تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب : ۴۳۱۸۰۶
در بررسی شگرد های جدید دزدان سابقه دار مشخص شد؛

زنان معتاد، طعمه باندهای سرقت!

۱
زنان معتاد، طعمه باندهای سرقت!
کبنا ؛بررسی شگردهای جدید در پرونده های سرقت نشان می دهد که سارقان سابقه دار طی ماه های گذشته، به استفاده بیشتر از زنان معتاد در ارتکاب جرم روی آورده اند تا از چنگ قانون بگریزند.

ردپای یک زن در سرقت خودرو

ماموران تجسس کلانتری شفای مشهد هنگام گشت زنی در خیابان خیام شمالی، راننده یک دستگاه پی کی مشکی رنگ را دستگیر کردند که استعلام از مرکز فرماندهی پلیس نشان می داد خودروی مذکور دوم اسفند از حوزه استحفاظی کلانتری سناباد مشهد سرقت شده است. در بازرسی از داخل خودرو مقداری مواد مخدر صنعتی به همراه قمه و میله نازک فلزی که سر آن به صورت قلاب درآمده بود و یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد. با شناسایی مالک خودرو، متهم دستگیر شده لب به اعتراف گشود و گفت: خودرو را چند روز قبل به همراه یکی از دوستانم و همسر صیغه ای او سرقت کردیم. این جوان 30 ساله که شش فقره سابقه کیفری دارد و چهار ماه قبل از زندان آزاد شده است، با بیان این که «آرش» (عضو دیگر باند) از همسرش به عنوان طعمه ای برای دستبرد به خودروها استفاده می کرد، ادامه داد: او معتقد بود که وقتی یک زن همراه مان باشد ،پلیس کمتر به ما مشکوک می شود. به همین دلیل هم برای سرقت پی کی، هر سه نفر با هم رفتیم تا هزینه های اعتیادمان را تامین کنیم چون من روزی 100 هزار تومان شیشه مصرف می کنم! این سارق جوان در ادامه اعترافاتش افزود: گوشی سرقتی را که شماره سریال آن تغییر کرده ، به مبلغ 800 هزار تومان خریدم و سرقت های دیگری نیز در مناطق قاسم آباد، عبدالمطلب، ایثارگران و سناباد انجام دادیم که لوازم سرقتی را به مالخران یا موادفروشان  فروختیم. گزارش خراسان حاکی است، با صدور دستوری از سوی سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) تحقیقات بیشتر در این باره توسط گروهی از نیروهای تجسس به سرپرستی ستوان دوم آریایی (رئیس تجسس) ادامه دارد.
دزدی از رانندگان
در این میان، اعضای یک باند سرقت در مشهد در حالی دستگیر شدند که با حضور یک زن و در پوشش مسافر، اموال رانندگان را می ربودند. اعضای این باند که سه مرد و یک زن جوان بودند، در حالی خودرویی را به طور دربست کرایه کردند که یک چمدان نیز به همراه داشتند. وقتی مسافران در مقصد از خودرو پیاده شدند، تازه راننده متوجه شد که کاپشن، مدارک شناسایی و کارت های بانکی و 200 هزار تومان وجه نقدش به سرقت رفته است. او بلافاصله به تعقیب مسافرانش پرداخت و آن ها را پشت چراغ قرمز دید که قصد داشتند سوار یک تاکسی سمند شوند. براساس این گزارش، با لو رفتن ماجرا و ایجاد سر و صدا متهمان از محل گریختند اما پلیس گشت پنجتن از راه رسید و آن ها را بعد از دو ساعت جست و جو در بولوار طبرسی دستگیر کرد و به کلانتری انتقال داد. در بررسی هایی که به دستور سرهنگ غلامعلی مالداری (رئیس کلانتری پنجتن) صورت گرفت، لوازم سرقتی زیادی از چمدان همراه آنان کشف و مشخص شد که اعضای این باند برای آن که مورد توجه شهروندان قرار نگیرند، از یک زن برای دستبرد به اموال رانندگان استفاده می کردند و همه آن ها سابقه کیفری دارند. بنابراین به دستور مقام قضایی تحقیقات از اعضای  این باند برای کشف سرقت های احتمالی دیگر ادامه یافت.
زنی با کوله پشتی
گزارش خراسان حاکی است، ساعت 3 بامداد اول اسفند نیز ماموران گشت کلانتری آبکوه هنگام انجام وظیفه در اطراف پارک خطی خیابان شهید چراغچی، زن و مرد جوانی را دیدند که قصد داشتند یک دستگاه موتورسیکلت را سرقت کنند. در همین هنگام، زن جوان که کوله پشتی نیز به همراه داشت، با مشاهده ماموران از محل گریخت اما مرد جوان به دام افتاد. این متهم 23 ساله که به شیشه و کریستال اعتیاد دارد، ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت گفت: زنی که با کوله پشتی فرار کرد، همسر صیغه ای من است که به خاطر اعتیادمان با هم سرقت می‌کنیم و لوازم و ابزار سرقت را درون کوله پشتی همسرم می گذاریم تا کسی به ما مشکوک نشود! این سارق جوان با بیان این که کارتن خواب است و مکان مشخصی ندارد، به پنج فقره سرقت موتور و دوچرخه در مشهد اعتراف کرد و سپس با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمدعلی محمدی (رئیس کلانتری آبکوه) در اختیار نیروهای ورزیده تجسس قرار گرفت.
  زنی که گوشی سرقتی می فروشد! 
بنابر گزارش خراسان، طی چند روز گذشته، ماموران کلانتری سجاد مشهد نیز با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مجدی، اعضای یک باند گوشی قاپی را دستگیر کردند که یک زن عضو این باند، گوشی های سرقتی را در منطقه قلعه ساختمان به فروش می رساند. جوان 25 ساله تبعه خارجی که مدعی بود به همراه سه تن از دوستانش و با استفاده از موتورسیکلت گوشی قاپی می کردند، در اعترافات خود گفت: سرقت ها را در نیمه های شب انجام می دادیم و بلافاصله گوشی های سرقتی را به پسرعمویم می رساندیم که داخل پراید می نشست و کشیک می داد. این متهم اضافه کرد: گوشی های سرقتی را که بین 5 تا 8 میلیون تومان ارزش داشتند، از طریق زنی که عضو باند بود، به قیمت 2 میلیون تومان می فروختیم. 
ازدواج برای سرقت
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است،چند روز قبل نیز ماموران کلانتری قاسم آباد، زوج سابقه داری را  دستگیر کردند که مشخص شد فقط برای انجام سرقت از مدتی قبل به طور موقت ازدواج کرده بودند و با همدستی یکدیگر به محتویات درون خودروهای پارک شده در پارکینگ مجتمع‌های مسکونی دستبرد می زدند که گفت وگو با زن جوان ،  دهم اسفند در صفحه حوادث روزنامه خراسان به چاپ رسید. براساس این گزارش، یک بررسی آماری در پرونده های سرقت نشان می دهد که سارقان سابقه دار در شگرد جدید خود به استفاده از زنان معتاد برای ارتکاب جرم روی آورده اند تا بتوانند از چنگ قانون بگریزند و ...

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1