائه کرده و نه اینکه به صورت برجسته اعلام شود که مجلس با طرح پیشنهادی نماینده بویراحمد موافقت کرده است!


چند روزی است که خبری تحت عنوان «تأیید طرح پیشنهادی روشنفکر درخصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و طرح طبقه بندی معلمان» انتشار یافته که ظاهراً اطرافیان نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون این خبر را تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده و در کنار این خبر، فایل صحبت‌های موافقت ایشان با این طرح‌ها در کمیسیون تلفیق نیز منتشر شده است!
آنچه که جالب است همه آگاهان (اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و معلمان و .....) به درستی می‌دانند که این طرح (و یا در مراحلی به صورت لایحه از سوی دولت ارائه شده) مدت‌ها و بلکه سال‌ها در دولت و مجلس مطرح بوده و امسال در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شدند که نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نیز صرفاً به عنوان موافق این طرح‌ها در کنار حدود 200 نماینده موافق، صحبت‌هایی نیز داشته است و اینکه این طرح‌ها را به نام نماینده بویراحمد مصادر کنند، امری نادرست است.
در موافقت با این طرح‌ها، نمایندگان بسیاری در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس صحبت‌هایی داشته‌اند که به جز نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، هیچکدام از آنان ادعای اینکه مبدع و مبتکر طرح‌های فوق بوده‌اند را نداشته‌اند. بنابراین صرفاً موافقت و صحبت در خصوص طرح و لایحه‌ای در مجلس، نمی‌تواند دلیلی بر آن باشد که آن نماینده عامل و مسببِ ابتکار و تصویب آن بوده است.
لذا شایسته است که در این خصوص با مردم از درِ صداقت و شفافیت درآمده و دانست که مردم از مجاری مربوطه اخبار لازم را کسب کرده و خود به تحلیل و بررسی صحت آن می‌پردازند. از این رو می‌بایست گفته شود که نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از موافقان این طرح‌ها بوده و صحبت‌هایی نیز در کمیسیون تلفیق در این خصوص ارائه کرده و نه اینکه به صورت برجسته اعلام شود که مجلس با طرح پیشنهادی نماینده بویراحمد موافقت کرده است!
 
 


کد مطلب: 431807

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431807/همه-چیز-درباره-طرح-همسان-سازی-حقوق-هیأت-علمی-دانشگاه-ها-رتبه-بندی-معلمان-روشنفکر-کجای-معادله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1